چه کسانی بیشترین نفع را از روزه‌داری می‌برند؟

  • کد خبر : 52403
  • 31 فروردین 1400 - 17:11
چه کسانی بیشترین نفع را از روزه‌داری می‌برند؟

یک متخصص طب ایرانی، گفت: افرادی که دچار پرخوری و پرنوشی هستند و یا مزاج سرد و تر دارند بیشتر از بقیه افراد از روزه داری نفع می‌برند.

 ناصر رضایی پور اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های بشر در دوره معاصر بیماری‌های ناشی از پرخوری و کم تحرکی هستند. بیماری‌هایی مانند کبد چرب، پرفشاری خون، چاقی و نقرس و…، که در طب ایرانی بیماری‌های ناشی از امتلا می‌گویند یعنی انباشتگی بدن از مواد زائد و روزه داری از این جهت می‌تواند تأثیر بسیار خوبی در کاهش مواد زائد بدنی و در کاهش ورودی داشته باشد. وقتی در یک تعادلی با خروج مواد زائد از بدن قرار می‌گیرد به کاهش امتلا و انباشتگی کمک می‌کند.

نفع از روزه داری

وی افزود: این انباشتگی در چهار خلطی که بدن را تشکیل می‌دهند هست از جمله در خلط خون مشاهده می‌شود.

این متخصص طب سنتی در خصوص اینکه روزه برای چه افرادی مفید است، گفت: افرادی که بیشترین نفع را در روزه داری می‌برند کسانی هستند که دچار پرنوشی و پرخوری باشند و یا مزاج سرد و تر دارند در این حالت روزه داری بهتر از هر داروی ضد چاقی یا کبد چرب و یا هر چیز دیگری می‌تواند به سبک شدن بدن و دفع مواد زائد و رطوبت‌های زائد بدن کمک کند.

>>>بیشتر بخوانید:

چند توصیه برای روزه داری در ایام کرونا

رضایی پور تاکید کرد: ممکن است در ابتدای روزه داری افراد به علت اینکه دچار کاهش انرژی و تشنگی می‌شوند، وارد مرحله سوخت و ساز چربی می‌شود و ممکن است علائم گوارشی بدبویی دهان و…، ایجاد شود ولی بعد از گذشت چند روز کم کم عادت می‌کنند و شرایط بهتری پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حتماً باید در طول ماه رمضان وزن کم کرد، گفت: در صورتی می‌توان فهمید که روزه داری خوبی داشته‌ایم که هر فردی بعد از ماه مبارک رمضان وزن کم کرده باشد و اگر در طول ماه مبارک نیم تا یک کیلو وزن کم شده باشد در این صورت متوجه می‌شویم که روزه‌داری خوبی را پشت سر گذاشته ایم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=52403

برچسب ها

ثبت نظر

-