با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰

  • کد خبر : 6633
  • 28 بهمن 1398 - 9:55
با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰

به گزارش نیوز به نقل از زومیت، اخیرا جدیدترین گزارش Brand Finance Global 500 منتشر شده است و آمازون برای سومین سال متوالی در صدر لیست با ارزش ترین برندهای جهان به چشم می خورد. ارزش این برند برابر با ۲۲۰٫۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است. برای اولین بار ارزش این فروشگاه اینترنتی از مرز ۲۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. در حالت کلی شاهد افزایش ۱۷٫۵ درصدی ارزش این برند نسبت به سال گذشته هستیم.

علت این رشد بالا مربوط به گسترش فعالیت های آن در زمینه محاسبات ابری، سرویس های استریم و لجستیک می شود. در مقام دوم این لیست برند گوگل به چشم می خورد. ارزش این برند برابر با ۱۵۹٫۷ میلیارد دلار اعلام شده است. پس از گوگل، شرکت اپل با ارزش ۱۴۰٫۵ میلیارد دلار خودنمایی می کند. ارزش شرکت اپل در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۸٫۵ درصد کاهش داشته است.

در مقام چهارم این لیست شرکت مایکروسافت قرار گرفته است. ارزش این برند با کاهش ۲٫۱ درصدی به ۱۱۷ میلیارد دلار رسیده است. سامسونگ در مقام پنجم به چشم می خورد. ارزش این شرکت با ۳٫۵ درصد رشد، در سال ۲۰۲۰ به ۹۴٫۴ میلیارد دلار می رسد. در مقام هفتم شرکت فیس بوک با ارزش ۷۹٫۸ میلیارد دلار حضور دارد. ارزش این شرکت در مقایسه با سال گذشته کاهشی ۴٫۱ درصدی داشته است.

با ارزش ترین برندهای جهان
با ارزش ترین برندهای جهان

در مقام دهم لیست با ارزش ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰ شرکت هواوی خودنمایی می کند. ارزش این شرکت ۶۵ میلیارد دلار تخمین زده شده است. در حال حاضر ارزش مجموع ۴۶ شرکت مطرح در حوزه فناوری به ۹۸۶٫۵ میلیارد دلار می رسد. در این میان ارزش شرکت های مخابراتی به علت محبوبیت سرویس های پیام رسان مانند واتساپ، با کاهش روبه‌رو شده است. برای مثال ارزش برند AT&T در مقایسه با سال گذشته کاهشی ۳۲ درصدی داشته است.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6633

برچسب ها

ثبت نظر

-