جاذبه های گردشگری قاره آسیا

  • کد خبر : 6182
  • 26 تیر 1400 - 10:47
جاذبه های گردشگری قاره آسیا

به گزارش نیوز: جاذبه های گردشگری آسیا قاره کهن و پهناور آسیا که یکی از قاره های وسیع جهان به شمار می آید، در دل خود تعداد کثیری کشور ریز و درشت را جای داده است، کشورها، شهرها، ایالت ها و اقلیم هایی که هر کدام دارای شاخصه هایی ویژه هستند. برخی از جاهای دیدنی قاره آسیا در کشورهایی خاص واقع شدند، اما شهرت جهانی پیدا کرده و توانستند تا خود را بیشتر بر سر زبان ها بیندازند. ما قصد داریم که در این فرصت و این نوشتار به بررسی برخی از مکان های دیدنی آسیا بپردازیم. اگر شما نیز کنجکاو شده اید که مناطق دیدنی آسیا را بشناسید، همراه ما باشید.

آسیا، قاره ای با انواع اقلیم ها و جاذبه های گردشگری آسیا

پیش از اینکه به معرفی مکان های دیدنی آسیا بپردازیم، لازم دیدیم که کمی از ویژگی ها کلی این قاره را برای شما بیان کنیم. قاره آسیا دارای تنوع قابل ملاحظه ای است، از شرایط آب و هوایی گرفته تا تنوع اقلیمی و تنوع فرهنگی. شما می توانید در دو نقطه متفاوت از این قاره پست ترین و مرتفع ترین نقاط کره زمین را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری آسیا

 >>>بیشتر بخوانید:

جاذبه های گردشگری کیوتو/شهر رویایی در ژاپنی

کوه اورست

کوه اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متری و دریای مرده با عمقی ۳۹۵ متری همان دو نقطه ای بوده که سبب شدند تا قاره آسیا بیش از پیش خاص شود. این قاره که حدود ۳۰ درصد خشکی کره زمین را از آن خود کرده، دارای خط ساحلی حدود ۶۲۸۰۰ کیلومتری هست. شما می توانید در این پهنه بیکران از سرمای ارتفاعات هیمالیا لذت برده و برای آفتاب گرفتن به منطقه استوایی پناه ببرید یا برای مشاهده کویر عازم مناطق خشک گردید.

جاذبه های گردشگری آسیا

همه این تنوع و پوشش های گوناگون گیاهی را در کنار جاذبه های دست ساز بشر در نظر بگیرید تا علت ارزشمندی قاره آسیا را به صورت کاملتر لمس کنید. از ۱۰ برج و ساختمان مرتفع جهان، ۹ مورد آن ها در این خاک و قاره قرار گرفته اند. ما قصد داریم که در این مطلب شما را با مناطق دیدنی آسیا و اسراری که در خود دارند، آشنا کنیم.

دیوار عظیم چین

جاذبه های گردشگری آسیا؛ اگرچه برخی از قسمت های این مورد از جاهای دیدنی قاره آسیا در گذر زمان تخریب شده، اما همچنان دیوار بزرگ چین بزرگترین و پهناورترین دیوار جهان به حساب می آید. این مورد از جاهای دیدنی قاره آسیا که کارکردی دفاعی داشته و برای حفاظت از امپراتوری چین در برابر حملات احتمالی چادرنشینان بنا شد، یکی از عظیم ترین سازه های سنگی جهان نیز به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری آسیا

بازدید و قدم زدن بر روی این مورد از مناطق دیدنی آسیا که از شرق تا غرب مرزهای شمالی چین کشیده شده، برای هر گردشگری می تواند هیجان آور و لذت بخش باشد.

