سلطانی‌فر می‎تواند خودش را عاقبت‎ به‌خیر کند!

  • کد خبر : 56053
  • 12 اردیبهشت 1399 - 13:34
سلطانی‌فر می‎تواند خودش را عاقبت‎ به‌خیر کند!

نیوز/ محمدرضا مدنی؛ حسین فرزامی از بازیکنان دهه ۴۰ و مدیران اسبق باشگاه استقلال که در هر دو زمینه زیر پرچم این باشگاه کار کرده معتقد است وزیر ورزش می‌تواند با خصوصی کردن استقلال تا آخر عمر مردم را دعاگوی خودش کند. 

آقای فرزامی! خبر دارید وزیر گفته می‌خواهد با خصوصی کردن استقلال و پرسپولیس از خودش ارثیه‌ای برای طرفداران سرخابی‌ها به یادگار بگذارد؟
بله دیدم! اتفاقاً خیلی هم خوشحال شدم. این حرف سالیان سال است که در سازمان تربیت‌بدنی و وزارت ورزش زده می‌شود ولی کسی تا امروز نتوانسته آن را به عمل تبدیل کند. امیدواریم که این بار این وزیر بتواند.

از سازمان خصوصی‌سازی هم شنیده می‌شود شرایط برای ورود دو باشگاه به بورس مهیا خواهد شد.
شرایط مهیاست و خیلی کار خاصی ندارد. فقط سختی کار آنجاست که دولت باید بخواهد. قبلاً هم همیشه می‌گفتند دولت دوست دارد با تکیه به اصل ۴۴، استقلال و پرسپولیس را واگذار کند تا هزینه‌هایش از دوش دولت برداشته شود ولی هر بار مشکلی در این بین ایجاد می‌شد. با این همه فکر می‌کنم این بار وضعیت کمی جدی‌تر است.

یعنی طرفداران امیدوار باشند؟
البته هواداران که عادت کرده‌اند به خودشان امیدواری بدهند. کاری غیر از این از دست‌شان بر نمی‌آید. هواداران یا باید بروند جلوی در باشگاه تحصن کنند یا وزارت ورزش! آن‌ها هم از این رفتار‌ها عاصی‌اند و کاری نمی‌توان کرد.

برخی پیشکسوتان معتقدند خصوصی‌سازی غیرممکن است.
اتفاقاً غیرممکن نیست ولی خیلی سخت است. سختی اش هم از دل نکندن دولت از این دو تیم است. وقتی پای بدهی‌های این دو تیم وسط می‌آید دولت حالش از تیمداری به‌هم می‌خورد و دوست ندارد خودش را درگیر این همه هزینه و برو و بیای الکی کند. ولی وقتی کار به جدایی نزدیک می‌شود دولتمردان یاد محبوبیت این دو تیم در سطح اجتماع می‌افتند و می‌بینند که چه پتانسیلی در این دو تیم وجود دارد که می‌توان با کوچکترین تبلیغاتی سود‌های آنچنانی کرد. به همین دلیل است که می‌گویم سخت است ولی غیرممکن نیست.

با این وصف و با شناختی که از سبک کار سلطانی‌فر دارید، فکر می‌کنید او حرفش را عملی می‌کند؟
این خیلی خوب است که او پا پیش گذاشته و یک روز درمیان با مسئولان دو باشگاه و سازمان خصوصی‌سازی جلسه دارد. اتفاقاً این کار‌ها می‌تواند او را عاقبت به‌خیر کند. چون تعارف نداریم الان سراغ هواداران هر طرف بروید از وزیر دل خوشی ندارند. نه استقلالی‌ها و نه قرمزها! اکثر هواداران او را مقصر همه بلا‌هایی می‌دانند که در این دو، سه ساله تیم محبوب‌شان گرفتارش شده است. پس اگر واقعاً این ارثیه را باقی بگذارد قبل از همه، لطف بزرگی در حق خودش می‌کند تا با وجدانی راحت‌تر از وزارت ورزش برود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=56053

ثبت نظر

-