در مسیرهای پر ترافیک ریلی، خطوط دوم ایجاد می شود

  • کد خبر : 54902
  • 11 اردیبهشت 1399 - 3:12
در مسیرهای پر ترافیک ریلی، خطوط دوم ایجاد می شود
به گزارش نیوز،

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه واگن باری و مسافری گفت: هدف ما درسال جهش تولید آن است که بتوانیم اهداف مورد نظر در حوزه جهش تولید را امسال محقق کنیم.

اخبار اقتصادی-  او گفت: سال ۹۹ برای راه‌آهن سالی بهینه‌تر، ایمن‌تر، سریع‌تر و اقتصادی‌تر است و ما باید بتوانیم تمامی این شعار‌ها و اهداف را در کشور در حوزه حمل و نقل ریلی اجرا کنیم.

وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: بخش بهینه‌تر به آن معناست که پایانه‌هایی که تخلیه و بارگیری را انجام می‌دهند سیستم مکانیزه‌تری داشته باشند و در حوزه بازسازی و نوسازی باید بتوانیم ضریب ایمنی را افزایش و مصرف انرژی را کاهش دهیم.

او توضیح داد: حداکثر و به صورت مویرگی باید شبکه ریلی را توسعه دهیم و بتوانیم از نقطه صفر مبدا تا پایان نقطه مقصد فعالیت‌های حوزه حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم و بتوانیم راه آهن را در اقتصاد کشور به صورت معنادار‌تر اجرایی کنیم.

اسلامی با بیان اینکه زمانی که صحبت از شعار ایمن‌تر می‌شود منظور آن است که ما بازسازی خطوط را به صورت کامل در تمامی مسیر‌ها انجام می‌دهیم و با ایجاد خطوط دوم ریلی بتوانیم راندمان سیر قطار‌ها را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در بخش شعار، سریع‌تر هم به آن معناست که مسافران بتوانند زودتر به مقصد برسند و این موضوع باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های حوزه ریلی قرار بگیرد.

اسلامی با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها محقق شده است، افزود: در راه آهن آذربایجان شرقی مسیر میانه تا بستان آباد این شعار‌ها محقق شده است و ما امیدواریم امسال بتوانیم با راه اندازی ادامه خط بستان آباد تا تبریز طول مسیر را پنج تا پنج و نیم ساعت کاهش دهیم و مسافران این مسیر زودتر به مقصد برسند.

اسلامی با اشاره به اینکه باید بتوانیم سرعت حرکت قطار ‌ها و همچنین راندمان را افزایش دهیم گفت: این اقدام اقتصادی‌تر می‌شود و ما شاهد افزایش سیر و حرکت واگن‌های مسافری خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط کرونایی کشور بهترین فرصت است که بازسازی قطار‌ها و زیبا سازی واگن‌ها را به صورت جدی‌تر، شرکت راه‌آهن دنبال کند افزود: باید مردم شکل و شمایل فرسوده واگن‌ها را فراموش کنند و باید تمامی واگن‌ها آراسته‌تر و مرتب‌تر و تمیزتر در اختیار مسافران قرار بگیرد.

اسلامی افزود: تحقق شعار جهش تولید که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده در حوزه توسعه ریلی کشور باید به صورت محسوس‌تر در داخل کشور انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آمار‌ها و ارقام عملکرد‌ها نشان می‌دهد که سهم ترانزیت در حوزه حمل و نقل بار افزایش یافته و در یک دوره ۳۵ روزه شاهد رشد ۳۵ درصدی حمل بار توسط راه آهن هستیم که این یک گام در تحقق این شعار‌ها است.

او تاکید کرد: تا پایان سال باید یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آهن به خطوط ریلی کشور اضافه کنیم و شرکت راه‌آهن باید حداقل ۲۰۰ کیلومتر و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی خود را افزایش دهند و از سوی دیگر خط دوم راه آهن هم باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

اسلامی مهمترین پروژه‌هایی را که خط دوم آن‌ها باید ایجاد شود بافق به اصفهان و کرج به قزوین عنوان کرد و گفت: مجموع خط دوم ریلی که باید اجرایی شود و ۸۰۰ کیلومتر است که منابع آن را تامین خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: مهمترین خطی که هم اکنون با ترافیک سنگینی روبه‌رو شده تربت حیدریه است که باید هرچه سریعتر خط دوم آن ایجاد شود و ما تلاش خواهیم کرد از طریق این حوزه و توسعه زیرساخت‌ها خط دوم را فراهم کنیم.

اسلامی توضیح داد: در سال ۹۸، ۷۷۸ واگن باری مسافری لوکوموتیو را نوسازی و بازسازی کردیم و ۲ هزار کیلومتر هم خطوط ریلی ایجاد کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۹۹ هم بتوانیم تمامی هدف گذاری‌هایی را که انجام داده‌ایم، اجرایی کنیم تا بتوانیم سهم ریل را در اقتصاد ملی افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=54902

ثبت نظر

-