وضعیت عجیب نماینده شهر ارواح!

  • کد خبر : 5132
  • 26 بهمن 1398 - 11:20
وضعیت عجیب نماینده شهر ارواح!

نیوز/ فرخ حسابی؛ شهر ووهان چین حالا تبدیل به شهر ارواح شده است. یازده میلیون جمعیت این شهر که تا همین چند هفته پیش خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را پر می‌کردند حالا دیگر دیده نمی‌شوند.

هیچ‌کس نمی‌تواند بدون کسب مجوز خاص پا به خیابان بگذارد و از خانه خود خارج شود. ووهان تبدیل شده به یک شهر مهر و موم شده و بسته. نه کسی اجازه ورود به آن را دارد و نه اجازه خروج از شهر را. در هر گوشه از شهر نیرو‌های پلیس به دقت رفت‌وآمد و حرکات مردم را چک می‌کنند تا به‌طور کامل مطابق با دستوراتی باشد که دولت وضع کرده است، همه این‌ها تلاشی است برای کنترل ویروس کرونا، که حالا تبدیل شده به یک کابوس وحشتناک برای کل جهان و هنوز هم کسی نه راه مهار کردن بیماری ناشی از این ویروس را می‌داند و نه این که معلوم است این بیماری مهیب تا کجا و چه زمانی می‌خواهد قربانی بگیرد.
اما ۱۲ هزار کیلومتر دورتر از چین، تیم فوتبال شهر ووهان خود را در اسپانیا آماده می‌کند برای شروع لیگ این کشور، لیگی که هیچ زمان مشخصی برای شروع آن اعلام نشده و بعید است به این زودی‌ها هم خبری از آغاز لیگ باشد. بازیکنان تیم حالا دور از خانواده‌های خود فقط تمرین می‌کنند بدون اینکه بدانند چه زمانی می‌توانند همسر، فرزندان، پدر و مادر و اعضای خانواده و دوستان خود را بار دیگر ببینند و در آغوش بگیرند.
گروه ۵۰ نفره تیم ووهان که ۲۷ نفر آن‌ها بازیکن هستند، حالا در اسپانیا شرایطی عجیب را تجربه می‌کنند. از یک طرف می‌دانند که از خطر بیماری کاملاً دور هستند چراکه تقریباً هر روز دو بار چک می‌شوند تا تأیید شود که مشکلی در بدن آن‌ها وجود ندارد و از طرف دیگر بلیت برگشت را در جیب ندارند و نمی‌دانند کی می‌توانند به خانه خود برگردند. اینکه دور از خانه خود باشی و فقط از طریق تلفن جویای احوال خانوده و فرزندانت باشی که در معرض یک بیماری مرگبار قرار دارند، وضعیت بسیار دشواری است که اعضای تیم ووهان آن را تجربه می‌کنند.
بعد از انجام تمرین صبحگاهی همه آن‌ها به سوی تلفن‌های خود می‌روند تا از شهر ووهان (که در آنجا در آن زمان تقریباً شب است) آخرین اخبار را بگیرند و انتظار می‌کشند تا خبر ریشه‌کن شدن ویروس کرونا را بشنوند، انتظاری که فعلاً برآورده نشده است.
از حدود ۱۷ روز پیش که به سوتوگرانده در استان کادیس اسپانیا آمده‌اند، بازیکنان و اعضای تیم تحت کنترل کامل هستند و دستورات مقامات را در مورد موارد بهداشتی مو به مو اجرا می‌کنند. هیچ علامتی از بیماری در آن‌ها دیده نشده است و حتی هیچ صدای سرفه مشکوکی هم در هتل محل اقامت این تیم شنیده نشده است. مارتین مودیکا مدیر هتل محل اقامت این تیم می‌گوید: «تن‌ها کاری که برای‌شان انجام می‌دهیم این است که به آن‌ها محبت و علاقه خود را نشان دهیم و همدردی کنیم. در حال حاضر آن‌ها بیش از هر چیزی به این مورد نیاز دارند.» این مدیر می‌گوید از زمان حضور این تیم، تعداد زیادی از مسافرانی که در اینجا اتاق رزرو کرده بودند، خرید خود را کنسل کردند و به هتل نیامدند.
سرمربی این تیم، خوسه گونسالس اسپانیایی است که می‌گوید هم برای پیدا کردن زمین تمرین و هم برای پیدا کردن حریف تدارکاتی در اسپانیا به مشکل خورده‌اند در حالی که سال گذشته نیز در همین منطقه اردو زده بودند و هیچ مشکلی نداشتند.
لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=5132

ثبت نظر

-