نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ

  • کد خبر : 45741
  • 01 اردیبهشت 1399 - 1:52
نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد ترامپ
به گزارش نیوز،

نتایج یک نظرسنجی جدید از نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور این کشور در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

اخبار بین الملل– نظرسنجی جدید ان بی سی نیوز-وال استریت ژورنال نشان داد اکثر مردم آمریکا از نحوه عملکرد دونالد ترامپ در مواجه با شیوع رضایت ندارند و معتقدند که او از ابتدای این بحران آن را جدی نگرفته است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۵۲ درصد از شرکت کنندگان نحوه واکنش ترامپ به این همه گیری را منفی ارزیابی کردند، اما ۴۴ درصد نظر مخالفی داشتند. نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی صورت گرفته در ماه مارس مشابهت دارد.

همچنین ۵۲ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به رئیس‌جمهور کشورشان در بحبوحه همه گیری کرونا اعتماد ندارند، هرچند ۳۶ درصد نظر مخالفی داشتند.

از سوی دیگر ۶۹ درصد از آمریکایی‌ها اعلام کردند به مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در خصوص این همه گیری اعتماد دارند و ۶۰ درصد نیز اعلام کردند گفته‌های آنتونی فائوچی، رئیس این مرکز برای آن‌ها قابل اعتماد است.

۶۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که ترامپ از ابتدا شیوع ویروس کرونا در این کشور را به اندازه کافی جدی نگرفت. ۴۵ درصد نیز اعلام کردند ترامپ هنوز به خوبی در این زمینه عمل نکرده است. هر چند ۲۰ درصد از شرکت کنندگان معتقدند عملکرد او در مواجه با همه گیری ویروس کرونا موثر بوده است.

همچنین نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد میزان تایید کار‌های دونالد ترامپ از سوی شهروندان آمریکایی طی ماه میلادی گذشته ۶ درصد کاهش یافته و به رقم ۴۳ درصد رسیده است.

یکی از دلایل اصلی کاهش میزان رضایت عمومی از عملکرد ترامپ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا بازمی گردد. ترامپ در اوایل شیوع این ویروس آن را کم اهمیت دانسته بود. این در حالی است که پس از مدت کوتاهی آمریکا به صدر کشور‌های جهان با بیشترین تلفات و مبتلایان به ویروس کرونا رسید.

بنا به آخرین نتایج منتشره از سوی دانشگاه جان هاپکینز تاکنون بیش از ۷۳۵ هزار نفر در آمریکا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده اند، که نزدیک به ۴۰ هزار نفر از آن‌ها تاکنون جان باخته اند. آمریکا در صدر کشور‌های دنیا از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

نظرسنجی ان بی سی نیوز-وال استریت ژورنال در فاصله ۱۳ تا ۱۵ آوریل در میان ۹۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=45741

ثبت نظر

-