صالح خواستار هرچه سریع‌تر تکمیل شدن کابینه مصطفی الکاظمی

  • کد خبر : 62227
  • 18 اردیبهشت 1399 - 20:45
صالح خواستار هرچه سریع‌تر تکمیل شدن کابینه مصطفی الکاظمی
به گزارش نیوز،

برهم صالح، رئیس جمهور عراق امروز پنجشنبه با تبریک به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق برای کسب رأی اعتماد، بر تکمیل سریع کابینه دولت در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

اخبار بین الملل- برهم صالح در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: به نخست وزیر مصطفی الکاظمی به خاطر کسب رأی اعتماد تبریک می‌گویم. با این حساب ما مرحله‌ای دشوار را در تاریخ کشورمان پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: باید کابینه دولت در سریع‌ترین زمان برای مقابله با چالش‌های بهداشتی، امنیتی و اقتصادی تکمیل شود.

رئیس جمهور عراق همچنین گفت: وظیفه ما این است که برای حمایت از دولت در کسب دستاورد‌های بزرگ خود دست در دست هم دهیم.

شب گذشته جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی تشکیل شد و وی با کسب رأی اکثریت پارلمان، رسما به عنوان نخست وزیر این کشور کار خود را آغاز کرد.

پارلمان عراق شب گذشته در جلسه‌ای جنجالی که قرار بود ساعت ۹ شب به وقت محلی برگزار شود، اما به دلیل اختلافات فراکسیون‌ها به ساعت ۱۲ شب موکول شد، با حضور ۲۳۳ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده، به بخشی از اعضای کابینه مصطفی الکاظمی، رای اعتماد داد.

نمایندگان حاضر در جلسه به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق از مجموع ۲۱ وزارتخانه به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد و از موافقت با ۴ وزیر پیشنهادی خودداری کرد.

همچنین در این جلسه، تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلافات بر سر وزیران پیشنهادی، به وقت دیگری موکول شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=62227

ثبت نظر

-