چیدمان نمایندگان مجلس یازدهم صورت گرفته است

  • کد خبر : 52060
  • 08 اردیبهشت 1399 - 7:31
چیدمان نمایندگان مجلس یازدهم صورت گرفته است

«حمیدرضا ترقی»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اینکه نمایندگان منتخب برنامه دقیق و منسجمی را ارائه نمی‌دهند و به کلی‌گویی و شعار می‌پردازند گفت:

اینطور نیست که نمایندگان برنامه مدون نداشته باشند. البته نمایندگان منتخب ممکن است به صورت منفرد هنوز برنامه خاصی نداشته باشند ولی تیم‌های مختلفی برنامه‌های یک ساله، سه ساله، چهارساله و افق مجلس را تهیه کرده‌اند که در حال مشاوره و تبادل نظر در جلسات محدودتر است.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه بنا نیست این برنامه‌ها رسانه‌ای شود، اظهار کرد:

روی این مسائل کار می‌شود تا به یک جمع‌بندی کامل و جامع برسند تا در وقت خود اعلام شود ولی برنامه هست و در همه زمینه‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته هم برای فعال کردن مجلس و هم اصلاح ساختاری و آئین‌نامه‌ای آن اقداماتی صورت گرفته است تا هم اصلاح ساختاری محقق شود و هم برنامه‌ای برای ۴ سال اول تهیه شود به خصوص برای سال اول که باید تحولات جدی در کشور رخ بدهد. برنامه‌ها در حال تدوین و در جهت همگرا کردن نمایندگان است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: بخشی از نمایندگان منتخب از قبل کارهای مطالعاتی انجام داده‌اند. الباقی در فضای مجازی و در کمیسیون‌های مختلف جاسازی شده‌اند و چیدمانشان صورت گرفته، در آنجا و در رشته تخصصی خودشان تبادل نظر می‌کنند.

او درباره جلسات نمایندگان منتخب مجلس یازدهم و مبحث ریاست مجلس توضیح داد: جلساتی که برای بحث ریاست مجلس تشکیل می‌شود اولا با تعداد کم و محدود صورت می‌گیرد و بعد هم طبیعتا منحصر به بحث ریاست مجلس نیست.

کمیسیون‌های متعددی تشکیل شده و بیش از یکی، دو ماه است که پیرامون موضوعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تبادل نظر می‌کنند.

ترقی در پاسخ به این سوال که چرا برنامه‌ریزی منتخبین مجلس یازدهم رسانه‌ای نمی‌شود؟ گفت: معمولا وقتی این اقدامات رسانه‌ای می‌شود، جنبه سیاسی پیدا می‌کند و از حالت کاری و عملیاتی خارج می‌شود و در مسیر بازی‌ها و تحلیل‌های ریز و درشت و سوء نظرها قرار می‌گیرد. این مسئله فضای کارشناسی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مصلحت این نبوده که این اقدامات رسانه‌ای شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=52060

ثبت نظر

-