احتمال تجدیدنظر شورای عالی سیاست‌گذاری درباره ارائه لیست واحد اصلاح‌طلبان

  • کد خبر : 5100
  • 26 بهمن 1398 - 10:42

محمود صادقی مطرح کرد:

نیوز: محمود صادقی گفت: اکنون سیاست مشارکت حداکثری و انتظار حداقلی پاسخ نمی‌دهد زیرا مطالبات جامعه فراتر از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی رفته است و انتظار دارند اوضاع بهبود یابد؛ بنابراین اینکه صرفا یک لیستی ارائه شود تا عده‌ای دیگر نیایند یعنی ادامه همان سیاست رأی سلبی باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود و شورای سیاست‌گذاری نخواست که وارد چنین راهبرد نادرستی شود.

به گزارش نیوز به نقل از نامه‌نیوز، تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب بنا دارند تا تا در ائتلافی لیست خود را ارائه کنند و شورای سیاست‌گذاری مدام تأکید دارد که لیست احزاب به منزله تأیید این شورا نیست. از سوی دیگر اخباری هم شنیده می‌شود که این امکان وجود دارد که اگر تعداد تأییدصلاحیت‌شدگان جبهه اصلاحات بالا برود، ممکن است شورای سیاست‌گذاری در مصوبه اخیر خود مبنی بر عدم ارائه لیست تهران تجدید‌نظر کند.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید دارد که احزاب اصلاح‌طلب صرفا با تکیه بر نام حزب خود می‌توانند لیست بدهند. او گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای راهبرد خودش را به صراحت اعلام کرد و بنا شد که هیچ لیستی با عنوان شورای سیاست‌گذاری در تهران داده نشود اما احزاب می‌توانند با نام خود لیست بدهند اما لیست احزاب نباید عناوینی داشته باشند که چنین شائبه‌ای را ایجاد کنند که شورای سیاست‌گذاری لیست داده است. این راهبرد اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی است و این راهبرد نشان داد که اصلاح‌طلبان اتفاقا تا جایی که می‌توانستند عزم جدی برای شرکت در انتخابات داشتند اما آنقدر فضا بر آنها بسته شد که نتوانستند لیست بدهند. البته باید بگویم بازهم شورای سیاست‌گذاری راه را برای مشارکت در انتخابات نبسته است و اعلام کرده که احزاب به صفت حزبی خود در انتخابات شرکت کنند».

این نماینده مجلس درباره سخنی مبنی بر احتمال تجدیدنظر شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مصوبه اخیر خود گفت: «آقای گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی گفته است که اگر تجدیدنظر اساسی در ردصلاحیت‌ها صورت گیرد بعید نیست که شورای سیاست‌گذاری بر اساس وضعیت جدید تصمیم جدید بگیرد. این سخن بی‌راه نیست . شاید شورای سیاست‌گذاری راهبردی جدید تعیین کند اما من بعید می‌دانم اتفاق ویژه‌ای رخ دهد زیرا بازگشت چندنفر اهداف انتخاباتی شورای سیاست‌گذاری را تأمین نمی‌کند ».

او در قیاس دو انتخابات مجلس سال۹۸ و مجلس سال۹۴ هم اظهار کرد: «شرایط سال۹۴ با امسال متفاوت است. در آن زمان نیروهای اصلاح‌طلب حذف شده بودند و تغییراتی رخ داده بود که ضرورت داشت بعد از روی کارآمدن آقای روحانی، مجلس هم به دست نیروهایی غیرافراطی اداره شود. از سوی دیگر راهبرد مشارکت حداکثری و انتظار حداقلی در دستور کار بود و واقعا مردم هم این راهبرد را پذیرفته بودند اما اکنون این سیاست پاسخ نمی‌دهد زیرا مطالبات جامعه فراتر از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی رفته است و انتظار دارند اوضاع بهبود یابد؛ بنابراین اینکه صرفا یک لیستی ارائه شود تا عده‌ای دیگر نیایند یعنی ادامه همان سیاست رأی سلبی باعث کاهش اعتماد عمومی می‌شود و شورای سیاست‌گذاری نخواست که وارد چنین راهبرد نادرستی شود. البته شورای سیاست‌گذاری انتخابات را تحریم هم نکرده است و گفته است که اگر احزاب می‌خواهند به صورت مستقل لیست بدهند اما به صفت حزبی خودشان».


این مطلب برایم مفید است




۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=5100

ثبت نظر

-