وقتی کرونا اولویت پروازی طلا را جابجا میکند!

  • کد خبر : 59153
  • 15 اردیبهشت 1399 - 20:05
وقتی کرونا اولویت پروازی طلا را جابجا میکند!
به گزارش نیوز،

مایکل مزاریک، مدیرعامل والکامبی به بلومبرگ گفت: پس از تلاش‌های روزانه و بحث‌های متعدد، این محموله طلا به شکل ناگهانی و بدون هشدار قبلی به سوییس رسید.

اخبار اقتصادی – بحران ویروس کرونا بخشی از بازار فلزات ارزشمند را نمایان کرده که معمولا توجه چندانی جلب نمی کرد. این بخش لجستیک حمل طلا ، نقره و سایر فلزات در سراسر جهان است. این کسب و کار عمدتا در اختیار شرکت‌هایی شامل برینکس کو، G۴S Plc، لومیس ای بی و مالکا-آمیت است که معدنکاران و پالایشگران را به هابهای تجارت و مصرف طلا در سراسر جهان وصل می کنند.

در شرایط عادی شمش‌های طلا به ارزش میلیونها دلار در بخش بار هواپیماهای مسافری در چند متری زیر پای مسافران حمل شده و پس از رسیدن به مقصد با خودروهای مسلح به پالایشگاه‌ها و صندوق‌های نگهداری منتقل می شوند. اما زمین گیر شدن پروازها روی این صنعت که سابق بر این بر تحویل فوری متکی بود، تاثیر گذاشته و حتی باعث شده است بازار طلای لندن بحث موافقت با تحویل در شهرهای دیگر جهان را مطرح کند.

اکنون که پروازهای هوایی جهان محدود شده است، صنعت فلزات ارزشمند به دنبال راه‌های دیگری برای فعال نگه داشتن بازار است. موانع لجستیکی فراوانی وجود دارند و حتی اگر فضایی در یک هواپیما وجود داشته باشد، در صورت نیاز به ارسال تجهیزات پزشکی ضروری، محموله های طلا بازگردانده می شود.

باسکاران نارایانان، نایب رییس برینکس آسیا پسیفیک در این باره گفت: در پروازهای تجاری، چارتری یا باری محدودی که استفاده می کنیم، تجهیزات حفاظت شخصی، پزشکی، دارویی، غذایی و سایر اقلام ضروری به نیاز ما برای جابجایی شمش‌های طلا اولویت دارند.

یک نام بزرگ دیگر در کسب و کار حمل محموله های شمش، مالکا-آمیت است که پیش از بحران کرونا در ظرف ۲۴ ساعت محموله را تحویل می داد اما اکنون ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می برد و هزینه ها هم افزایش پیدا کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برخی در بازار می گویند که موفق شده اند بدون تاخیر فعالیت کنند اما رابرت میش، رییس بخش فلزات ارزشمند شرکت “میش اینترنشنال مونتری” در این باره اظهار کرد که نقل و انتقال طلا از آسیا بسیار دشوار شده است و برخی از مشتریان این مسئله را درک کرده و برخی دیگر درک نمی کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=59153

ثبت نظر

-