مالیات خودروهایی سواری تعیین شد

  • کد خبر : 457074
  • 29 دی 1400 - 23:33
مالیات خودروهایی سواری تعیین شد

نیوز: زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در خصوص مالیات خودروهایی سواری:کمیسیون تلفیق مالیات خودروی سواری و وانت دوکابین دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان(چه افراد خانوار و چه فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل) را بر اساس مجموع ارزش به این صورت مصوب کرد:
تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات خودرو نخواهد شد؛تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مازاد بر سقف قبلی یک درصد.تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۲ درصد.تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد سقف قبلی ۳ درصد.نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۴ درصد

ارزش خودروها در مالیات خودروهایی سواری، متغیر است؟

برخی مشمولان گفتند که شاید در طول محاسبه ارزش خودروهای بالای یک میلیارد دچار تغییراتی شوند. برای مثال شاید خودرو تصادف کند و دیگر ارزش اولیه را نداشته باشد.

بابک صدرایی، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: منطق محاسبه ارزش خودروهای وارداتی به صورت سه سال یا پنج سال یک بار است. برای مثال خودرویی که امسال یک میلیارد تومان ارزش دارد، سه سال آینده ارزش آن تغییر می‌کند.

“دفاتر اسناد رسمی” به‌صورت کامل از چرخه صدور سند خودرو حذف می‌‌شوند

او افزود: نکته دیگر در مورد محاسبه مالیات خودروها این است که تصمیم‌گیرنده نحوه محاسبات یعنی دولت نمی‌تواند هر سال بر تک تک خودروهای موجود در کشور ارزش‌گذاری کند.

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: مبنای اصلی محاسبه مالیات خودرو باید قیمت اصلی آن باشد. همچنین مبنای دیگر باید مدل و سال ساخت خودروها باشد. این یک ملاک مناسب برای محاسبه مالیات خودرو است. اما تصادفی بودن یا نبودن یا تغییراتی که در خودرو بوجود آمده است در پرداخت مالیات از طرف مشمولان تاثیری ندارد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=457074

ثبت نظر

-