افزایش تمرکز و کارایی مغز در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 63019
  • 28 فروردین 1400 - 13:35
افزایش تمرکز و کارایی مغز در ماه مبارک رمضان

افزایش تمرکز در ماه رمضان :برای عملکرد بهتر مغز، مصرف کافی مایعات مهم است. نوشیدن شیر به ویژه شیری که همراه با موادغذایی دیگر مانند موز، هویج، عسل یا خرما باشد، برای رفع عطش و رساندن قند کافی به مغز، ترکیب غذایی بسیار مناسبی است که مصرف آن در دو وعده افطار و پیش از خواب توصیه می‌شود

<<<بیشتر بخوانید:

نوشیدنی های مقوی /روش‌هایی ساده برای تقویت تمرکز

چند راهکار دیگر برای افزایش تمرکز در ماه رمضان

ساعتهای مطالعهی خود را تعیین کنید

برخی از افراد در ساعتهای صبح اول وقت، بازدهی بیشتری دارند و میتوانند به‌راحتی تمرکز کنند زیرا بدن در ساعات اولیهی روز انرژی بالایی دارد و خواب کافی موجب شده تا مغز کارایی بهتری از خود نشان دهد. برخی افراد نیز ممکن است ساعات آخر شب را برای مطالعهی خود مناسب بدانند، زمانی که هیچ صدایی وجود ندارد. ساعات مطالعه برای هر فرد متناسب با ویژگیهای فردیاش میتواند متفاوت باشد.

بهتر است ساعات مطالعهی مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید در کدام حالت مغز شما توانایی بیشتری برای تمرکز از خود نشان میدهد و یادگیری بهتری دارد.

افزایش تمرکز در ماه رمضان

علاقه‌مندی به مباحث را در خود ایجاد کنید

انسان به هر چیزی که علاقه داشته باشد در آن غوطه‌ور میشود و حتی اگر کسی صدایش بزند صدای او را نخواهد شنید، این امر نشان میدهد مغز انسان روی مباحث موردعلاقه‌ی خود تمرکز بیشتری نشان میدهد. ممکن است شما نیز برخی از دروس را دوست نداشته باشید در این حالت در هنگام مطالعهی آنها بیشتر حواستان پرت خواهد شد.

سعی کنید در خود علاقه ایجاد کنید تا بتوانید تمرکز بهتری روی مطالب درسی مختلف داشته باشید. در این حالت بهتر است به نتایج مطالعهی خود فکر کنید اینکه در آینده چه‌کاره میشوید و به آرزوهای خود بیندیشید سپس شروع به مطالعه کنید این تخیلات میتواند در مغز شما انگیزهی کافی برای ادامهی مطالعه ایجاد کند.

ورزش را فراموش نکنید

بدن انسان در حالتی که تحرک ندارد به اکسیژن کمتری نیاز پیدا خواهد کرد اما زمانی که شما ورزش میکنید مغز شما اکسیژن بیشتری دریافت میکند و این امر باعث میشود کارایی مغزتان بالا رود.

مغز انسان هرچقدر قوی باشد تمرکز بهتری از خود نشان میدهد، پس بهتر است ساعات مشخصی از روز را به ورزش کردن در پارک یا خانه اختصاص دهید.

فعالیتهای بدنی علاوه بر به کار انداختن مغز و افزایش تمرکز موجب بیشتر شدن شورونشاط و روحیهی شما میشود که در مطالعه بی‌تأثیر نخواهند بود. علاوه بر این ورزش کردن برای سلامت جسم و ذهن نیز مفید است. طبق پژوهشها، انجام منظم تمرینات ورزشی باعث افزایش نورونهای مغزی میشود، دانشمندان معتقدند نورونهای مغزی باعث تقویت مدار حافظه و عملکرد آن میشود.

ورزش

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=63019