این نکات را در هنگام ضد عفونی کردن اتومبیل خود رعایت کنید

  • کد خبر : 65727
  • 13 تیر 1400 - 15:00
این نکات را در هنگام ضد عفونی کردن اتومبیل خود رعایت کنید

نبوز: ضدعفونی کردن سطوح مختلف ماشین با توجه به شیوع بیماری کرونا و گستردگی آن باید انجام شود.نکته دیگری که صاحبان خودرو باید توجه داشته باشند، آن است که باید حتما با یک دستمال میکرو فایبر نرم و لطیف بدون اعمال هرگونه فشار، سطوح مختلف را پاکسازی و ضد عفونی کنند.

ضدعفونی کردن اتومببیل

 به رانندگان و سرنشینان خودرو توصیه‌های بهداشتی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال و انتشار آن در جامعه شده است که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

بر اساس گزارش سازمان پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در ایالات متحده آمریکا، مواد ضد عفونی کننده الکل حداقل ۷۰ درصد قادر خواهند بود ویروس کرونا را تقریباً در تمامی سطوح از بین ببرند. آن‌ها همچنین به شهروندان توصیه کرده اند که در صورت عدم دسترسی به الکل و مواد ضدعفونی کننده استاندارد می‌توانند از محلول آب و صابون برای گندزدایی سطوح مختلف همچون خودرو استفاده کنند.

ضدعفونی کردن اتومببیل

مواد شوینده قوی استفاده نشود

البته نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، آن است که رانندگان باید توجه داشته باشند سطوح کابین داخلی خودرو نسبت به برخی از مواد شوینده قوی و ضدعفونی کننده بسیار حساس است؛ به گونه‌ای که ممکن است به راحتی تخریب شده و بر روی آن ترک و شکنندگی‌های جدی به وجود بیاید.

>>>بیشتر بخوانید:

ضدعفونی کردن موبایل/ لپ‌تاپ و تبلت و …

همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند تمامی سطوح مختلف در خودرو که در در طول رانندگی با آن‌ها سر و کار دارند نظیر فرمان، دستگیره‌های درب، دنده، دکمه‌های مخصوص شیشه پنجره، دستگیره‌های مربوط به چراغ راهنما و بوق، کمربند، ضبط و صفحه نمایش روی کنسول مرکزی را نیز با محلول ضدعفونی کننده استاندارد پس از هر بار استفاده و سوار و پیاده شدن از خودرو گندزدایی کنند تا احتمال انتقال ویروس را به سرنشینان خودرو کاهش داده و به صفر برسانند.

ضدعفونی کردن اتومببیل

همچنین در این گزارش کارشناسان توصیه کرده‌اند که در صورتی که خودروی آن‌ها به یک صفحه نمایش لمسی و تاچ مجهز است، نباید از محلول‌های ضدعفونی کننده حاوی آمونیاک استفاده کنند چرا که ممکن است حسگر اثر انگشت و شفافیت نمایشگر آن از بین برود.

نکته دیگری که صاحبان خودرو باید توجه داشته باشند، آن است که باید حتما با یک دستمال میکرو فایبر نرم و لطیف بدون اعمال هرگونه فشار، سطوح مختلف را پاکسازی و ضد عفونی کنند.

بسیاری از کارشناسان فعال در موسسه فلان همچنین پیشنهاد کرده اند که بهتر است رانندگان و سرنشینان بلافاصله بعد از ورود به خودرو دست‌های خود را با ژل و محلول‌های ضدعفونی کننده دست پاک کنند تا بدین ترتیب از انتقال و انتشار ویروس‌های احتمالی از طریق دستان خود به سایر سطوح کابین داخلی خودرو جلوگیری به عمل بیاورند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=65727

ثبت نظر

-