افتتاح دانشگاه پزشکی سبطین/ دانشگاه علوم پزشکی ایران در کربلا

  • کد خبر : 457012
  • 25 دی 1400 - 23:49
افتتاح دانشگاه پزشکی سبطین/ دانشگاه علوم پزشکی ایران در کربلا

 نیوز: حسین قناعی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: دانشگاهی در شهر کربلا که توسط عتبه امام حسین (ع) ساخته شده بود که دانشگاه عظیمی با ظرفیت ۱۰۰۰ دانشجو است را تحویل ما دادند. حسین قناعتی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری، افزود : مدیریت آموزشی دانشگاه پزشکی سبطین کربلا که متعلق به عتبه حسینی است ، به مدت 50 سال به دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : تدریس در دانشگاه پزشکی سبطین کربلا که ظرفیت پذیرس 1000 دانشجو را خواهد داشت ، با بهره گیری از استادان عراقی و پروازی از ایران صورت می گیرد و آموزش وبیناری نیز در دستور کار خواهد بود.
حسین قناعتی پیش از این گفته بود ، قرار است در آغاز کار دانشگاه سبطین کربلا ، 50 دانشجوی پزشکی ، 50 دانشجوی پرستاری و 50 دانشجوی فیزیوتراپی پذیرفته شوند.

رامین ستوده سردبیر نشریه امریکایی ورایتی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود : دانشگاه علوم پزشکی ایران با همکاری شرکت های دانش بنیان ، تجهیزات پزشکی متنوعی را بومی سازی کرده است ضمن اینکه در بخش صنایع دارویی نیز هم اکنون صد ها قلم دارو در ایران تولید می شود و از خروج میلیون ها دلار ارز جلوگیری شده است.
حسین قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد ، به رغم اینکه در این مدت اندک تولید واکسن ، عوارض واکسن های کرونا برای رده سنی 5 تا 11 سال مشخص نشده است اما به هر حال باید برای واکسیناسیون این رده سنی اقدام کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=457012

ثبت نظر

-