معبد لانه ببر یا پارو تاکشانگ Paro Taktsang

بر فراز دره پارو Paro در کشور زیبا و پر رمز و راز بوتان صومعه ای قرار گرفته که درباره اش افسانه های زیادی گفته شده است. یکی از این افسانه ها بر این اشاره دارد که گورو پادماساموا Guru Padmasambhava سوار بر یک ببر وحشی و تیز پا خود را به این خطه و منطقه رساند، مذهب بودا را در این کشور معرفی کرد و مردم را به سوی این دین فراخواند. در ادامه نیز گورو به مدت سه سال و سه ماه و سه هفته و سه روز تمام در این صومعه به عبادت خدای خود پرداخت و پس از گذر از این مراقبه به درجات بالایی نائل شد، درجه ای که از قرن هشتم تا به امروز رویایی و دست نیافتنی است.

معبد لانه ببر یا پارو تاکشانگ Paro Taktsang

از همه این افسانه ها که بگذریم و جنبه تاریخی جاذبه یاد شده را کنار بگذاریم، این مورد از مکان های دیدنی آسیا به دلیل واقع شدن در منطقه ای خاص دارای چشم اندازهای طبعیی بی مثالی بوده که هر بیننده ای را انگشت به دهان می کند. اگرچه رسیدن به این مورد از مناطق دیدنی آسیا با سختی و خطرهایی نیز همراه است، اما لذت بازدید از آن، چنان شیرین است که هر گردشگری این سختی ها را به جان می خرد و پای در مسیر می گذارد.

دریاچه Phewa

جاذبه های گردشگری آسیا؛ در کشور نپال چندین دریاچه وجود دارند، اما دومین دریاچه بزرگ این کشور همین دریاچه Phewa است. این مورد از مناطق دیدنی آسیا علاوه بر وسعت قابل توجهی که دارد، در دل خود منبعی از آب شیرین جهان را در یک مکان دنج و آرام قرار جای داده است. این همه شاخصه در کنار یکدیگر سبب شده که این مکان از نظر گردشگری به یکی از برترین جاهای دیدنی قاره آسیا بدل شود. شما می توانید به این منطقه پای بگذارید و به تماشای زیبایی های این محوطه بپردازید.

دریاچه Phewa

حتی می توانید پس از کمی استراحت در کنار این دریاچه به سوی رشته کوه معروف آناپورنا Annapurna حرکت کنید و بر فراز این کوه های سر به فلک کشیده به دریاچه چشم بدوزید یا حتی می توانید از قایق های پدالی موجود در محوطه دریاچه استقاده نمایید و به دل آب بزنید و عکس های بی نظیری از خود به یادگار ثبت کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که این مورد از مناطق دیدنی آسیا دارای جزیره ای بوده که در میانش معبدی به نام Taal Barahi را جای داده که از نظر مذهبی نیز ارزشمند است. این همه ویژگی در یک جاذبه برای تمامی علاقمندان به گردشگری می تواند دارای اهمیت باشد، به صورتیکه برنامه تفریح را به مقصد نپال تغییر دهند و از سفرشان لذت ببرند.

سیم ریپ Siem Reap

سیم ریپ در کشور کامبوج دارای مرکزی به همین نام هست، اما این تمام آن چیزی نیست که درباره این شهر گردشگری باید بدانید. شهر سیم ریپ را از هر نظر می توان یکی از شهرهای زیبای جهان نام نهاد. این شهر به واسطه جاذبه های گردشگری متعددی که در خود جای داده، به یکی از قطب های جدی گردشگری قاره آسیا نیز بدل شده است.

سیم ریپ Siem Reap

وجود موزه های متعدد، بازارهای ستنی و مدرن رنگارنگ، مزارع کوچک و بزرگ کرم ابریشم و فروشگاه های عرضه صنایع دستی و همچنین شالیزارهایی زیبا در کنار معبد باشکوهی به نام انگکور وات Angkor Wat به این شهر جلال و زیبایی منحصر به فردی را اضافه کرده است. این زیبایی های طبیعی و تاریخی در کنار نمایشگاه های فرهنگی و هنری و همچنین مراسم های آیینی، این شهر را به آهنربایی بدل کرده که گردشگران را به سوی خود می کشاند. این شهر و جاذبه هایش بقدری خیره کننده هستند که برخی از گردشگران نه یک بار که چند بار در این شهر به گردشگری می پردازند و هر بار نیز از این زیبایی ها سرمست می شوند.

