کانال سوئیس ناکافی است

  • کد خبر : 64573
  • 21 اردیبهشت 1399 - 11:49
کانال سوئیس ناکافی است

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه آمریکا را همچون ستون پنجم دشمن دانست که به مبارزه ایران با ویروس کرونا لطمه می‌زند و گفت: کانال انسان‌دوستانه سوئیس برای تامین نیازهای ایران ناکافی است.

مجید تخت روانچی عصر شنبه در وبینار بین المللی”تحریم‌های آمریکا و کووید١٩- یک تهدید جهانی” با اشاره به تداوم چهار دهه تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران، به تشریح آثار مخرب این تحریم‌ها بر مبارزه ایران با بیماری همه‌گیر کرونا پرداخت.

وی، تمامی بشریت را در جبهه واحدی در مبارزه با کرونا دانست و هرگونه ایجاد محدودیت و مانع در توانایی کشورها در این زمینه را باعث تضعیف تلاش‌های جهانی با این بیماری همه‌گیر دانست.

روانچی با اشاره به اینکه ایران یکی از بیشترین همه‌گیری به ویروس کرونا را داشته است، تحریم‌های یکجانبه آمریکا را باعث تضعیف تلاش‌ها در مبارزه با این بیماری دانست و گفت این تحریم‌ها همچون ستون پنجم دشمن در میانه نبرد با این بیماری به اقدامات کشورها لطمه می‌زند.

وی با رد ادعای مقامات آمریکایی در مستثنی دانستن مبادلات بشردوستانه و پزشکی از تحریم ها گفت که در عمل انجام این گونه تبادلات غیرممکن است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به سازوکار موسوم به کانال انسان‌دوستانه سوییس(SHTA)، ضمن ناکافی دانستن این کانال برای تامین نیازمندی‌های ایران افزود: شرط و شروط وزارت خزانه داری آمریکا برای صدور مجوز به شرکت‌های متقاضی برای استفاده از این کانال، چنان سخت‌گیرانه است که در عمل تجارت از این طریق دشوار است.

روانچی همچنین با اشاره به خسارت‌های گسترده اقتصادی و انسانی کرونا در ایران و سایر کشورها، لغو فوری تمامی تحریم‌های بانکی، بیمه ای، حمل و نقل، پزشکی، صنعتی، صادرات، واردات و غیره را برای کمک به کشورهای آسیب دیده با اتکا به منابع داخلی آنها ضروری دانست و خواستار لغو تحریم ها شد.

این وبینار با سخنرانی سفرای کشورهای ایران، سوریه، ونزوئلا، کوبا، زیمباوه و نیکاراگوئه در سازمان ملل و توسط سازمان مردم نهاد “تحریم‌ها کشنده هستند” و به صورت مجازی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=64573

ثبت نظر

-