موضع سوریه در خصوص طرح الحاق کرانه باختری

  • کد خبر : 58606
  • 15 اردیبهشت 1399 - 8:31

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که مقامات این کشور طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق سرزمین‌های فلسطین به کرانه باختری رود اردن را محکوم می‌کند و آن را یک عمل تجاوزکارانه می‌دانند.

وزارت امور خارجه سوریه در خصوص اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل برای الحاق اراضی فلسطین به کرانه باختری رود اردن، به ابراز نظرات مخالف پرداخت و آن را محکوم و این عمل را به عنوان تجاوز به فلسطین تعبیر کرد. مقامات وزارت امور خارجه سوریه همچنین اظهار کردند که این اقدام نقض آشکار قوانین، بی‌احترامی به حقوق فلسطینیان و زیر پا گذاشتن توافقنامه‌های بین‌المللی در مورد وضعیت سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۰ آوریل توافقنامه‌ای برای تشکیل دولت واحد امضا کرد که بر اساس آن، رژیم صهیونیستی می‌تواند روند الحاق اراضی فلسطین به کرانه باختری را بر اساس طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آغاز کند. نتانیاهو مدت‌هاست که به عنوان طرفدار اصلی چنین اقدامی در کرانه باختری شناخته می‌شود.

رژیم صهیونیستی کرانه باختری را در طول جنگ شش روزه که در سال ۱۹۶۷ به راه انداخت، اشغال کرد. از آن زمان تاکنون فلسطین خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی بوده است.

اواخر ژانویه، ترامپ طرح خود برای مصالحه میان رژیم صیهونیستی و فلسطین را ارائه کرد. این طرح واکنش‌های شدیدی را بین همه طرف‌های وابسته برانگیخته و دور دیگری از مذاکرات و گفت‌وگوها را در مورد اتخاذ بهترین راه حل برای رفع اختلاف طولانی‌مدت بر سر اراضی اشغالی آغاز کرده است.


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=58606

ثبت نظر

-