مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

  • کد خبر : 63182
  • 19 اردیبهشت 1399 - 22:27
مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

به گزارش نیوز، از بازی‌های برجسته‌ای که کلاتنبرگ، داور پیشین لیگ برتر انگلیس قضاوت کرده می‌توان به فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۶ و همچنین فینال رشته فوتبال در المپیک ۲۰۱۲ اشاره کرد. علاوه بر آن بازی‌ها، او ۲۹۲ مرتبه داور بازی‌های لیگ برتر بوده و این مسئله بیانگر شخصیت بزرگ کلاتنبرگ است. کلاتنبرگ در گفتگو با نشریه «دیلی‌میل» بزرگ‌ترین بازیکنانی که برای‌شان داوری کرده را نام برده است.

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

کریستیانو رونالدو
موردی که بیش از همه بازیکنان دیگر درباره رونالدو تحسین می‌کنم، توانایی‌اش برای بالا نگه داشتن تیم در زمانی است که تیمش عقب مانده. من داور بازی‌های او از زمانی که یک بازیکن جوان در لیگ برتر بود، بوده‌ام تا وقتی که در رئال‌مادرید بازی می‌کرد. به‌عنوان یک داور فقط می‌دانستید که در زمین کنار بازیکنی منحصربه‌فرد هستید که در لحظه می‌تواند بازی را تغییر دهد. من با او خیلی خوب بودم. وقتی از پله‌ها بالا می‌رفتم تا بعد از فینال یورو ۲۰۱۶ که رفتم تا مدال بگیرم، او حتی سعی می‌کرد من را بغل کند. این احترامی بود که بین ما وجود داشت. وقتی اوایل بازی فینال مصدوم شد، ناامید شدم، برای اینکه بازی بازیکن بزرگی را از دست داد. اما هیچ‌وقت با او متفاوت از بازیکن دیگری رفتار نکردم و به همین دلیل رابطه خوبی داشتیم. بعد از یک بازی به رختکن داوران آمد و برای من پیراهنش را امضا کرد و نوشت: «برای مارک، با بهترین آرزوها. کریستیانو رونالدو» در حالی که از او چنین درخواستی نکرده بودم. فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت به او اخطار داده باشم. شاید برای همین پیراهنش را به من داد! اولین مرتبه‌ای که برای رئال‌مادرید داوری کردم، یادم می‌آید کاسیاس توپی را از ضربه کرنر گرفت و با ۳ پاس گل زدند. من هنوز به خط نیمه هم نرسیده بودم! اما این کاری بود که بازیکنان بزرگی مثل رونالدو می‌توانند انجام دهد. خیلی سریع بود. جای تعجب ندارد که رئال‌مادرید بدون او تیم سابق نیست.

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

لیونل مسی
وقتی برای اولین مرتبه داوری بازی لیونل مسی را برعهده داشتم، واقعاً شوکه شدم. بازی بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن بود و یادم می‌آید که پیش خودم فکر می‌کرد، خدای من این بازیکن باورنکردنی است. وقتی داور بازی هستید، تمایل به تماشای توپ دارید و ممکن است توپ را گم کنید. تصور کنید این مورد برای مدافعان چگونه خواهد بود. من روشم را عوض کردم و وقتی توپ را در اختیار داشت موقعیت آن را آنالیز می‌کردم. او آنقدر ماهر بود که رقبا سعی می‌کردند از راه‌های مختلف جلویش را بگیرند. گاهی اوقات با زدن پای او و برخی اوقات با بدن‌شان. من یک مرتبه در دیدار مقابل پاری‌سن‌ژرمن برای ایستادن روی پای بازیکن حریف به او اخطار دادم، اما هرگز شکایت نکرد و چیزی نگفت. در واقع او به‌هیچ‌وجه درگیر نمی‌شد. به‌عنوان یک داور منتظر بودم یک بازی مشترک با مسی داشته باشم، برای اینکه می‌دانستم بازی ویژه‌ای خواهد بود.

