‏وزیر امر به معروف طالبان/ کرزی، عبدالله و مسلم‌یار «مجرمان» بزرگی هستند

  • کد خبر : 455032
  • 26 آبان 1400 - 14:42
‏وزیر امر به معروف طالبان/ کرزی، عبدالله و مسلم‌یار «مجرمان» بزرگی هستند
نیوز: محمد خالد حنفی، ‏ ‏وزیر امر به معروف طالبان ، در یک سخنرانی در بلخ حامد کرزی، عبدالله عبدالله و فضل‌هادی مسلمیار را مجرمین بزرگ خواند که به گفته او اکنون از سوی امیرالمومنین طالبان عفو شده‌اند.
حنفی ‏وزیر امر به معروف طالبان که دیروز سه‌شنبه (۲۵ عقرب) در مراسم معرفی رییس امر به معروف ولایت بلخ در شهر مزار شریف صحبت می‌کرد، گفت: “آیا مجرمینی بزرگتر از کرزی، عبدالله و مسلمیار وجود دارد؟ امارت اسلامی از آن‌ها حفاظت می‌کند ولی از دیگران نمی‌کند؟ سوانح تمام این‌ها به ما معلوم است.”

حنفی افزود، “این‌ها این سرمایه‌های هنگفت را از کجا به دست آورده‌اند، خداوند با این‌ها محاسبه خواهد کرد و انشالله مجاهدین (طالبان) محاسبه خواهد کرد.”

این نخستین بار است که یک مقام ارشد طالبان پس از تصرف کابل با چنین اوصافی از کرزی، عبدالله و مسلمیار یاد می‌کند.حامد کرزی، عبدالله عبدالله و فضل‌هادی مسلمیار پس از فرار غنی و سقوط کابل به دست طالبان، در پایتخت باقی ماندند و اکنون نیز فعالیت سیاسی دارند.

کابلوف: تلاش‌های طالبان برای عملی‌سازی تعهدهای شان قناعت‌بخش نیست

آقای کرزی اخیرا در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که طالبان پیش از رسمیت بین‌المللی باید ابتدا به دنبال کسب مشروعیت در داخل کشور از طریق “انتخابات، لویه جرگه در شرایط فعلی و یا معرفی یک قانون اساسی” باشند.

عبدالله نیز در هفته‌های گذشته دیدارهایی با مقام‌ها و سفیران خارجی داشته است.اما، کرزی و عبدالله تا اکنون در مورد این اظهارات وزیر امر به معروف طالبان چیزی نگفته اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=455032

ثبت نظر

-