حجامت در رمضان/در روزهای کرونایی و آغاز ماه رمضان حجامت کنیم یا نه؟

  • کد خبر : 50640
  • 29 فروردین 1400 - 14:04
حجامت در رمضان/در روزهای کرونایی و آغاز ماه رمضان حجامت کنیم یا نه؟

حجامت، کوزه‌اندازی تر یا بادکش درمانی یکی از زیرمجموعه‌های پزشکی جایگزین است که برگرفته از روش قدیمی‌تر کوزه‌اندازی تر در طب سنتی چین است.رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: به افرادی که در سال‌های گذشته حجامت پیشگیرانه بهار انجام می‌دادند، توصیه می‌کنیم در روزهای شیوع کرونا و همچنین ماه رمضان از انجام حجامت خودداری کنند.

حجامت در رمضان

 دکتر مهدی یوسفی افزود: در شرایط عادی ۲دسته افراد هستند که حجامت می‌کنند؛ عده‌ایی که در سلامت جسمی هستند و این اقدام آنان در راستای پیشگیری است یا افرادی که از نظر طب سنتی مزاج گرم و تر دارند و دچار پرخونی هستند.

وی ادامه داد: این افراد بهتر است در شرایطی که توصیه شده کمتر از منزل خارج شوند و در مراکز و اماکن شلوغ حاضر نشوند و برای حجامت کردن دست نگه دارند. اما درصورتی که تمایل دارند حجامت کنند، بهتر است حدود ساعت۱۰ صبح یا یک یا ۲ساعت پس از افطار باشد.

این متخصص تأکید کرد: دسته دیگر افرادی هستند که بیماری خاصی دارند و حجامت برای آنان اثر درمانی دارد که این عده باید با مراجعه به متخصص و تجویز وی حجامت کنند. چنین افرادی به‌طور حتم از گرفتن روزه هم منع هستند و می‌توانند در هر ساعتی از روز حجامت کنند.

رئیس دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره اصرار افراد به انجام حجامت در هر شرایطی گفت: برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، حجامت نیز یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است و اثر معجزه‌آسایی ندارد، پس نیازی نیست به انجام آن اصرار کرد.

>>>بیشتر بخوانید:

بدترین زمان‌ها برای حجامت

دکتر یوسفی درعین حال به افراد توصیه کرد به سلامتکده‌های زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی مراجعه کنند.
وی افزود: این مراکز شامل سلامتکده ایرانیان در میدان تختی، سلامتکده حکمت در بولوار کلاهدوز، سلامتکده پردیس در ابتدای پاستور، سلامتکده قلب توس در خیابان امام‌خمینی۴۰، سلامتکده ترنج بین پیروزی۱۳و ۱۵ و سلامتکده طراوت در خیابان سناباد هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=50640

برچسب ها

ثبت نظر

-