چند غذای ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌

  • کد خبر : 46166
  • 30 فروردین 1400 - 13:43
چند غذای ساده برای تقویت سیستم ایمنی بدن‌

رژیم غذایی یکی از عوامل تاثیرگذار در شرایط سیستم ایمنی بدن انسان است. مصرف برخی مواد غذایی می تواند به حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده یا در صورت ابتلا به بیماری، روند بهبودی را تسریع کند.

میوه، سبزیجات و غلات و پرهیز از غذاهای فرآوری شده راه حلی ساده و خوشمزه برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزهاست.

تقویت سیستم ایمنی بدن

<<< بیشتر بخوانید:

غذا های ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزها

 

در این مدت، مردم باید سیستم ایمنی بدن خود تقویت کنند، بنابراین بهتر است در فروشگاه ها به سبزیجات، میوه ها توجه بیشتری داشته باشد.

به عقیده داریا روساکوا ، متخصص تغذیه افراد مسن در معرض خطر هستند که عملکردهای محافظتی بدن آنها ضعیف است ، بنابراین به پروتئین و ویتامین های بیشتری احتیاج دارند.

اسفناج سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای آنتی اکسیدان ها دیگر و بتا کاروتن محسوب می شود .

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

علاوه بر این، به گفته وی، شما باید از مقدار کافی مایعات و آب استفاده کنید و ماهی، غذاهای دریایی، مرغ ، لبنیات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مارگاریتا کروولوا می گوید که غلات بهتر است سه تا چهار بار در هفته میل کنند. به گفته این متخصص تغذیه : “غلات و حبوبات باید در آب خیس شود، این محصول بهتر جذب می شود و از میکرو فلور روده پشتیبانی می کند و دارای روی، منیزیم هستند و آهن را جذب می کنند، که اکنون برای ما بسیار ضروری هستند”.

به گفته وی، بهتر است شکر کمتری مصرف شود، که “هم بر نفوذ پذیری دیواره عروق و هم رشد باکتریها تأثیر منفی می گذارد.” همچنین باید مصرف غذاهای سرخ شده و فست فود را کاهش دهید.

در روزهای قرنطینه، بوقلمون، مرغ ، گوشت بلدرچین و مرغ استفاده کنید. در هفته دو بار گوشت گاو و گوشت گاو مصرف کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

 

تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد مغذی متنوع است؛ اما توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و به صورت آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=46166

ثبت نظر

دیدگاهها بسته است.

-