جنگل بامبوی Sagano

در این جنگل زیبا که درختان سر به فلک کشیده ای نیز دارد، شما این فرصت را دارید که مناظر بی نظیری را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید، منظره ای نظیر تابش نور خورشید و انعکاس آن بر زمین سبز جنگل از میان همین. شما برای تماشای این مناظر باید به حومه شهر کیوتو ژاپن بروید و به طرف این پارک جنگلی حرکت کنید، پارکی که بر روی عموم گردشگران باز است و به آن ها اجازه می دهد که این زیبایی ها را نظاره کنند.

جنگل بامبوی Sagano

گردشگران نیز این فرصت را مغتنم می شمارند و به سوی این مورد از مکان های دیدنی آسیا حرکت می کنند و به قدم زدن و پیاده روی در این چنگل بامبو مشغول می شوند تا هم ورزشی کرده باشند و هم لذت بصری خود را به حد اعلا برسانند. اما برای همین برنامه مفرح نیز باید چند نکته را در خاطر داشت: روزهای آخر هفته در جنگل جمعیت کثیری را می توانید مشاهده کنید و این سبب می شود که بهره کافی از شما سلب شود. به علاوه توصیه می شود که با یک تیر دو نشان بزنید و ضمن بازدید از این مورد از جاهای دیدنی قاره آسیا به سوی معبد Tenryu-ji نیز حرکت کنید و از آن جاذبه بازدید به عمل آورید.

کوالالامپور

یکی از کشورهای زیبای قاره آسیا، کشور مالزی هست. این کشور گردشگری با شهرهای زیر و درشتی که دارد، همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان هست، اما در بین این شهرها یک شهر از دیگر شهرها شاخص تر بوده و آن شهری نیست جز پایتخت این کشور یعنی شهر کوالالامپور. این مورد از مناطق دیدنی آسیا از نظر فرهنگی، تاریخی، هنری، مذهبی و آداب و رسوم در جهان نمونه ای ندارد و این یعنی یک گردشگری همه جانبه در یک شهر کاملا شاخص در زمینه گردشگری.

مزار کشت چای Daehan Dawon

یکی از کشورهای سرسبز در قاره آسیا کشور کره جنوبی هست. این کشور بدلیل داشتن مزارع بزرگ و پر آوازه چای در کشور آوازه ای بدون رغیب بدست آورد. مزارع کشت چای سبز Daehan Dawon که با جنگل های بامبو محصور شده، از جمله زیباترین جاهای دیدنی قاره آسیا به حساب می آید.

مزار کشت چای Daehan Dawon

اگرچه بستر این مزارع شیب دار بوده و برخی از شیب های تندشان نیز خطرناک است، اما قدم زدن در دل این مزارع برای کسانی که به دنبال کشف ناشناخته ها بوده یا حتی دنبال ماجراجویی هستند، خالی از لطف نیست. اگر در فصول گرم سال به این منطقه سفر می کنید، طعم خاص بستنی چای سبز را به راحتی از دست ندهید.

تاج محل

از زیباترین مکان های دیدنی آسیا که جز عجایب هفتگانه جهان به شمار می آید، تاج محل هست که با سنگ های مرمرین در کنار رودخانه یامونا Yamuna در شهر آگرا Agra قد علم کرده است. این مسجد که توسط شاه جهان، یکی از امپراتورهای بزرگ گورکانی بر روی مقبره همسر ایرانی اش ممتاز محل بنا شد، یکی از حیرت آورترین مناطق دیدنی آسیا به شمار می آید که به خوبی جلوه های معماری اصیل این قاره را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

