برداشته شدن قرنطینه و کاهش محدودیت‌های پیشگیرانه از هفته آینده درهلند آغاز خواهد شد

  • کد خبر : 61696
  • 18 اردیبهشت 1399 - 8:14
برداشته شدن قرنطینه و کاهش محدودیت‌های پیشگیرانه از هفته آینده درهلند آغاز خواهد شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک روته، نخست‌وزیر هلند اعلام کرد که برداشته شدن قرنطینه و کاهش محدودیت‌های پیشگیرانه از هفته آینده در این کشور آغاز خواهد شد که تا اول سپتامبر پیش خواهد رفت.

هلند با اعلام یک طرح چهار ماهه به منظور رفع محدودیت‌های اجتماعی و قرنطینه در صورت تحت کنترل ماندن کرونا در این کشور، به جمع چندین کشور اروپایی که اخیراً اقدام به کاهش محدودیت‌های اعمال شده به دلیل شیوع کرونا کرده‌اند، پیوست.

نخست‌وزیر هلند گفت، اگر تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشور روندی نزولی داشته باشد، محدودیت‌های قرنطینه در ماه سپتامبر پایان می‌یابد که به سالن‌های ورزشی، سالن‌ها، استخرها، کافی‌شاپ‌ها و سایر اماکن عمومی اجازه فعالیت می‌دهد.

وی هم‌چنین از احتمال بازگشت محدودیت‌ها و اقدامات محافظتی در صورت افزایش شمار مبتلایان خبر داد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در هلند به ۴۱ هزار و ۳۱۹ نفر رسیده و شمار قربانیان این ویروس در مجموع ۵ هزار و ۲۰۴ تن اعلام شده است.

روته اظهار کرد: ما با هم در مسیر مبارزه با کرونا پیشرفت کرده‌ایم که آمار و ارقام نشان‌دهنده‌ آن است. مرحله اول شیوع بیماری را پشت سر گذاشته‌ایم. مرحله دوم بازگشت به زندگی عادی از طریق فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی هم‌چنین گفت: اقداماتی که برای کاهش محدودیت‌ها و احیای تدریجی بخش‌های اقتصادی کشور و بازگشت به زندگی عادی مردم انجام می‌شود، به کشور ما این امکان را می‌دهد تا چشم به آینده و برنامه‌های خود برای پیشرفت داشته باشد. ما این کار را در زمان مناسب انجام خواهیم داد اما بهتر است در حال حاضر سلامت را در اولویت قرار دهیم تا بعداً پشیمان نشویم.

از اول ژوئن استفاده از ماسک در اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی اجباری خواهد بود. از هفته‌ی آینده نیز مدارس ابتدایی هلند بازگشایی می‌شوند.

سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها تنها برای ارائه خدمات به مشتریانی که با وقت قبلی مراجعه می‌کنند، مجاز به فعالیت هستند و ورزش‌های غیرتماسی آن‌هم در فضای باز مانند تنیس مجاز خواهد بود.

سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها تنها در صورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و با حضور حداکثر ۳۰ نفر مجاز به بازگشایی هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی هلند هم از اول ماه ژوئن فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرد. دبیرستان‌ها نیز در ماه ژوئن و سپس مکان‌های تفریحی و پارک‌های بازی بازگشایی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=61696

ثبت نظر

-