اصول یک رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 51221
  • 30 فروردین 1400 - 12:45
اصول یک رژیم غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان

به طور كلي پيروي از يك رژیم غذایی در ماه رمضان از اهميت ويژه اي برخوردار است تا هم بتوان عادات غذايي غلط را اصلاح كرد و هم از بركات معنوي اين ماه بهره برد.

باید توجه داشت که با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.

<<< بیشتر بخوانید:

علائم نشان دهنده تغذیه سالم در ماه رمضان

رژیم غذایی تان را در ماه رمضان با این اصول تنظیم کنید.

در ساعات روزه داری که در سال جاری مدت آن حدود 16 ساعت می باشد، گرسنگی می تواند در صورت عدم رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار و یا حذف یکی از وعده ها به ویژه وعده سحری، موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری کووید- 19 را افزایش دهد .

رژیم غذایی در ماه رمضان

تاثیر روزه داری بر سلامت و عملکرد سیستم ایمنی بدن :

مطالعات متعددي نقش موثر روزه داري را در سلامتی  به خصوص بر روي سطح گلوكز خون، چربي هاي خون و فشار خون، كنترل وزن و بهبود بيماري هاي مختلف نشان داده اند. در اغلب بيماريهائي  كه عادات غذايي غلط، چاقي و افزايش وزن در بروز آنها دخالت دارند روزه داري مفيد است.

روزه داري مي تواند موجب کاهش پاسخ های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود. هم چنین فعالیت سلول های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبولین های مخاطی که از عوامل ایمنی بدن هستند در طی روزه داری بیشتر شده و در مجموع ، روزه داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

رژیم غذایی در ماه رمضان

بنابراین با رعایت تغذیه صحیح  و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین های A، D، E، C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن و روی و سلنیم که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 لازمند ، نگرانی از نظر تضعیف سیستم ایمنی بدن در ایام روزه داری و خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=51221