تاج محل

گفته می شود در حدود ۲۱ سال برای ساخت این جاذبه صرف شده است، ادعایی که با توجه به مدارک بیراه نیست. این جاذبه که امروز با لقب بنای عشق شناخته می شود و به سمبلی برای عشق بدل شده، در سال ۱۹۳۸ میلادی توانست جز جاذبه های جهانی یونسکو نیز خود را به جهانیان معرفی کند. گفته می شود بالغ بر ۲ میلیون نفر در سال از این جاذبه و باغ های سرسبز و دیدنی اطرافش بازدید به عمل می آورند و در کنار رود یامونا به استراحت می پردازند.

Shwedagon

شاید نام کشور میانمار را به دلیل سیاست های دینی یا برخی حرکات غیربشر دوستانه بارها شنیده باشید، اما چیزی که سبب شده ما در این نوشتار به این کشور اشاره کنیم، پاگودای زیبایی است که در این کشور قد علم کرد. این پاگودای که Shwedagon نام دارد، بر بالای ارتفاعات تپه ای با نام Singuttara قرار دارد. این پاگودای که تماما از ورقه های طلا و جواهراتی بی مثال ساخته شده، تلالویی چشم نوازی داشته و به همین دلیل است که این بنا و بازتاب نوری آن شهرتی جهانی پیدا کرده و سالانه گردشگران زیادی مشتاقانه برای تماشایش به قاره آسیا سفر می کنند.

Shwedagon

علاوه بر جنس بدنه این جاذبه، قدمت تاریخی محاسبه شده برای این سازه نیز خود یکی دیگر از شاخصه های بنای یاد شده است. هر چند که در این موضوع اختلاف نظرهای گوناگونی دیده می شوند، اما نظرات بیشتر به ۲۶۰۰ سال پیش باز می گردند. اگر تاریخ ادعا شده درست باشد، می توان Shwedagon را اولین پاگودای جهان معرفی کرد.

جزیره هالونگ

جزیره هالونگ در واقع یک مجموع الجزایر است که از حدود ۲۰۰۰ جزیره کوچک تشکیل شد. این جزیره های کوچک که در کنار یکدیگر مساحتی در حدود ۱۵۵۳ کیلومتر مربع را اختیار کرده، دارای سنگ های آهکی خیره کننده ای هستند که برای همگان جالب توجه ظاهر شده اند. همین توجه علاقمندان به گردشگری سبب شده که یونسکو به این جزیره توجه ویژه ای داشته باشد و این جاذبه را در لیست میراث جهانی خود قرار دهد.

جزیره هالونگ

گردشگرانی که به این مورد از مناطق دیدنی آسیا پای می گذارند، این فرصت را دارند که ۱۴ گونه گیاهی و ۶۰ گونه جانوری خاص و نادر را در کنار یکدیگر مشاهده کنند. البته، این تمام زیبایی جاذبه هالونگ نیست و خانه های قایقی اطراف ساحل نیز به این منطقه جلوه ای خاص بخشیده اند. این همه زیبایی طبیعی و بصری در کنار یک آب و هوا مطبوع و مطلوب می تواند یک تعطیلات بی نظیر را در دفتر خاطرات هر گردشگری ثبت نماید.

Danxia Landform

این تپه های منحصر بفرد که غالباً دارای شیب های تندی بوده و در دل خود صخره هایی دارند، از رنگ هایی ساخته شده که چشم ها را به روی خود ثابت می کنند. برخی از قسمت های این تپه ها قرمز رنگ هستند که ناشی از ماسه سنگ های قرمز رنگش بوده و برخی مناطق اخرایی رنگ هستند. این رنگ ها را می توان حاصل موارد معدنی این منطقه دانست و البته هوازدگی و فرسایش. طبق نظر اهالی فن بیش از چند هزار سال زمان سپری شده که این مواد معدنی با هوا ترکیب و بر اثر فرسایش هایش به این جاذبه کنونی بدل شوند.

