حشرات در انتقال کرونا تقشی ایفا می‌کنند؟

  • کد خبر : 62889
  • 19 اردیبهشت 1399 - 15:00

به گزارش نیوز به نقل از نیوز میترا رنجبر، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار داشت: هرچند حشرات می توانند یکسری از انگل ها و ویروس‌ ها را منتقل کنند، اما نمی توانند این ویروس را منتقل کنند.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: حشرات در انتقال ویروسی های تنفسی، از جمله کرونا و سرماخوردگی، هیچ نقشی ندارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی به مردم اطمینان داد که نگران انتقال بیماری از این طریق نباشند و به این دسته از اطلاعات غلط که در فضای مجازی منتشر می شود، اصلا توجه نکنند.

با نزدیک شدن به فصل گرما و ازدیاد حشرات و آفات در این فصل و با وجود شیوع بیماری کرونا و احتمال ماندگاری این ویروس حتی در فصل گرما، انتقال این ویروس از طریق حشرات یکی دیگر از دغدغه‌ها و سوال‌های مهم افراد در این روزها شده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز فروردین ماه به این نگرانی پرداخت و به این پرسش پاسخی کوتاه داد که افراد نمی‌توانند از طریق نیش پشه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تا به امروز، هیچ مدرکی مبنی بر شیوع ویروس کرونا از طریق پشه‌ها وجود ندارد. کروناویروس جدید یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق قطرات ایجاد شده هنگام آلوده شدن فرد آلوده یا عطسه یا از طریق قطرات بزاق یا ترشحات از بینی گسترش می‌یابد. همچنین این ویروس می‌تواند از طریق لمس کردن سطحی که یک فرد آلوده به ویروس قبلا آن را لمس کرده، انتقال یابد.

ویروس کرونا جهشی نداشته است

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: ویروس کرونا به مرور زمان جهشی نداشته و فعلا شواهد علمی در این زمینه نداریم.

رنجبر ادامه داد: تاکنون مقالات علمی که در کشورهای مختلف دنیا منتشر شده، این موضوع را تائید نکرده اند و همچنان نظر محققان این است که این ویروس جهشی نداشته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=62889

ثبت نظر

-