سؤال و جواب‌های مهم در مورد محرومیت منچسترسیتی

  • کد خبر : 6053
  • 27 بهمن 1398 - 16:20
سؤال و جواب‌های مهم در مورد محرومیت منچسترسیتی

سؤال و جواب‌های مهم در مورد محرومیت منچسترسیتیبه گزارش نیوز، تصمیمی که یوفا در مورد محرومیت منچسترسیتی از دو فصل حضور در لیگ قهرمانان اروپا گرفت یک شوک بزرگ خبری را در فوتبال جهان رقم زد، البته اصل حکم این است که سیتی از حضور در همه رقابت‌های اروپایی به مدت دو سال محروم شده است، اما با توجه به اینکه این تیم با درصد بالای احتمال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب می‌کرد، می‌شود گفت که آن‌ها از حضور در معتبرترین رقابت قاره‌ای فوتبال محروم شده‌اند.

این خبر بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف جهان داشت. روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارشی با طرح چند سؤال و پاسخ آن‌ها به جزئیاتی بیشتر در مورد این اتفاق پرداخته است:

منچسترسیتی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟
یوفا همه ادعا‌ها و دفاعیات ممکن از سوی منچسترسیتی را شنیده و حکم قطعی خود را اعلام کرده است. این یعنی سیتی حالا فقط می‌تواند به دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) رجوع کند. به تازگی این دادگاه، محرومیت چلسی از دو پنجره نقل و انتقالاتی را به یک پنجره کاهش داد. حکم این دادگاه باید تا قبل از پایان این فصل اعلام شود تا ارزش اجرایی نیز داشته باشد.

هیئت نظارت مالی بر باشگاه‌ها را چه کسی تشکیل داد؟
رئیس این گروه ویژه «ایوس لترنه» است و ژاکوبو بلتران اسپانیایی نیز در این گروه عضویت دارد. دیگر اعضای این هیئت ویژه عبارتند از ایوس ورلی، کونستانتین سونین، ایگو فرانک و پترا استانونیچ.

آیا پیش از این نیز تیمی ازحضور در اروپا محروم شده است؟
بله، آخرین مورد تیم میلان بود که به مدت یک سال از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم شد. پاناتینایکوس، سیون و چند باشگاه دیگر نیز با همین نوع محرومیت مواجه شده‌اند. ۱۵ باشگاه که شامل پاری‌سن‌ژرمن، زسکا صوفیه، گالاتاسرای، فنرباغچه، بشیکتاش، اینتر، رم، کلوژ و مارسی می‌شوند تا پیش از تشکیل اینهایت ویژه نظارت مالی بر باشگاه‌ها با جرائمی روبه‌رو شده‌اند، تعدادی از این باشگاه همچنان تحت نظر یوفا قرار دارند.

این محرومیت از کجا آمد؟
اتهام وارد شده به سیتی مربوط می‌شود به اسپانسرینگ این باشگاه توسط هواپیمایی اتحاد، شرکتی که متعلق است به مالکان باشگاه منچسترسیتی. نام این شرکت هواپیمایی روی پیراهن سیتی قرار دارد و همچنین ورزشگاه و آکادمی این باشگاه هم به نام اتحاد است. در فصل ۱۶-۲۰۱۵ درآمد باشگاه از اسپانسرشیپ به ۷۵ میلیون یورو رسید در حالی که گفته می‌شد رقم واقعی حمایت مالی اسپانسر ۱۰ میلیون یورو بوده و بقیه پول از راهی غیر از تبلیغات به باشگاه تزریق شده است.

آیا سیتی در لیگ برتر هم با محرومیت مواجه می‌شود؟
اگر جرم آن‌ها ثابت شود، ممکن است با کسر امتیاز قابل توجه در لیگ برتر انگلیس نیز مواجه شوند.

آیا این باشگاه پیش از این نیز محروم یا جریمه شده بود؟
در سال ۲۰۱۴ باشگاه منچسترسیتی با جریمه ۵۵ میلیون یورویی مواجه شد و سقف قرارداد‌های آن‌ها نیز تا سال ۲۰۱۵ با محدودیت‌هایی مواجه شد.

آیا این ماجرا ممکن است گریبان پاری‌سن‌ژرمن را هم بگیرد؟
دادگاه حکمیت ورزشی اعلام کرده یوفا نمی‌تواند پرونده‌ای را که قبلاً بسته است دوباره بازگشایی کند، اما مورد پاری‌سن‌ژرمن این است که یوفا مدعی است همچنان در حال تحقیق در مورد این باشگاه است و پرونده آن را نبسته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6053

ثبت نظر

-