وعده های غذایی توصیه شده در ماه مبارک رمضان که مورد نیاز بدن است

  • کد خبر : 48318
  • 30 فروردین 1400 - 12:10
وعده های غذایی توصیه شده در ماه مبارک رمضان که مورد نیاز بدن است

ماه مبارک رمضان ماهی است که مسلمانان از طلوع تا غروب خورشید از خوردن و نوشیدن دست می‌کشند، تا به نوعی هم روح خود را تطهیر کنند و هم شکر نعمت‌های خداوند را به جا بیاورند.

در طول ماه رمضان و وعده غذایی اطمینان از تامین مواد مغذی بدن و جلوگیری از خطرات ناشی از کمبود این مواد می‌تواند چالش برانگیز باشد.

با این وجود، می‌توانید با خوردن غذاهای سالم و مقوی , و حذف نکردن وعده های غذایی در ماه رمضان این نگرانی را برطرف کرده و در طول روز انرژی کافی داشته باشید. باید بپذیریم که تغذیه سالم در ماه رمضان نکته‌ای است که معمولاً کمتر مورد توجه قرار گرفته می‌شود.

<<<بیشتر بخوانید:

اگر شما هم در ماه رمضان شام نمیخورید، بخوانید

ماه رمضان و وعده غذایی

خوردن سه وعده غذایی

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گنجاندن سه وعده افطار، شام و سحری در رژیم غذایی به منظور جلوگیری از کمبود نیازهای بدن ضروری است.

 محمدرضا جلیلوند اظهارکرد: مصرف میوه، سبزی و لبنیات در ماه رمضان به منظور حفظ سلامت فرد توصیه می شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی سردرد، عصبانیت و ضعف را از عوارض حذف سحری اعلام و اظهارکرد: مصرف یک باره مایعات در وعده سحری نه تنها سبب‌ جلوگیری از تشنگی در ایام روزه داری نمی شود، بلکه باعث دفع زودتر آب از بدن و تشنگی می شود.

جلیلوند نسبت به مصرف غذای سنگین در وعده افطار هشدار داد و عنوان کرد: فاصله مناسب میان وعده شام تا زمان خواب باید حدود ۳ ساعت در نظر گرفته شود.

ماه رمضان و وعده غذایی

حذف نکردن وعده های غذایی

وی با بیان این که مصرف مایعات از وعده افطار تا سحری باید تدریجی باشد، خاطرنشان کرد: حذف یکی از وعده های غذایی باعث می شود مصرف غذا در وعده بعدی افزایش یابد، بنابراین به هیچ عنوان حذف وعده های غذایی توصیه نمی شود.

جلیلوند گفت: مصرف مواد قندی و کربوهیدرات های ساده در این ماه به طور چشمگیری افزایش می یابد، اما بهتر است با جایگزین کردن مواد فیبری، سبزیجات و میوه های تازه بیشتر به حفظ سلامت خود کمک کنیم.

ماه رمضان و وعده غذایی

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=48318