اضافه شدن ۵ بیمار به کرونا در بوشهر

  • کد خبر : 49406
  • 05 اردیبهشت 1399 - 17:54
اضافه شدن ۵ بیمار به کرونا در بوشهر

به گزارش نیوز، سعید کشمیری ظهر امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند اظهار داشت: تاکنون ۱۳۵ نفر از بیماری بهبودی کامل یافته، ۳۲ نفر نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند و هشت بیمار دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام آزمایشگاه کرونا، ۵ نفر دیگر نیز به لیست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر افزود شد تا تعداد کل افراد مبتلا شده به این ویروس تا روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه به ۱۸۶ نفر افزایش یابد.

آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در بوشهر

وی افزود: از پنج بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، سه بانوی ۲۶، ۲۸ و ۳۶ ساله ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای ۴۹ ساله ساکن شهرستان کنگان که با مراجعه به مراکز سرپایی تحت مراقبت خانگی هستند و یک آقای ۱۵ ساله ساکن شهرستان گناوه که از بیمارستان ترخیص شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به برپایی مراکز سرپایی در استان، بیان کرد: برای کنترل اپیدمیک بیماری، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم این است که موارد بیماری را بتوانیم در همان ابتدای آلوده شدن شناسایی کرده و بعد آنها را جداسازی کنیم که انتقال بیماری به اطرافیان صورت نگیرد.

کشمیری اضافه کرد: در همین راستا مراکز سرپایی را برای نمونه‌گیری فعال کردیم که موارد مشکوک از مراکز بهداشتی درمانی به آنجا ارجاع داده می‌شوند و در این مراکز نمونه‌گیری می‌شود، اگر چنانچه مبتلا تشخیص داده شدند در همان مرکز توصیه‌های لازم یا درمان لازم صورت می‌گیرد و جداسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه با این کار از سیر انتقال و انتشار بیماری جلوگیری می‌شود، اظهار داشت: پیشتر به این شکل بود که مواردی که نمونه‌گیری می شدند کسانی بودند که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند که معمولا بیماری پیشرفت کرده و علایمش حاد شده بود که در این شرایط این افراد تا زمانی که مراجعه کنند ممکن است افراد دیگری را آلوده کرده باشند اما با این کار موارد بیماری در همان ابتدا قبل از اینکه آلودگی را منتقل کنند شناسایی می‌شوند و اقدامات لازم در مورد آنها صورت می‌گیرد که امیدواریم از این طریق بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=49406

ثبت نظر

-