آرفی: با همین سن جای استوکس و اوساگونا بودم چند گل می‌زدم!

  • کد خبر : 53552
  • 09 اردیبهشت 1399 - 18:08
آرفی: با همین سن جای استوکس و اوساگونا بودم چند گل می‌زدم!

نیوز/ امید یوسفیان؛ اشپیتیم آرفی هم یکی از طلبکاران پرشمار باشگاه پرسپولیس است. مهاجم سال‌های گذشته این تیم به دلیل پرداخت نشدن مالیاتش توسط باشگاه پرسپولیس، ممنوع‌الخروج است و می‌گوید دو سال است که دخترش را ندیده است. با اشپیتیم در خصوص شرایط این روزها، شانس قهرمانی پرسپولیس و گلایه‌هایش از این باشگاه گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

اشپیتیم در این روز‌های قرنطینه چه می‌کنی؟
واقعاً هیچ کاری نمی‌شود کرد جز اینکه در خانه بمانیم و بیرون نرویم. من حدود ٨ هفته است که در خانه هستم و فقط چند بار برای انجام یک کار خیر از خانه بیرون رفتم که مجبور بودم آن کار را انجام بدهم. هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم یک روز کل دنیا به این مشکل دچار شود و ما مجبور شویم مدت زیادی در خانه بمانیم.

می‌توانی بگویی چه کار خیری؟
من با کمک دوستانم برای عده‌ای از آدم‌های کم‌بضاعت غذا تهیه کردیم تا در این روز‌های سخت کنارشان باشیم.

الان بحث اصلی فوتبال شروع یا عدم آغاز بازی‌های لیگ برتر است، نظر تو چیست؟
ببینید مثلاً در لیگ ایران همه تیم‌ها حق دارند؛ هم پرسپولیسی که صدر جدول است، هم تیم‌هایی که می‌خواهند سهمیه آسیایی بگیرند و هم تیم‌های ته جدولی که تلاش می‌کنند در لیگ بمانند. به همین دلیل به نظرم باید بازی‌ها شروع شود ولی بدون تماشاگر. می‌دانم خیلی سخت است بازی‌ها بدون تماشاگر باشد، چون آن‌ها روح و هیجان فوتبال هستند ولی بعید می‌دانم آن‌ها بتوانند در ورزشگاه حاضر شوند. البته قبل از شروع بازی‌ها باید از همه تست کرونا بگیرند تا اگر کسی مبتلا بود مشخص و آن فرد از بازی‌ها حذف شود.

در صورت آغاز بازی‌ها شانس قهرمانی پرسپولیس را چقدر می‌دانی؟
خب با توجه به نتایج این تیم و اختلاف امتیاز ایجاد شده با بقیه تیم‌ها پرسپولیس شانس اصلی قهرمانی خواهد بود و به احتمال فراوان در پایان فصل جام قهرمانی را خواهد گرفت، چون شایستگی اش را دارد ولی پرسپولیسی‌ها باید خیلی با هوش عمل کنند، چون فوتبال همیشه به ما نشان داده اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی زیادی در دل خود دارد و ممکن است خیلی‌ها را غافلگیر کند.

با پرسپولیسی‌ها که صحبت می‌کنی با اطمینان از قهرمانی حرف می‌زنند.
به نظرم این موضوع نشان‌دهنده اعتماد به نفس بالای آنهاست که ایرادی ندارد و اتفاقاً خیلی هم خوب است ولی اگر بخواهند با غرور بازی‌ها را شروع کنند و حریفان را دست‌کم بگیرند قطعاً ضرر خواهند کرد. هر چند بعید می‌دانم یحیی و شاگردانش چنین کاری انجام دهند.

به نظرت بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل تا اینجا چه کسی بوده است؟
وقتی تیمی این‌قدر خوب کار می‌کند که صدرنشین مطلق لیگ است یعنی همه بازیکنانش عملکرد خوبی داشتند ولی اگر بخواهم فقط یک نفر را انتخاب کنم به مهدی ترابی رأی می‌دهم. مهدی هم بی‌حاشیه فوتبال بازی می‌کند و هم کیفیت فنی بالایی دارد. در این فصل او یکی از ستاره‌های لیگ بود و با گل‌ها و پاس‌های طلایی اش نقش زیادی در موفقیت پرسپولیس تا اینجا داشته است.

از آنجایی که تو یک مهاجم بودی، عملکرد مهاجمان پرسپولیس را چطور دیدی؟
علیپور همیشه در خدمت تیم است و مؤثر بازی می‌کند. شما دیدید که او هر چه از لیگ گذشت نمایش بهتری داشت ولی در مورد استوکس و اوساگونا اگر چیزی نگویم بهتر است. نمی‌دانم آن‌ها چطور به پرسپولیس آمدند ولی می‌دانم پول زیادی صرف خرید آن‌ها شد. اگر نصف پولی که به هر کدام‌شان دادند را همین حالا و با همین سن و سال به من می‌دادند الان چند گل برای پرسپولیس زده بودم و عملکرد بهتری نسبت به آن‌ها داشتم.

مشکل ممنوع‌الخروجی‌ات حل شد؟
نه، اگر قرار بود حل شود در این چند سال برطرف می‌شد. مدیران پرسپولیس در حقم بدی کردند و نگذاشتند دو سال دخترم و پدر و مادرم را ببینم. این اوج نامردی است که این رفتار‌ها را با من کردند و پولم را نمی‌دهند. فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا با یک خارجی چنین برخوردی شود. شما می‌توانید از فوتبالیست‌های ایرانی که لژیونر بودند و هستند بپرسید.

با مدیرعامل جدید پرسپولیس حرف نزدی؟
نه، چه حرفی بزنم وقتی می‌دانم چه چیزی می‌خواهد بگوید. من با تمام مدیران عامل سال‌های اخیر پرسپولیس صحبت کردم ولی هیچ کدام کاری نکردند. شنیدم این مدیرعامل جدید که آمده موقت است و هنوز مدیرعامل قطعی انتخاب نشده است. الان اگر پیش او بروم به من می‌گوید اول بگذار ببینم حکم مدیرعاملی من در پرسپولیس صادر می‌شود یا خیر. بعد از آن بیا با هم صحبت خواهیم کرد. یا می‌گوید باشگاه کلی بدهی دارد و فعلاً پولی نداریم که به تو بدهیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=53552

ثبت نظر

-