طاهری: این آقا می گفت فقط امضا کن، نفر بعدی پول را می دهد!

  • کد خبر : 46307
  • 01 اردیبهشت 1399 - 19:33
طاهری: این آقا می گفت فقط امضا کن، نفر بعدی پول را می دهد!

به گزارش نیوز، علی اکبر طاهری همان اول تکلیف را مشخص می‌کند و می‌گوید اگر به دنبال تیتر گرفتن از او هستیم گفت‌وگو را قطع کنیم و تنها به موارد مدیریتی و اتهاماتی که زده شده پاسخ خواهد داد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس که در فصل هفدهم به دلیل قانوان بازنشستگی از این تیم کنار رفت مدعی است شرایطش به شکلی است که است قادر است بدون مشکل به کار برگردد و قانون منع بکارگیری بازنشستگی گریبان او را نمی‌گیرد.

وی در ابتدای صحبت‌هایش می‌‎گوید: کجا صحبت برگشتن من شده؟ هواداران لطف دارند و این صحبت را می‌کنند. همین که توانستیم در زمان حضور خدمتی کنیم افتخار بزرگی برای ماست. از مسوولان کسی صحبتی با بنده نکرده است. من بازنشسته تامین اجتماعی و کشوری و لشگری نیستم و بخش خصوصی بودیم و هر وقت بخواهیم می‌توانیم برگردیم. آن موقع هم که رفتم گفتم که صلاح نبود بمانم و خواستم مسوولان دست شان برای تصمیم گیری باز باشد. الان هم بعنوان هوادار دوست دارم بهترین انتخاب انجام شود و از بازی‌ها و عملکردش لذت ببرم.

کسی که به پرسپولیس می‌آید نباید دنبال کندن باشد

چون اگر بخواهم صحبت کنم مشکل می‌شود اما گفتم که کسانی که می آیند تمام ذهن و فکرشان این باشد که برای پرسپولیس چیزی بیاورند اما اگر فکرتان این باشد که از پرسپولیس بکنید اوضاع بد می‌شود. کسی که می آید باید با عشق بیاید و نباید اینجوری باشد که بدهی شکل گیرد و مشکلاتی پیش بیاید. برخی دنبال کار تجاری نیستند و آمده‌اند که فقط ببرند!

تفاوت سند مالی ۲۰۰هزار دلاری در باشگاه!

من هر کاری که کردم مصوبه هیات مدیره داشته و تمام آنها از طرف مجمع تایید شد. این حرف‌هایی که می‌زنند دور از عقل و منطق است. کاری که در دوره من انجام شد تمام آنها با مستندات است. در جریان بسته شدن پنجره شدن ما اصلا در جریان نبودیم و بعد حکم آمد که ما بازیکن را اغوا کردیم. ما کجا بازیکن را اغوا کردیم؟ ما با چه چیزی اغوا کردیم وقتی رقم قرارداد او در پرسپولیس کمتر هم شده بود. بعد فهمیدیم یک پول دیگر از سوی برخی دوستان وارد شده و اسناد آن به فیفا رفته و این مشکل به وجود آمده است. گفتند شما از طریق اسپانسر اغوا کرده‌اید و از دست ما خارج بود و خودمان هم نمی‌دانستیم. این ادعاها خلاف واقع است. بیایند بگویند طاهری کجا دروغ گفته اما بیاید همین الان واحد مالی باشگاه ببینید وقتی می‌گویند سه میلیون دلار از آسیا گرفتیم، ۲۶ میلیارد از اسپانسر و بعد از آن دوباره ۲میلیون و ۶۰۰ دلار گرفتند اما این آمار کجاست؟ مصاحبه می‌کنند و می‌گویند ۱۰۰ و اندی پرونده بستم خب بگویند کدام پرونده‌ها؟ وقتی ما رفتیم تمام کارها انجام شد و فقط گولچ باقی مانده بود. گولج هم ۴۷۵ هزار دلار نبود. بازیکن یک ادعایی می کنند و باشگاه طبق لایحه اعتراض می‌کند و در نهایت ۲۰۰ هزار دلار و خرده‌ای به او دادند. بروید امور مالی باشگاه ببینید و من مستند حرف می‌زنم! برانکو ۱۰ ماه حقوقش را ندادند. او مگر از من ناراحت بود و در دوره من این اتفاق افتاده؟ می گویند آبدارچی گفته طاهری دروغ گفته و فقط می‌خواهند فرافکنی کنند و از پاسخگویی روشن دوری می‌کنند.

