آشفتگی درون دروازه بارسلونا؛ زمانی برای تصمیم‌گیری

  • کد خبر : 55820
  • 12 اردیبهشت 1399 - 5:41
آشفتگی درون دروازه بارسلونا؛ زمانی برای تصمیم‌گیری

به گزارش نیوز، درخواست مارک ‌آندره تراشتگن، انتظار نتو و علاقه آندره اونانا، همگی باعث شده‌اند معادله دروازه‌بانی در بارسلونا کمی پیچیده شود. شاید تغییراتی در قفس توری کاتالان‌ها برای فصل بعد ببینیم. در راستای همین فعل و انفعالات نشریه «مارکا» با انتشار گزارشی شرایط دروازه بارسلونا و بازیکنان این پست را بررسی کرده.

حل مشکل
تابستان گذشته باشگاه بارسلونا با هدف تجارت درون دروازه همه را راضی کرد. یسپر سیلسن می‌خواست جدا شود و تیم والنسیا را پیدا کرد که مقصد خوبی برایش بود، چراکه به طور منظم بازی کرد. نتو هم می‌خواست والنسیا را ترک کند و گزینه برای تعویض با سیلسن و پیوستن به بارسلونا شد، حتی با وجود اینکه یک بازیکن نیمکت‌نشین بوده و این هم به انتخاب خودش بود. باشگاه‌ها هم برای این انتقال‌ها اشتیاق نشان دادند تا توازن درون دروازه تا پایان فصل ایجاد شود. بارسایی‌ها مشکل‌شان را حل کردند. به این ترتیب مارک‌آندره تراشتگن را به‌عنوان دروازه‌بان اول در اختیار داشتند و ذخیره خوبی هم مثل نتو روی نیمکت نشست.

مشکل با تراشتگن
هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این جابه‌جایی‌ها درون دروازه دوباره برای بارسلونا مشکلاتی ایجاد کند. یکی از آنها مسئله تمدید قرارداد تراشتگن است. مدیریت باشگاه بارسلونا قصد دارد به زودی پروژه تمدید قراردادها را آغاز کند، با اطلاع از وضعیت سنگربان ملی‌پوش آلمانی. تراشتگن هم درخواست حقوق ۱۸ میلیون یورویی برای یک فصل کرده. درخواستی که برای باشگاه بارسلونا خطرناک است، به این دلیل که بحران در دوران شیوع ویروس کرونا باعث شده توانایی‌شان در پرداخت حقوق پایین بیاید. به همین دلیل مذاکرات به طول خواهد انجامید. باشگاه امیدوار است با تراشتگن به توافق برسد، چراکه اولویت دروازه‌بان اول کاتالان‌ها هم ماندن در نوکمپ است اما نه به هر قیمتی. او اعتقاد دارد باید در سطح بازیکنی مثل آنتوان گریزمن دریافتی داشته باشد.

تصمیم نتو
از طرف دیگر نتوی برزیلی از آینده‌اش در بارسلونا اطمینان ندارد. انتظار می‌رود او پیشنهادهایی از چند باشگاه بزرگ اروپایی در تابستان داشته باشد و هدف آنها خواهد بود. اگر پیشنهاد خوبی برای نتو برسد، باشگاه بارسلونا مایل به فروش اوست اما هر پیشنهادی ارزش ندارد که این بازیکن را بفروشند، برای اینکه دروازه‌بان بارسلونا حداقل ۲۰ میلیون یورو می‌ارزد. این حداقل پولی است که می‌شود برای فروش او دریافت کرد و بارسلونا هم در این بین سود ببرد. به همین دلیل هم باشگاه بارسلونا صبر کرده تا ببیند نتو چه تصمیمی خواهد گرفت. که باز هم این بستگی به تصمیم تراشتگن هم دارد. او تا سال ۲۰۲۲ با باشگاه بارسلونا قرارداد دارد. باشگاه بارسلونا باید ببیند چه نوع دروازه‌بانی را می‌تواند به خدمت بگیرد، برای شماره یک شدن یا برای نیمکت‌نشینی.

بازگشت کامرونی
در این بین تنها نامی که مطرح شده آندره اوناناست. اونانا که زمانی در آکادمی بارسلونا عضویت داشت، بارها از علاقه‌اش برای بازگشت به نوکمپ صحبت کرده. او در آژاکس بیش از پیش رشد کرده و تبدیل به یک دروازه‌بان طراز اول شده است. البته اونانا فصل قبل هم می‌توانست به اسپانیا برگردد. او پیشنهادی از والنسیا داشت و اگر به جمع خفاش‌ها ملحق نشد به دلیل عدم توافق مالی بین باشگاه هلندی و باشگاه والنسیا بود. خرید اونانا آسان نخواهد بود، برای اینکه او هم از بازیکنان ارزشمند آژاکس است. با این حال انتظار می‌رود با مبلغی بالاتر از ۳۰ میلیون یورو کاتالان‌ها بتوانند آژاکس را راضی به فروش او کنند. اونانا سال ۲۰۱۰ از آکادمی ساموئل اتوئو راهی کاتالونیا شد و آرزوهایش را در آکادمی لاماسیا جست‌وجو کرد اما نتوانست به تیم اول باشگاه برسد و بارسایی‌ها به تراشتگن بازی دادند. حالا شاید وقت آن رسیده باشد که اونانای ۲۴ ساله و باتجربه‌تر جانشین تراشتگن شود. موردی که اونانا چند سال برای آن سخت تلاش کرده و امیدوار است به واقعیت تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=55820

ثبت نظر

-