در چند ثانیه بوی بد دهان خود را در ماه رمضان کاهش دهید

  • کد خبر : 57488
  • 30 فروردین 1400 - 15:15
در چند ثانیه بوی بد دهان خود را در ماه رمضان کاهش دهید

یکی از مشکلاتی که روزه‌داران در ماه رمضان با آن مواجه می‌شوند، بوی بد دهان است که در پزشکی آن را با نام «هالیتوسیس» می‌شناسند. این مشکل می‌تواند باعث کاهش اعتماد بنفس در روابط اجتماعی افراد شود.

در طول روز بهداشت دهان خود را فراموش نکنید. برخی از افراد به هنگام روزه گرفتن از مسواک زدن دندان های خود اجتناب می کنند ، در صورتی که تا زمانی که شما آنرا قورت ندهید ، روزه باطل نخواهد شد.
به طور منظم و مانند روزهای دیگر دندان ها را در طول روز مسواک کنید. از دهانشوی کمتر استفاده کنید چرا که باعث خشک شدن دهان می شود و برای از بین بردن ذرات ریز لابه لای دندان ها از نخ دندان استفاده کنید<<<بیشتر بخوانید:

روزه‌داری و آشنایی با آداب آن

روزه و بوی بد دهان

باقی ماندن غذا لای دندان‌ها از علل ایجاد بوی بد در دهان است. دهان، پرمیکروب‌ترین محیط بدن از لحاظ تنوع میکروبی می‌باشد و این میکروب‌ها در اثر باقی ماندن غذا در دهان و دندان، گازهای مختلفی را در دهان تولید می‌کنند و ترشحات داخل دهان بر روی این گازها اثر می‌گذارد و بوی بد را در دهان به وجود می‌آورد.

روزه و بوی بد دهان و چند راهکار

استفاده از دهان شویه، هفته‌ای دو بار

رعایت بهداشت دهان و دندان، درمان بیماری‌های دندان و استفاده از نخ دندان و مسواک در هنگام سحر از مواردی هستند که می‌توانند برای پیشگیری از ایجاد بوی بد دهان در هنگام روزه داری موثر واقع شوند.

دهان شویه

کرونایی‌ها روزه بگیرند؟

چنانچه فردی حتی با رعایت این موارد همچنان از مشکل بوی بد دهان در طول روزه‌داری رنج می‌برد، می‌تواند با شستن دهان با آب و یا مسواک زدن، از بروز بیشتر این مشکل جلوگیری کند.

استفاده از دهان‌شویه ها هفته‌ای یکی، دو بار نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان باشد اما باید توجه داشت هر روز از این ماده استفاده نشود، چراکه ممکن است مشکلاتی را در دهان ایجاد کند.

هنگام سحر میوه و سبزیجات مصرف کنید

میوه و سبزیجات دارای خواص آنتی اکسیدان هستند که به سلامت دهان و دندان کمک زیادی می‌کند. به علاوه می‌توان آن‌ها را شوینده‌های طبیعی دندان دانست چراکه باقی‌مانده‌های غذا و پلاک‌های دندان را از بین می‌برد.

روزه و بوی بد دهان

مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بخورید

هنگام روزه‌داری بدن شما شروع به مصرف کربوهیدرات‌ می‌کند. کربوهیدرات که کم می‌شود بدن ماده‌ای شیمیایی به نام «کتون» آزاد می‌کند که مسئولیت قسمتی از بوی بد دهان به گردن آن است. می‌توانید موز را به میوه‌هایی که به هنگام سحر باید خورد اضافه کنید. این کار باعث می‌شود بدن شما کمتر ماده‌ شیمیایی کتون آزاد کند.

با جوش شیرین مسواک بزنید

یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با دو قاشق غذاخوری پوست رنده شده‌ لیمو و دو قاشق چای خوری نمک ترکیب کنید و با آن مسواک بزنید. این کار باعث کاهش اسیدی بودن محیط دهان شما می‌شود و در نتیجه تعداد باکتری‌ها کاهش می‌یابد.

آب نمک غرغره کنید

دو قاشق چای خوری نمک در یک لیوان بریزید و پس از حل کردن، آن را غرغره کنید. این کار باعث می‌شود باکتری‌های انتهای زبان شما از بین بروند.

سیر و پیازخام نخورید

مهم‌ نیست چقدر بعد از خوردن سحری مسواک می‌زنید، مهم این است که بوی سیر تا انتهای روز در بدن شما باقی می‌ماند. به خصوص اینکه در طول روز نمی‌توانید چیز دیگری مثل قهوه بنوشید و بوی آن را از بین ببرید. بنابراین خوردن سیر و پیاز خام به هنگام سحری را فراموش کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=57488