با کناره گیری شهرداری، تکلیف شاهین چه می‌شود؟

  • کد خبر : 5754
  • 27 بهمن 1398 - 7:02
با کناره گیری شهرداری، تکلیف شاهین چه می‌شود؟

به گزارش نیوز، فوتبال بوشهر در سال‌های اخیر معرف ستاره‌های نابی به فوتبال بوده است. بعد از معرفی مهدی طارمی حالا محمد محبی در سپاهان چهره شده است و مهدی قائدی هم در استقلال می‌درخشد. این‌ها نشان می‌دهد فوتبال در بوشهر جان تازه‌ای گرفته است، اما خبر نگران‌کننده‌ای در مورد فوتبال بوشهر به گوش می‌رسد که می‌تواند روند معرفی ستاره‌ها را متوقف کند. در پایان فصل شهرداری بوشهر دیگر حق هزینه برای تیم شاهین را ندارد و باید تیمداری در فوتبال را کنار بگذارد. این موضوع ابتدای فصل در نامه‌ای از سوی وزارت کشور به شهرداری بوشهر اعلام شده است.
هزینه برای شاهین با اینکه با مجوز وزارت کشور است مشکلاتی را برای اعضای شورای شهر درست کرده است و حتی مورد بازخواست نهاد‌های امنیتی هم قرار گرفته‌اند و همه این‌ها نشان می‌دهد شاهین فصل آینده برای ادامه حضور در لیگ برتر یا لیگ یک با مشکل تأمین بودجه مواجه خواهد شد.
اگر مدیران استان شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که اسپانسر جدید برای تیم پیدا کنند، هیچ کس از تصمیم شهرداری بوشهر مبنی بر عدم حمایت از تیم شاهین گلایه نخواهد کرد، اما اگر قرار باشد هیچ نهادی جانشین شهرداری بوشهر در مسیر حمایت از شاهین نشود این تیم روز‌های سختی را تجربه خواهد کرد.
به طور حتم بهترین تصمیم این است که شهرداری بوشهر زمانی شاهین را رها کند که این تیم را در اختیار گروه جدید قرار دهد و تا آن موقع به طور جدی حمایت کند. شهرداری بوشهر در سال‌های اخیر به خوبی از این تیم حمایت کرده به طوری که از لیگ ۲ به لیگ یک و از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد و حالا در لیگ برتر هم به دنبال ادامه حضور در جمع تیم‌های لیگ برتری است.
شاید این روز‌ها بیشترین دغدغه تیم شاهین بقا در جدول بازی‌ها باشد، اما در یک چشم به هم زدن فصل جدید از راه می‌رسد و اگر قرار باشد شاهین در جمع تیم‌های لیگ برتری باقی بماند، اما برای فصل آتی وضعیت مشخصی از نظر مالی نداشته باشد خیلی زود از هم خواهد پاشید و آن وقت است که حتی ادامه حضور در لیگ برتر برای هیچ کس دلخوش‌کننده نخواهد بود.
بهترین راه حل تکرار می‌شود این است که شهرداری بوشهر زمانی دست از حمایت از شاهین بکشد که این تیم یک اسپانسر جدید پیدا کند. هر چند هزینه‌های شاهین در برابر درآمد‌های کلان شهرداری ناچیز است و مشخص نیست به چه دلیل شهرداری می‌خواهد دیگر در فوتبال تیمداری نکند یا حامی مالی شاهین نباشد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=5754

ثبت نظر

-