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

لوئیس سوارس
اولین بازی من با او وقتی بود که در آژاکس بازی می‌کرد و ۴ گل زد. وقتی به خانه آمدم به دوستانم گفتم که او چه بازیکن باورنکردنی‌ای است. او حاشیه داشت. یک خصوصیت کثیف مثل دیگو کاستا، اما بازیکن بااستعدادی بود. وقتی با لیورپول قرارداد بست هیجان‌زده شدم، چرا که می‌دانستم لیگ برتر چه بازیکن شگفت‌انگیزی را به‌دست خواهد آورد. او در حاشیه بود و به‌عنوان یک داور مجبور هستید مدیریتش کنید. همیشه به زبان اسپانیایی صحبت می‌کرد، اما من در همه دنیا داوری می‌کردم و ناسزا‌ها را می‌دانستم؛ بنابراین یک یا دو مرتبه جوابش را دادم. این باعث می‌شد او شوکه شود! مردم درباره قوانین بازی صحبت می‌کنند. بله، اما داوری برای من بیشتر چیزی درباره مدیریت بازی و بازیکنان است. شما باید سعی کنید به محصول کمک کنید که بازی است و باید در بهترین حالت ممکن باشد. شما باید بدانید چگونه بازیکنی مانند سوارس را کنترل کنید. اگر این کار را نکردید، مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

ونسان کمپانی
احتمالاً بهترین مدافع میانی لیگ برتر است که من دیده‌ام و احترام زیادی برای او قائلم. او از داوران حمایت می‌کند و به شکلی احترام‌آمیز با آن‌ها صحبت می‌کند. من هم به او اخطار داده‌ام و هم اخراجش کرده‌ام، اما همیشه برمی‌گردد و با حوصله با داور صحبت می‌کند. یادم هست که در یک بازی نیمه اول اشتباهی داشتم و بعد از این نیمه از زمین بیرون می‌رفتم. او گفت: «مارک، بازیکنان اشتباه می‌کنند، شما هم اشتباه می‌کنید. فراموشش کنید و بیایید به کارمان ادامه دهیم.» او چنین مردی بود. در دیدار بلژیک مقابل اسرائیل او را اخراج کردم، برای اینکه جلوی یک حمله را گرفته بود. این اخطار دومش بود و او به‌راحتی پذیرفت. یک هفته بعد من داور دربی منچستر در اولدترافورد بودم و در نیمه اول صحنه‌ای رخ داد که چالش ایجاد شد. اوضاع کاملاً بد به نظر می‌رسید. پیش کمک‌داور رفتم و او گفت احتمالاً باید کارت زرد بدهی. کمپانی مصدوم شده بود و بیرون می‌رفت و به من گفت: «از شما ممنونم، در یک هفته به کارت قرمز دوم نیاز نداشتم!»

مارک کلاتنبرگ، داور مشهور انگلیسی انتخاب می‌کند

گری اسپید
وقتی داور جوانی بودم، سعی می‌کردم خودم را در لیگ برتر اثبات کنم و فشار زیادی به من وارد شد. اما شخصی مثل گری اسپید این کار را خیلی راحت کرد. او واقعاً به تصمیمات احترام می‌گذاشت. حتی وقتی اشتباه می‌کردید به شما می‌گفت به کارتان ادامه بدهید. او به روش خودش صحبت می‌کرد و باعث می‌شد به داور کمک کند. او واقعاً یک جنتلمن بود. داوران بازیکن دیگری هم داشتند که کمک نمی‌کرد، مثل کریگ بلیمی. کسی که در طول بازی دائماً سعی می‌کرد از داوری سوءاستفاده کند. این کار را واقعاً دشوار می‌کرد؛ بنابراین شاید مردم متوجه نشوند که گری در این رابطه چه کاری انجام داده و فکر می‌کنم این چیزی است که بازیکنان فعلی باید به آن توجه کنند. اسپید فوتبالیست شگفت‌انگیزی بود. همیشه به دیگران کمک می‌کرد و یک انسان خوب بود. او بازیکن بسیار خوبی هم بود. می‌توانست یک بازی را کنترل کند، گل بزند و از دروازه خودی دفاع کند. فکر نمی‌کنم به او اخطار داده باشم. اسپید برای همه ما الگو بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=63182

ثبت نظر

-