دلتای رود مکونگ Mekong

در کشور ویتنام که از نظر طبیعی یکی از کشورهای شاخص آسیا نیز به شمار می آید، رودخانه ای به نام مکونگ جریان دارد. جریان این رود در ویتنام سبب ایجاد یک دلتای حاصل خیز شد. این منطقه که هم از نظر کشاورزی حاصلخیز است و هم از نظر ماهیگیری و صنایع دریایی رونقی قابل توجه دارد، این امکان را به مردم بومی داده که از امکانات موجود استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

دلتای رود مکونگ Mekong

این درآمدزایی اما به همین جا محدود نشده است. این مردمان که متوجه اقبال گردشگران شدند، سعی کرده اند با کمک گرفتن از قایق های پارویی یک غروب رویایی را برای گردشگران فراهم کنند. اگر پای صحبت یکی از این مردمان بومی بنشینید، می توانید از مکان برخی معابد منطقه نیز اطلاع حاصل کنید.

روستای رنگین کمان

این روستا که رنگین کمان نام دارد، در حوالی شهر تایچونگ Taichung کشور تایوان واقع شده و توسط یک نقاش سالخورده به نام Huang Yung-Fu رنگ آمیزی شده است.

جاذبه های گردشگری آسیا

هنر این مرد به روستا جان و طراوت قابل توجهی بخشید، به طوریکه همگان را بر سر ذوق می آورد. این روستای رویایی را در لیست مقاصد گردشگری جای دهید تا زیبایی های این جاذبه را از نزدیک لمس کنید. مطمئن باشید این سفر را هیچگاه از ذهن نخواهید برد.

مزارع پلکانی

در کشور فیلیپین شهری به نام Banaue وجود دارد که بدلیل داشتن مزارع پلکانی کشت برنج که قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد، شهرتی بی مثال را در سطح بین الملل بدست آورده است. این مزارع که به گفته جغرافیدانان حدود ۵۰۰۰ پا از سطح زمین فاصله دارد، همه سال محصولاتی نظیر برنج و چای را در دل خود پرورش می دهد.

مزارع پلکانی

این زمین ها که از پیشینیان اهالی محلی به یادگار مانده، امروزه شهر Banaue فیلیپین را به یکی از مناطق دیدنی آسیا تبدیل کرده است، جاذبه ای که می تواند تا سال های سال میزبان گردشگران از سرتاسر جهان باشد.

مالدیو

یکی از بهشت های گردشگری جهان کشور مالدیو است. این کشور که دارای سواحلی بکر و بی نظیر بوده و به آب هایی زلال و شفاف منتهی می شود، دارای گونه های جانوری خاصی نیز هست که فقط در این اقلیم یافت می شوند. این کشور با جاذبه های طبیعی و تفریحات دریایی خاصی که دارد و همچنین جزیره های ریز و درشت به عنوان یکی از جدی ترین و اصلی ترین مقاصد گردشگری شناخته می شود، به طوریکه جهانیان برای فرار از سختی های زندگی روزمره ای که دارند به این مکان پناه می آورند.

مالدیو

مسئولین گردشگری کشور مالدیو نیز که این اقبال جمعی را مشاهده کردند، در یک اقدام جدی هتل و اقامت های لوکسی را در سواحل این کشور بنا و سعی کردند ضمن حفظ محیط سنتی موجود در شهر، امکاناتی را به گردشگران خود بدهند تا سفری به یاد ماندنی را تجربه نمایند.

یادبودی تاریخی از جنگی تاریخی

جاذبه های گردشگری آسیا؛ اگرچه جنگ کره یکی از تلخ ترین وقایع تاریخی غرب آسیا به شمار می آید، اما امروزه و بعد از گذشت سال ها از آن جنگ در کشور کره جنوبی یادبود و موزه های زیادی درباره این جنگ که با کره شمالی بوده، برپا شده است. یکی از این یادبود که گرامیداشت سربازانی است که در این جنگ کشته شده اند، در قلب کشور کره جنوبی همه روزه شاهد بازدیدکنندگان بیشماری بوده که به این مکان قدم می گذارند. این یادبود تاریخی را از نزدیک مشاهده کنید تا علت شهرت جهانی اش را درک کنید.

