ماجرای شکار RQ170 برای نوجوانان داستان شد

  • کد خبر : 46369
  • 01 اردیبهشت 1399 - 21:04
ماجرای شکار RQ170 برای نوجوانان داستان شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ،‌ محمد سرشار،‌ نویسنده و مدیر شبکه پویا و نهال سیما در ارتباط زنده اینستاگرامی با تشکل «سنگر کتاب»،‌ از انتشار رمان جدیدش با نام «شکار هیولا» خبر داد.

سرشار در این گفتگو ضمن اشاره به انتشار قریب‌الوقوع این کتاب در نشر معارف قم گفت:‌ این کتاب برای مخاطب جوان و نوجوان نوشته شده و در ژانر علمی تخیلی دسته بندی می شود. از نظر نسبتش با مسیر تمدن‌سازی انقلاب اسلامی هم یکی از فرازهای مهم تاریخ انقلاب را بررسی کرده و به گونه‌ای جزء  ادبیات راهبردی و استراتژیک است.

وی افزود:‌ در عرصه هنر از سینما گرفته تا ادبیات و سایر هنرها، گونه ای داریم به نام «استراتژیک» که وظیفه دارد به حاکمیت کمک کند تا مردم همراهی بیشتری با آن داشته باشند.

نویسنده کتاب رستاخیز عاشقی ادامه داد:‌ موضوع این داستان، شناسایی پهباد آر کیو ۱۷۰ است که یکی از موفقترین عملیات های نظام جمهوری اسلامی  علیه آمریکا به شمار می رود.

مجری این گفتگوی زنده اینستاگرامی در ادامه از وانع موجود در راه گسترش فرهنگ کتابخوانی پرسی که سرشار گفت:‌ بخشی از انی موضوع از منظر مدیریتی و حکومتی قابل بررسی است. مثلا تعداد ناشرینی که داریم به شکل غیر منطقی در مقایسه با بقیه کشورها زیاد است. یارانه‌ها و فرصت های زیادی به ناشران داده ایم که بسیاری به جای انتشار کتاب، برای آن امکانات جذب فضای چاپ و نشر می شوند.

سرشار تشریح کرد:‌ بر اساس این اتفاق، تعداد عناوین کتاب‌ها بالا می رود و از طرف دیگر به خاطر سیاست های وزارت ارشاد مثل دادن یارانه به چاپ اول کتاب ها، تعداد عناوین، بالا می‌رود. وقتی تعداد عناوین بالا برود، چون ویترین های کتاب در بازار کوچک است، کتاب‌های خوب فرصت نمایش پیدا نمی کنند. 

وی افزود:‌ خانواده ای که در ماه یک یا دو عنوان کتاب خریداری می کند،‌ کتابهای نامناسب می خرد و به مرور زمان، زده می شود. همه این‌ها دست به دست هم می دهد تا دچار مشکل مطالعه در کشور باشیم.

سرشار گفت: متاسفانه سرمایه گذاری ما در ذائقه سازی به جای این که در ترویج کتاب باشد به سمت یارانه کاغذ رفته است.

مجری برنامه سپس از راهکارهایی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها و جامعه سؤال کرد که سرشار پاسخ داد: در خانواده ها، بچه ها شبیه چیزی می شوند که پدرها و مادرها هستند. وقتی پدرها و مادرها کتابخوان باشند،‌ بچه ها هم همانگونه می شوند.

وی افزود: بهترین فرصت برای کتاب خواندن، یک ساعت قبل از خواب است که باعث می شود به راحتی فرد به خواب عمیق برود؛ به نحوی که نور خانه را کاهش بدهند،‌ تلویزیون را خاموش کنند و شروع کنند به کتاب خواندن.

مدیر شبکه کودک سیما گفت:‌ پیشنهاد می کنم بزرگترها صفحاتی از کتاب را به صورت دستجمعی برای همه اعضای خانواده بخوانند. مثل شاهنامه خوانی که از قدیم،‌ رواج داشته است. شاهنامه را یک شاعر شیعه سروده که نگاه ولایتمداری در آن وجود دارد. این کتاب، روحیه سلحشوری را هم در بین افرداد زنده می کند که در شرایط فعلی به این روحیه سلحشوری نیاز داریم. همچنین در شاهنامه داستان‌های جذابی وجود دارد که سرگرم کننده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=46369

ثبت نظر

-