مراجعه حدود ۶۴۰۰ نفر به بیمارستان‌های تهران در امروز

  • کد خبر : 48136
  • 04 اردیبهشت 1399 - 7:06
مراجعه حدود ۶۴۰۰ نفر به بیمارستان‌های تهران در امروز

 به گزارش نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین آمار مبتلایان و مراجعان در تهران اظهار داشت: امروز مجموع مراجعان شهروندان تهرانی به بخشهای بهداشتی و درمانی بالغ بر ۶۳۹۰ نفر بوده است که آمار قابل توجهی است.

به گفته وی از مجموع مراجعان ۳۱۲ نفر نیاز به بستری بیمارستانی داشتند که در بخشهای عادی کرونایی بیمارستانهای تهران بستری شدند و همچنین  ۸۱ بیمار بدحال مستقیما به عنوان مورد جدید در بخشهای ویژه بستری شدند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران این آمار را نگران کننده برشمرد و گفت: همانطور که پیش بینی شده بود این آمار با یک شیب ملایم رو به افزایش است و این سناریو با حضور متراکم در شهر می تواند نگران کننده تر شود.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به اهمیت افزایش ترددهای غیرضروری در گسترش شیوع بیماری اظهار داشت: نکته مهمی که در مورد برخی از مصوبات وجود دارد بدون این که ما به آثار وضعی آن در مورد تغییر بیماری توجه داشته باشیم؛  مخابره یک پیام به مردم است که ما از آن احساس نگرانی می کنیم.

وی افزود:  با این پیام مردم اشتباها تصور می کنند که بیماری کنترل شده و در شرایط خاموشی طغیان بیماری قرار داریم درحالی که واقعا این گونه نیست و در تهران و برخی نقاط کشور آمارها حاکی از عدم کنترل قطعی اپیدمی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی هرگونه بازگشت شتابزده و عجولانه و حضور اجتماعی مردم و ترددهای درون شهری می تواند منجر به تشدید مراجعات بیمارستانی و  افزایش مرگ و میر و یا موارد بدحال شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=48136

ثبت نظر

-