کدام بیماران مجاز به روزه داری نیستند؟

  • کد خبر : 58021
  • 30 فروردین 1400 - 14:51
کدام بیماران مجاز به روزه داری نیستند؟

افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای به منظور پیشگیری از تضعیف سیستم ایمنی بدن با تشخیص پزشک باید از روزه داری پرهیز کنند.

 پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به همزمان شدن ماه مبارک رمضان و اپیدمی ویروس کرونا، شرایط خاصی برای افراد پیش آمده است که توصیه می‌شود گروه‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم از روزه داری در این ماه مبارک پرهیز کنند. همچنین تمام افراد کمتر از ۶۵ سال با رعایت موارد بهداشتی تغذیه‌ای می‌توانند نسبت به روزه داری اقدام کنند.

فرح بخش اظهار کرد: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند، توصیه می‌شود حداقل ۶ هفته پس از بهبودی اقدام به روزه داری نکنند.

او ادامه داد: در دوران بارداری و ۶ ماهه اول شیر دهی، روزه داری توصیه نمی‌شود. ۶ ماه پس از آغاز دوران شیردهی در صورتی که مادر کاهش وزن و احساس ضعف نداشته باشد؛ با نظر پزشک متخصص می‌تواند برای روزه اقدام کند.

بیماران و روزه داری

>>>بیشتر بخوانید:

علت و دلایل سر درد در ماه رمضان

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افراد تاکید کرد: بیماران دارای فشار خون بالا در صورتی مجاز به روزه گرفتن هستند که با نظر پزشک متخصص، فشار خون‌شان نرمال و تحت کنترل باشد. همچنین مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی اگر مجبور به استفاده دارو در طول روز هستند و روزه سیستم قلبی آن‌ها را با خطر رو به رو می‌کند، اجازه روزه داری ندارند.

فرح بخش در ادامه افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی اگر دیالیز می‌شوند اجازه روزه داری ندارند و  سایر این بیماران حتما باید با نظر پزشک معالج اقدام به روزه داری کنند. همچنین بیمارانی که تحت عمل پیوند اعضا قرار گرفته‌اند، اجازه روزه داری ندارند؛ اما روزه گرفتن برای افرادی که فقط پیوند قرنیه انجام داده اند، بلامانع است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=58021

برچسب ها

ثبت نظر

-