ترامپ چک های ارسالی برای کمک به کرونا را دوباره چاپ کرد

  • کد خبر : 59173
  • 15 اردیبهشت 1399 - 20:33
ترامپ چک های ارسالی برای کمک به کرونا را دوباره چاپ کرد

یکی از مخاطبان و کاربران مورد وثوق ما در آمریکا اطلاع داد: پس از دریافت چک ۱۲۰۰ دلاری به عنوان کمک یا یارانۀ کرونا از او خواستند چک را مسترد کند تا چک جدیدی بفرستند.

تفاوت چک جدید با قبلی این است که در آن نام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا آمده است. (در تصویر با علامت قرمز مشخص شده است.)

چک‌های یارانه کرونا در آمریکا

به عبارت دیگر ترامپ از این که در چک قبلی نام او ذکر نشده بود ناخرسند بوده و دستور داده چک های جدیدی صادر شود که نام او هم در آنها ثبت شده باشد!

بر اساس این اطلاعات پس از شیوع بیماری کرونا در ایالات متحده که قربانیان و خسارات فراوانی در پی داشته تصمیم گرفته شد به هر بزرگسالی که درآمد سالانۀ او کمتر از ۷۵هزار دلار باشد، مبلغ ۱۲۰۰ دلار اختصاص یابد. این مبلغ به هر شخص پرداخت می شود و مثلا اگر دو نفر زن و شوهر باشند و درآمد سالانه هر کدام نیز کمتر از ۷۵ هزار دلار باشد (یا یکی بیکار) هر یک ۱۲۰۰ دلار دریافت می کند و بحث سرپرستی خانوار مطرح نیست.

مخاطب و کاربر مورد وثوق ما دربارۀ کودکان گفت: ما البته خود فرزندی نداریم اما شنیده‌ام برای غیر بزرگسالان این عدد ۵۰۰ دلار است.

طبعاً این پرسش پدید می‌آید که چرا این کمک به حساب افراد واریز نشده و به روش سنتی، چک فرستاده‌اند؟

در پاسخ به این پرسش چند احتمال مطرح است:

اول این که در آمریکا پُست و کاغذ همچنان جایگاه خاصی دارد. کما این که هنوز نامه و کارت پستال رواج دارد و می توان حدس زد که ارسال چک به خاطر همان بحث حفظ جایگاه کاغذ و رعایت سنت و جنبۀ تاریخی آن باشد.

دوم همان نام رییس جمهوری است. در حالی که اگر مستقیماً به حساب‌ها واریز می شد توجه شهروندان به نام «دونالد ترامپ» جلب نمی شد در حالی که اکنون در پشت چک ها ثبت شده است.

احتمال سوم که البته قوی تر است این است که چون برای برخی به حساب واریز شده و برای دیگران چک فرستاده‌اند ممکن است به این خاطر باشد که در مورد گیرندگان چک، اطمینان نداشته‌اند درآمد سالانۀ فرد بیش از ۷۵ هزار دلار است یا کمتر. حال آن که با توجه به انواع هشدارها و اخطارها که در پشت چک آمده به بانک پرداخت کننده این اختیار را می‌دهد که کنترل کند و چنانچه تشخیص داد درآمد سالانۀ فرد بیش از ۷۵ هزار دلار است پرداخت را متوقف کند.

پرسش دیگر این است که این مبلغ وام است و بازپس می گیرند یا کمک است؟

در این باره هم این گونه توضیح داده شد که مشخص نیست بازپس گرفته خواهد شد یا نه ولی در آمریکا برای هر درآمد غیر متعارف و اعلام نشده بالای ۶۰۰ دلارهم پرداخت کننده و هم دریافت کننده باید فرم موسوم به ۱۰۹۹ را پر و ارسال کند و چنانچه این کار را انجام ندهد ادارۀ مالیات فرد را جریمه خواهد کرد.

به این معنی که شما اگر کارمند جایی هستید و کار دیگری هم انجام داده اید که بابت آن مثلا ۶۵۰ دلار دستمزد گرفته اید هم پرداخت کننده و هم شما باید فرم ۱۰۹۹ را پر کنید.

در این فقره هم چون درواقع دریافتی بالای ۶۰۰ دلار است باید مشخص شود مشمول فرم ۱۰۹۹ هست یا نه هر چند که حدس قوی تر این است که جمع آوری چک های قبلی و ارسال چک های جدید با امضا یا نام ترامپ به معنی آن است که هدیه یا نهایتا وام تلقی می شود نه درآمد و اگر وام باشد همراه با مالیات محاسبه خواهد شد.

دربارۀ قدرت خرید و ارزش اقتصادی این ۱۲۰۰ دلار نیز توضیح داده شد که وقتی درآمد متوسط سالانه را ۷۵ هزار دلار و کمتر درنظر گرفته اند یعنی ماهانه ۵ تا ۶ هزار دلار و این مبلغ یک سوم تا یک چهارم درآمد ماهانه را پوشش می‌دهد و برای خرید دلاری، چندان خیره کننده نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=59173

ثبت نظر

-