ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

  • کد خبر : 55239
  • 17 شهریور 1400 - 13:00
ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

به گزارش نیوز: تخم کتان داری فیبر زیادی است و سرشار از اسیدهای چرب امگا ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی مورد نیاز بدن است که برای سلامتی لازم هستن تخم کتان را چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک استفاده کنید، فواید فراوانی برای زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها دارد.

ماسک تخم کتان یکی از مغذی‌ترین ماسک‌های صورت و پوست می‌باشد که به آسانی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. تخم کتان غنی از مواد با ارزشی همچون اسید‌های چرب امگا۳ و انواع ویتامین‌ها است.

ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

این گیاه در زمان مصر و چین باستان برای استفاده‌های درمانی و غذایی کشت می‌شده است.تخم کتان را چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک استفاده کنید، فواید فراوانی برای زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها دارد.

تخم کتان چه فوایدی برای پوست دارد؟

از خواص ماسک تخم کتان میتوان به ضد چروک بودن، بالا بردن خاصیت ارتجاعى پوست، بستن منافذ باز پوست و ترمیم کردن پوست اشاره کرد.

ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

که در ادامه تمامی خواص رو به شکل کامل بیان میکنیم، جالب است بدانید که تخم کتان سرشار از مواد مغذی میباشد از ویتامین B، ویتامین A، ویتامین E، امگا۳، امگا۶، امگا۹ گرفته تا مواد معدنی و فیبر همین میتونه کمک بسیار زیادی برای شادابی پوست شما داشته باشد که فواید آن را برای پوست عبارت است از:

– پاکسازی ناخالصی‌های موجود بر روی پوست
– از بین برنده چین و چروک پوست و به جوانسازی پوست کمک میکند و مانع پیری زودرس پوست می‌شود.
– افزایش درخشندگی، کشیدگی و استحکام پوست میشود.
– مانع از به وجود آمدن جوش و آکنه می‌باشد.
– رطوبت پوست را بالا می‌برد.
– جزو بهترین لایه برداران پوست می‌باشد.
– بستن منافذ باز پوست و افزایش استحکام پوست
– چربی‌های اضافی پوست را به خوبی پاک میکند.

>>>بیشتر بخوانید:

چند نوع ماسک با آووکادو برای زیبایی و نشاط پوست و صورت

طرز تهیه ماسک تخم کتان

یک قاشق چای خوری تخم کتان بو داده
سه قاشق چای خوری آب

ماسک تخم کتان برای رفع چین و چروک پوست

تخم کتان بو داده را در هاون یا مخلوط کن قرار دهید و پودر کنید سپس آب را به آن افزوده و ۱۵ دقیقه دیگر مخلوط نمایید. در نهایت ماسک حالت چسبناکی به خود می‌گیرد. دست‌ها را شسته و ماسک را آرام آرام و بر روی کل صورت خود بگذارید.

تذکر: از مالیدن آن به چشم‌ها خودداری کنید.

ماسک را به مدت یک ساعت بر روی پوست نگه دارید و بعد با آب گرم صورت خود را بشویید. (حمام کنید) در نهایت با یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید.. لازم است این نکته یاد آوری شود که از صحبت کردن در هنگام زدن این ماسک خودداری کرده، زیرا خمیر کتان بر روی پوست خشک شده و باعث ایجاد خطوطی در روی پوست شما می‌شود؛ و همینطور برای کارآیی و نتیجه بهتر، این ماسک را هر روز استفاده کنید.
همچنین می‌توانید از خاصیت درخشندگی و نرم کنندگی این ماسک برای گردن و دستان خود استفاده کنید.

نکته: این ماسک تا یک هفته (در یخچال) قابل استفاده مجدد است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=55239

ثبت نظر

-