عذرخواهی نخست وزیر ایتالیا از مردم برای مشقات اقتصادی

  • کد خبر : 56340
  • 12 اردیبهشت 1399 - 21:07
عذرخواهی نخست وزیر ایتالیا از مردم برای مشقات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، ایتالیا از روز دوشنبه قرنطینه را کاهش می دهد و کافی بودن دو ماه سیاست تحدید برای جلوگیری از شیوع کرونا را به نمایش می گذارد.

شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ در ایتالیا به ۲۷ هزار و ۹۶۷ نفر رسیده که بعد از آمریکا دومین آمار بالای قربانیان کرونایی در جهان است. این در حالی است که شمار روزانه ابتلا به کرونا در ایتالیا به سطح اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ۹۸) بازگشته است.

ویروس کرونا تا زمان مخابره خبر ۳ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۶۴۳ نفر از اتباع ۲۱۰ کشور جهان را مبتلا کرده و ۲۳۴ هزار و ۱۲۳ نفر نیز بر اثر آن فوت کرده اند.

امریکا با یک میلیون و ۹۵ هزار و ۲۱۰ نفر مبتلا به کرونا و ۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر فوت در رتبه اول جهانی قرار دارد.

این قرنطینه طولانی مدت در ایتالیا به این معناست که اقتصاد این کشور در مقایسه با متوسط منطقه یورو، در مسیر انقباض بیشتری قرار دارد.

نیمی از نیروی کار ایتالیا به حمایت دولت وابسته اند و طبق یک نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه منتشر شد، همین تعداد از احتمال بیکار شدن ابراز نگرانی کرده اند.

کونته اعتراف کرد که دولت وی پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد یورو (۵۵ میلیارد دلار) به خانواده ها و مشاغل را به تاخیر انداخته است.

وی به همین دلیل، از طرف دولتش از مردم عذرخواهی کرد و قول داد که در جهت پرداخت های مالی در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

دولت ایتالیا انتظار دارد که اقتصاد این کشور به میزان حدود ۸ درصد در سال جاری کوچک تر شود که اندکی کمتر از رقم ۹.۱ درصدی پیش بینی شده از سوی صندوق بین المللی پول است.

کونته در عین حال هشدار داد که این رقم در صورت شیوع مجدد ویروس کرونا به ۱۰ درصد افزایش یابد. وی همچنین خواستار تدابیر پیشگیرانه بیشتری برای مهار این بحران شد.

وزارت بهداشت ایتالیا در حال تدوین مجموعه معیارهایی برای تعیین زمان اعلام خطر در مورد بازگشت تهدید کرونا است.

بیماری کووید – ۱۹ ایتالیا را به طور ویژه ای متضرر کرد، زیرا شیوع آن از سه منطقه ای در این کشور آغاز شد که ۴۵ درصد از مجموع تولید اقتصادی ایتالیا را دربرمی گیرد.

نخست وزیر ایتالیا با اشاره به اینکه نگرانی مردم را درک می کند، تاکید کرد که ۴ میلیون ایتالیایی از روز دوشنبه و به لطف اولین نتایج مهار کرونا به کار باز می گردند.

روند کاهش محدودیت ها در ایتالیا به تدریج خواهد بود و بخش های مختلف در ماه جاری میلادی فعالیت خود را از سر می گیرند.

مردم ایتالیا مجاز خواهند بود برای اولین بار پس از سه ماه، در روز اول ژانویه (۱۲ خرداد) به آرایشگاه ها مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=56340

ثبت نظر

-