ادعای واهی برایان هوک درباره ایران

  • کد خبر : 51883
  • 08 اردیبهشت 1399 - 2:09
ادعای واهی برایان هوک درباره ایران
به گزارش نیوز،

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه مدعی شد سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران موثر واقع شده است.

اخبار سیاسیبرایان هوک در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی جرزالم پست مدعی شد که ایران این روز‌ها کمتر قادر به تهدید اسرائیل است.

نماینده آمریکا مدعی شد: ایران ناامید شده است؛ این کشور حتی پیش از همه گیری کووید-۱۹ نیز در حال از دست دادن نفوذ خود در منطقه بود.

این مقام آمریکایی ضمن مباهات به کمپین غیرانسانی فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ علیه ایران گفت: اثربخشی کمپین فشار حداکثری (آمریکا) به شدت توانایی ایران را برای تامین مالی نیرو‌های نیابتی خود از جمله حزب الله و حماس، که اسرائیل را تهدید می‌کنند، کاهش داده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه افزود شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرماندهی سپاه قدس ایران، این کشور را از وجود بانفوذترین مقام خود در منطقه محروم کرد.

ادعا‌های مقام دولتی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که صبح روز چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماهواره نور نخستین ماهواره نظامی کشورمان توسط سپاه پاسداران با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت. پرتاب اولین ماهواره نظامی و قرار گرفتن آن در مدار زمین، خشم سیاست‌مداران آمریکایی را برانگیخته است.

قرار گرفتن موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور خشم مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همراه داشت و هرکس به طریقی این خشم خود را بروز داد؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، رویارویی شناورهای سپاه پاسداران با ناو آمریکایی که هفته گذشته روی داده بود را بهانه‌ای برای ابراز خشم خود قرار داد و در یک لاف‌زنی توییتری مدعی شد: «به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم اگر قایق‌های تندروی ایران کشتی‌های ما را آزار دهند، به آنها شلیک و آنها را نابود کنند».

این وکنش شتابزده ترامپ با گاف بزرگی نیز همراه بود که سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و یکی از مقامات پنتاگون نیز آن را رد کرد. خشم مقامات آمریکا در سطح رئیس‌جمهور باقی نماند و لحظاتی بعد «مایک پمپئو»، وزیر خارجه این کشور به میدان آمده و مدعی شد که این اقدام نقض قوانین بین‌المللی بوده و ایران باید به دلیل پرتاب ماهواره نظامی پاسخگو باشد.

انگلیس، فرانسه، آمریکا و آلمان هم این پرتاب موفقیت‌آمیز را محکوم و درباره آن ابراز نگرانی کرده بودند، اما روسیه اقدام ایران را مغایر با قطعنامه‌های شورای امنیت ندانست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=51883

ثبت نظر

-