سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ ۲۰۱۸ بازماندند؛ خیر یا شر؟

  • کد خبر : 63379
  • 20 اردیبهشت 1399 - 8:55
سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ ۲۰۱۸ بازماندند؛ خیر یا شر؟

به گزارش نیوز، جام جهانی‌ اوج رقابت‌های فوتبال است و هر فوتبالیستی دوست دارد دست‌کم یک مرتبه در دوران حرفه‌ای‌اش آن را تجربه کند، چراکه آرزوی مشترک همه آنهاست. رقابت‌هایی که ۴ سال یک بار برگزار می‌شود و اگر در آن حضور نداشته باشند، باید برای حضور در دوره بعدی زیاد صبر کنند. ۲ سال پیش در چنین روزهایی لیست نهایی تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی‌ ۲۰۱۸ اعلام شد و مثل همیشه نام برخی ستاره‌ها از لیست‌های ۲۳ نفره خط خورد. آیا این خط خوردن به سود بازیکنان شده یا بعد از آن به افول خودشان ادامه داده‌اند؟ شرایط مهمترین خط‌خورده‌ها را سایت «اسکواکا» بررسی کرده است.

لروی سانه (آلمان)
رقابتی تنگاتنگ بین لروی سانه و یولیان برانت در جریان بود تا آخرین جایگاه در لیست تیم ملی آلمان را به خودشان اختصاص بدهند. یولیان در جام کنفدراسیون‌ها حضور داشت و آنجا بازی‌های خوبی انجام داد. یواخیم‌ لو تصمیم گرفت سانه را خط بزند و بگوید او از ماه سپتامبر به تیم برمی‌گردد. وینگر منچسترسیتی جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ را به دست ‌آورده بود. ۱۵ پاس‌گل ارسال کرد و ۱۰ پاس‌گل داد که حیرت‌انگیز بود. همه اینها لو را قانع نکرد. سانه فصل بعد ۱۰ گل و ۱۰ پاس‌گل داشت، ولی باز هم جایگاهش در ترکیب سیتی ثابت نبود. بعد از مصدومیت سخت، او حالا به بایرن‌مونیخ لینک شده و احتمالاً فصل بعد دوباره در بوندس‌لیگا بازی خواهد کرد.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

راجا ناینگولان (بلژیک)
راجا در باشگاهش نقش مهمی دارد، ولی نمی‌توانیم او را در ترکیب‌مان داشته باشیم. این اعتقاد روبه‌رو مارتینس سرمربی تیم ملی بلژیک بود. مارتینس با بهانه کردن دلایل تاکتیکی تصمیم گرفت ناینگولان را خط بزند و دنیا را شوکه کرد. شیاطین‌سرخ اروپا تیم سوم جام جهانی‌ شدند و این تصمیم مارتینس توجیه‌پذیر بود اما واکنش ناینگولان به این اتفاق خداحافظی از تیم ملی بلژیک بود و گفت همیشه کاری کرده نماینده تیم ملی کشورش باشد. از آن زمان، راجا به اینتر پیوست و کمک کرد تیمش راهی لیگ قهرمانان اروپا شود. با این حال تعویض مربی و روی کار آمدن کونته باعث شد او به صورت قرضی راهی کالیاری شود. الان ناینگولان در پی بازگشت به رم است.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

آنتونی مارسیال و الکساندر لاکازت (فرانسه)
در دیدار دوستانه مقابل آلمان هر دوی آنها خیلی خوب بودند اما دیدیه دشان سرانجام تصمیم گرفت خط‌شان بزند. دشان همواره انتخاب‌های عجیبی داشت و حتی چند سالی می‌شود که روی نام کریم بن‌زما به‌دلیل حواشی‌اش خط کشیده است. از زمانی که الکساندر لاکازت را خط زد این بازیکن در ترکیب آرسنال شکوفا شد و کنار اوبامیانگ زوج خوبی ساخته‌اند. با این حال آخرین بازی ملی لاکازت به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد و هنوز به جمع خروس‌ها برنگشته آنتونی مارسیال هم با وجود افت مقطعی، دوباره به فرم خوب گذشته برگشته است. ولی مارسیال در شرایطی نبوده که دوباره به تیم ملی فرانسه دعوت شود.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