جزیره بالی

یکی از جزایر زیبایی که در کشور اندونزی دیده می شود، جزیره بالی نام دارد. این جزیره که لقب بهشت گرمسیری را از آن خود کرده، دارای سواحل، کوه ها، غارها، سازه ها و آب هوایی بکر و بی مانند است. در تعطیلات زمستانه بسیاری از گردشگران به سوی این نقطه از قاره آسیا سفر می کنند و از آب و هوای مطبوع این مورد از جاهای دیدنی قاره آسیا لذت می برند.

Sigiriya

جاذبه های گردشگری آسیا؛ یکی از معروف ترین و پر آوازه ترین بناهای باستانی کشور سریلانکا همین جاذبه هست. میزان زیبایی این جاذبه به نحوی بوده که مردمان محلی این بنا را هشتمین عجایب باستانی کره خاکی می دانند. این بنا که شامل قصرها و بناهای نظامی متعددی بوده، بعد از گذشت قرن ها همچنان به عنوان یک راز سر به مهر برای اندیشمندان باقی مانده است.

جاذبه های گردشگری آسیا

همین راز آلود بودن سبب شده که صاحبان نظران بیش از هر گروه گردشگری مشتاق تماشای این بنا باشند. اگر شما نیز به کاوش در یک بنای تاریخی علاقه دارید، این مورد از مکان های دیدنی آسیا را از دست ندهید.

کمپ Annapurna

جاذبه های گردشگری آسیا یکی کمپ های گردشگری که در کشور نپال قرار دارد، کمپ گردشگری Annapurna است. این کمپ که شکلی دایره ای مانند دارد و در دامنه کوه های آناپورنا قرار دارد، طولی حدود ۸۹۱۰ متر را در بر گرفت.

جاذبه های گردشگری آسیا

همه گردشگرانی که قصد دارند به رشته کوه های هیمالیا صعود کنند و از فلات مرتفع آن بازید به عمل آورند، یک شب در این کمپ اقامت می کنند و از زیبایی های طبیعی این منطقه لذت می برند و خود را برای یک صعود پرهیجان آماده می کنند. این مورد از مناطق دیدنی آسیا هرچند بیشتر کوهنوردان حرفه ای را میزبانی می کند، اما برای گردشگران بدون سابقه صعود نیز می تواند جذاب و حیرت آور باشد.

دره Yolyn Am

این دره که یکی از زیباترین مناطق طبیعی کشور مغولستان به حساب می آید و از جاذبه های گردشگری آسیا بشمار می رود، از نظر گونه های گیاهی و همچنین گونه های جانوری یکی از غنی ترین مناطق کره زمین و علی الخصوص قاره آسیا به حساب می آید. این دره عمیق در صحرا مشهور گبی Gobi گسترده شده و از جهات مختلف به کوه های Gurvan Saikhan منتهی می شود.

 جاذبه های گردشگری آسیا/ دره Yolyn Am

یکی از نکات بسیار جالب درباره این مورد از مکان های دیدنی آسیا این است که منطقه یاد شده در ماه های سرد سال پوشیده از یخ و برف می شود و یک میدان یخ Ice field وسیع و ضخیم در میانه دره پدید می آید. این مورد از مکان های دیدنی آسیا که در تمام ماه های سرد سال در منطقه می درخشد با شروع فصول گرم سال به مرور از میان می رود و در ماه سپتامبر عملاً ناپدید می شود. شک نداریم که از دیدن این مورد از جاهای دیدنی قاره آسیا در دل بیابان های مغولستان به وجد می آیید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6182

ثبت نظر

-