جزئیاتی جالب از زندگی نخستین ورزشکار میلیاردر جهان

  • کد خبر : 46542
  • 02 اردیبهشت 1399 - 1:00
جزئیاتی جالب از زندگی نخستین ورزشکار میلیاردر جهان

به گزارش نیوز، مایکل جردن را به‌عنوان بزرگ‌ترین بسکتبالیست تاریخ NBA می‌شناسند. او در حال حاضر، ثروتمندترین ورزشکار بازنشسته جهان است. مجله فوربس دارایی او را در حال حاضر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است. نکاتی از زندگی تجاری اسطوره تیم بسکتبال شیکاگو بولز را در زیر می‌خوانید:

مایکل جردن، نخستین ورزشکار میلیاردر جهان است. او طبق گزارش‌ها از سال ۲۰۱۵، سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از محل برند خود در شرکت نایکی درآمد داشته است. درآمد سالانه جردن در حال حاضر، بیشتر از کل درآمدش از بازی در NBA است. او در مجموع ۹۰ میلیون دلار از بسکتبال کسب کرد که ۶۳ میلیون دلار آن در دو سال آخر و در تیم شیکاگو به حساب او واریز شد.

دارایی او به لطف صعود فزاینده ارزش تیم‌های NBA حدود ۲.۱ میلیارد دلار است. جردن در سال ۲۰۱۰، تیم شارلوت را به قیمت ۱۷۵ میلیون دلار خرید و در سال ۲۰۱۴ ارزش این تیم ۱.۵ میلیارد دلار شد تا اسطوره بسکتبال آمریکا، نخستین ورزشکار میلیاردر تاریخ لقب بگیرد. او در سال ۲۰۱۹، سه در صد سهام باشگاه را فروخت و ترجیح داد همه‌کاره تیم شارلوت، خودش باشد.

جردن در انتظار روزی است که تیم شارلوت قهرمان NBA شود، چون معتقد است که ارزش قهرمان شدن به‌عنوان یک مالک تیم، بیشتر از شش قهرمانی او به‌عنوان بازیکن خواهد بود.

مجله فوربس، درآمد سالانه وی را ۱۴۵ میلیون دلار اعلام کرده است. مجموع درآمد‌های سالانه لبران جیمز، فوق‌ستاره لیکرز از قرارداد با تیم و تبلیغات و سرمایه‌گذاری، ۹۰ میلیون دلار در سال است.

فیل نایت، مؤسس شرکت نایکی، عقد قرارداد با مایکل جردن جوان را بهترین تصمیم خود می‌داند. او در سال ۱۹۸۴ قراردادی به ارزش ۲۵۰ هزار دلار با نایکی بست. برند نایکی جردن در هر سال به تنهایی حدود سه میلیارد دلار درآمدزایی دارد و از محبوبیت زیادی بین ورزشکاران جوان، قدیمی و حتی تماشاگران برخوردار است. برند جردن حتی با بازی‌های کامپیوتری هم همکاری دارد. جردن در سال ۱۹۸۴ در آستانه عقد قرارداد با شرکت آدیداس بود، ولی مدیران این شرکت ترجیح دادند به دنبال ورزشکاری بروند که بیش از هفت فوت قد دارد. جردن با شرکت‌های زیادی قرارداد همکاری دارد، ولی در این مورد حساسیت زیادی به خرج می‌دهد، چون دوست دارد همیشه بهترین باشد. او یک بار قراردادی سنگین با یک شرکت تهیه کنسرو را رد کرد، چون از اسم شرکت خوشش نمی‌آمد. او زمانی پیشنهاد یک میلیون دلاری شرکت مذکور را رد کرد که سالانه کمتر از پنج میلیون دلار درآمد داشت.

او صاحب چندین رستوران در کانکتیکت، واشنگتن و شیکاگوست. جردن یک نمانیدگی فروش محصولات نیسان در کارولینای شمالی هم دارد. بسیاری از میلیارد‌های جهان در سال ۲۰۱۹، قسمتی از دارایی خود را از دست دادند، ولی جردن نه تنها ضرری نکرد بلکه ۳۰۰ میلیون دلار به دارایی او اضافه شد.

جردن یک جت اختصاصی دارد که عبارت N۲۳۶MJ و لوگوی معروف او روی آن حک شده است. ۲۳ شماره پیراهن و شش تعداد قهرمانی‌های او در لیگ است. ساخت خانه رؤیایی او در فلوریدا در سال ۲۰۱۲ به پایان رسید که ۱۲.۸ میلیون دلار برای او هزینه داشت. او یک خانه ۲.۸ میلیون دلاری در شارلوت هم دارد. جردن قصد فروش عمارت خود در شیکاگو به قیمت ۲۹ میلیون دلار را داشت، ولی پس از گذشت هشت سال نه تنها فروش نرفته بلکه ارزش آن تا ۱۴.۹ میلیون دلار اُفت کرده است. او از زمانی که قصد فروش این عمارت را کرده، ۶۸۰ هزار دلار مالیات برای آن پرداخته است. جردن بار‌ها از شرکت‌هایی که از نام و برند او سوءاستفاده می‌کردند به دادگاه شکایت کرده و میلیون‌ها دلار غرامت گرفته است که همه آن‌ها را صرف امور خیریه و به ویژه کودکان شیکاگو کرده است. او در سال ۲۰۱۹، با صرف هفت میلیون دلار، دو کلینیک در شارلوت تأسیس کرد.

جدایی او از همسر اولش در سال ۲۰۰۶، رقمی حدود ۱۶۸ میلیون دلار برای وی هزینه داشت. جردن هیچ‌گاه بدون تیم امنیتی به مسافرت‌های خارج از کشور نمی‌رود. هزینه این تیم حفاظتی برای او هزار تا هزار و ۵۰۰ دلار در ساعت است.

یکی از کار‌هایی که جردن با پول نخستین قرارداد خود با تیم شیکاگو بولز انجام داد (۱۰ میلیون دلار) خریدن هفت ماشین به صورت همزمان برای خود و اعضای خانواده‌اش بود. او علاقه خاصی به مرسدس و پونتیاک دارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=46542

ثبت نظر

-