آلوارو موراتا (اسپانیا)
۴ بازیکن برای خط حمله تیم ملی اسپانیا گزینه بودند که ۳ گزینه را جولن لوپتگی انتخاب کرد و خط‌خورده کسی نبود جز آلوارو موراتا. لوپتگی تصمیم سخت را گرفت و اخراج شد تا فرناندو هیرو جانشینش شود. اسپانیا در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد تا موراتا حسرت چندانی نخورد. پس از یک فصل بد در چلسی خط خوردن او توجیه‌پذیر بود. بعد از بیرون رفتن از تفکرات مائوریتسیو ساری تصمیم گرفت به اتلتیکومادرید بپیوندد، جایی که در رده پایه حضور داشت. موراتا به تیم ملی اسپانیا برگشت و سال ۲۰۱۹ برای تیم ملی اسپانیا ۴ گل در ۶ بازی زد. او دوباره در ترکیب لاروخا به فرم خوبش برگشته.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

مائورو ایکاردی (آرژانتین)
ایکاردی اعتقاد داشت به دلیل اینکه چون زیاد به او در تیم ملی آرژانتین بازی نمی‌رسد، خط خورده است. آرژانتین در خط حمله لیونل مسی، سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و پائولو دیبالا را هم داشت. شما چطور این‌همه ستاره را در خط حمله آلبی‌سلسته قرار می‌دهید. خورخه سمپائولی فقط در صورتی که از سیستم ۵-صفر-۵ استفاده می‌کرد می‌توانست همه آنها را به روسیه ببرد. سرمربی پیشین آرژانتین هیچ‌گاه دلیل روشنی برای خط زدن ایکاردی نیاورد. برخی اعتقاد داشتند مسی به‌دلیل مشکلات ایکاردی با دوستش مکسی لوپس در این تصمیم تأثیر داشته است. ایکاردی در لیست آرژانتین برای کوپا آمریکای ۲۰۱۹ قرار گرفت اما باز هم خط خورد. او حالا به صورت قرضی در پاری‌سن‌ژرمن توپ می‌زند.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

آیمریک لاپورت (فرانسه)
دیدیه دشان اعتقاد داشت تعداد مدافعان چپ‌پا در تیم ملی فرانسه زیاد است و ترجیح می‌دهد یک بازیکن راست‌پا مثل عادل رامی را در ۳۲ سالگی به جام جهانی‌ ببرد. با اعتقادی که پپ گواردیولا به لاپورت داشت، او به منچسترسیتی رفت و در ترکیب تیم منتخب سال هم قرار گرفت. او با ۲۷۶۸ پاس، بیشترین پاس را بین بازیکنان لیگ برتری در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ارسال کرده. لاپورت می‌تواند زوج خوبی برای رافائل واران در مرکز دفاع خروس‌ها باشد اما هنوز هم دیدیه دشان اعتقادی به دعوت کردن این بازیکن ندارد. کسی نمی‌داند لاپورت برای متقاعد کردن دشان دیگر چه کاری باید انجام دهد.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

فابینیو و لوکاس مورا (برزیل)
انتخاب ۲ هافبک میانی از بین کاسمیرو، فرناندینیو و فابینیو برای تیته سخت بود و در نهایت او تصمیم گرفت هافبک موناکو را خط بزند. عجب بود که فابینیو بعد از دوران خوب در موناکو و پیوستن به لیورپول خط خورد. لوکاس مورا بازیکن تاتنهام همچنین وضعیتی داشت. مسئله بدتر اینکه هر دوی آنها در اوج پیش از رقابت‌های کوپا آمریکای ۲۰۱۹ هم خط خوردند. آن زمان فابینیو ستاره تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا بود و لوکاس مورا هم با درخشش خودش تاتنهام را تا فینال پیش برده بود. به این دو بازیکن کمتر از استحقاق‌شان در تیم ملی برزیل بها داده شده است.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

ماریو گوتسه (آلمان)
فصل، فصلِ ماریو گوتسه نبود. یواخیم‌ لو ترجیح داد زننده گل قهرمانی تیمش در جام جهانی‌ ۲۰۱۴ را خط بزند. تیم ملی آلمان هنوز هم ماریو گوتسه را در ترکیب خودش ندارد. گوتسه بعد از مصدومیت عجیب متابولیکی به ترکیب دورتموند برگشت اما در این تیم هم نتوانست لوسین فاوره را راضی کند و حالا با عدم تمدید قراردادش در پی انتخاب یک تیم جدید است. گوتسه تنها ۲۷ سال سن دارد و برای بازگشت به روزهای خوب عطش دارد. گفته می‌شود شاید یورگن کلوپ او را به لیورپول ببرد و احیا کند. گوتسه در دورتموند روزهای خوبی در ۲ فصل اخیر داشته اما این روزها و لحظات اندک بوده‌اند.

سرنوشت ستاره‌هایی که از جام جهانی‌ 2018 بازماندند؛ خیر یا شر؟

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=63379

ثبت نظر

-