پوست خود را با این میوه ها شاداب کنید

  • کد خبر : 47306
  • 03 اردیبهشت 1399 - 4:35
پوست خود را با این میوه ها شاداب کنید

کد خبر: ۱۵۰۵۱۲

تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ – ۲۳:۰۸

با گنجاندن میوه تازه به منوی غذای روزانه خود می توانید پوست باطراوت تری داشته باشید.

به گزارش نیوز به نقل از اسپوتنیک،به نقل از مدیسین رو، مهم است که قبل از هر چیز به تغذیه سالم توجه کنید تا پوست سالمی داشته باشید، یعنی اینکه آیا ویتامین ها و مواد معدنی لازم کافی در طول روز مصرف می کنید. کمبود آنها در رژیم غذایی می تواند باعث رنگ پریدگی پوست و بروز آکنه شود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در میوه ها و افزودن آنها به رژیم غذایی، می توانید بیشتر مشکلات پوستی خود را حل کنید. اول از همه ، لازم است که محصولات مضر برای پوست را کنار بگذارید: ادویه جات زیاد و ترشی جات؛ سوسیس؛ ماهی کنسرو؛ شکر، شیرینی، شکلات و نوشیدنی های گازدار شیرین.

در صورت مشاهده هرگونه مشکل پوستی که ظاهر می شود: خشکی، بی حالی، قرمزی بهتر است به رژیم غذایی خود میوه اضافه کنید:

موز

موز میوه ای مفید برای انواع پوست به ویژه برای افراد مشکل دار و مستعد آکنه مناسب است. از بروز سموم در بدن جلوگیری می کند و باعث جلوگیری از ایجاد آکنه می شود.

آناناس

آناناس برای پوست های خشک و بی جان مفید است. اگر آناناس میل کنید، پس از مدتی متوجه خواهید شد که چگونه پوست صورت نرم تر، لطیف تر می شود.

هلو

در صبح، آب هلو تازه بنوشید و پوست شما کمتر جوش خواهد داشت و همچنین چین و چروک های ریز از بین می رود و مهمتر از همه، چهره صاف خواهد شد.

بعلاوه ، هلو نه تنها میوه ای سالم برای پوست است بلکه در اثر سوختگی و بیماری های پوستی که باعث ایجاد خارش (مانند اگزما) می شوند به عنوان یک نرم کننده به پوست کمک می کند.

لیمو

هیچ کس شک ندارد که لیمو یک میوه سالم برای پوست صورت باشد ، زیرا این میوه انبار ویتامین C و سایر ویتامین ها است. استفاده از آن روزانه به تازه کردن پوست صورت ، مرطوب تر شدن آن کمک می کند.

از دیگر میوه های مفید برای پوست می توان به سیب، توت ها، پرتقال و انار نام برد که به پوست طراوت تازه ای می بخشد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=47306

برچسب ها

ثبت نظر

-