می‌گفتند بیا امضا کن مدیر بعدی می‌دهد

کاری مدیریت باید بکند این است که بالانس ورودی و خروجی را در نظر داشته باشد. هیچ وقت به خودم اجازه نمی‌دهم بگویم مبلغ بازیکن چقدر است و آن در حیطه فنی است. ولی به عنوان مدیر و ورودی و منابع خودم باید ببینیم می‌توانم قرارداد بازیکن فلان میلیارد باشد؟ اگر دارید چرا ندهید و قطعا سودش را تیم خواهد برد اما ندارید که بعد باید درگیر پرونده و بدهی و تراز منفی باشید. آیا ما داریم اینقدر به بازیکنان و … بدهیم یا فقط می‌خواهیم برای خوشنامی دوره خودمان تصمیم بگیریم. ایشان در دوره من هم فقط می‌گفتند بیا امضا کن و حالا بعد چه می‌شود را بیخیال! ما می رویم و بعدی می‌دهد! باشگاه اینقدر درآمد ندارد که بخواهیم متعهد کنیم. باید برای ورودی باشگاه طبق درآمد تعریف داشته باشیم و بعد از آن مخارج را در نظر بگیریم. وقتی قرارداد امضا می‌شود شما متعهد هستید که پرداخت کنید. وقتی پرداخت نشود نارضایتی و اعتراض و حاشیه ایجاد می‌شود.

بحث قرارداد برانکو ایوانکوویچ

من قرارداد برانکو را آماده کردم و برای او فرستادم و بروید ببینید مبلغ معقول بوده یا نه. اما بعدا این تمدید قرارداد به شکلی شده که مبلغ بالاتر رفته و از دلاری تبدیل به یورو شده است. اگر دارید بدهید و حرفی نیست اما اگر درآمد بالانس نیست در آن می‌مانید و این شکلی مشکل درست می شود و بنده خدا می‌گذارد می رود. در قراردادی که خودم بستم پاداش هم برای آن داشت اما همه چیز معقول بود و یک بند مهم که داشت این بود که در هر صورت پرداختی از این مبلغ مشخص بالاتر نخواهد رفت. ۱۰ ماه به او پول ندادند و از همه بدتر اینکه حرف‌های نامربوط که باعث شد به آقایان بگوید دروغگو!

جرات بازگشت به پرسپولیس را دارید؟

صحبت پایانی با مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره این موضوع بود که با توجه به شرایط کنونی (افزایش مبلغ قراردادها، عدم تامین مناسب از سوی اسپانسر، بدهی‌های زیاد) آیا او تمایل و جرات بازگشت را دارد که در اینباره اینطور واکنش نشان داد: دنبال تیتر نباشید. بحث من نیست و هر کسی که بخواهد بیاید باید همه همدل و همفکر و همکاری را در دستور قرار دهند. ما در آن بخش در همه ارکان حقوقی، مالی و اداری در یک راستا کار می‌کردیم. هر کسی که بخواهد انتخاب شود باید از وزارتخانه حمایت شود و مطمئنا کسی نمی تواند بگوید من یلی هستم که همه چیز را به تنهایی درست می‌کنم. بگوید من این همه پرونده را درست می کنم مطمئن باشید که اصلا مدیریت را نفهمیده است. مدیریت یک کار بهم پیوسته است و اینکه شما بتوانید همه حلقه‌ها را بهم وصل کنید و زنجیره ارزشی درست کنید. در دوره ما هم در ابتدا مشکلاتی وجود داشت و حتی در مقطعی برانکو گذاشت رفت. اما در نهایت پله پله جلو رفتیم و از منفی ۴۰ به مثبت ۲۰ رسیدیم اما هنوز با اوج فاصله داشتیم. دنبال منابع مناسب دیگری بودیم و درآمدزایی کنیم. از تلویزیون تا زمین و مسائل دیگر که بتوانند محل درآمدزایی باشگاه باشند. وزارتخانه نمی تواند قانونا یک ریال بدهد و خلاف است و مدیریت باید به دنبال این موضوع باشد. مطمئنا با پتانسیلی که باشگاه دارد خیلی کارهای مناسبی می‌شود انجام شود. حالا که اینقدر به ما می‌گویند دروغگو بروند سندهای دوره خودشان را تکلیفش را مشخص کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=46307

ثبت نظر

-