داعش با هماهنگی دولت ترکیه به عملیات تروریستی آنکارا اقدام کرد

  • کد خبر : 451546
  • 22 مهر 1400 - 9:30
داعش با هماهنگی دولت ترکیه به عملیات تروریستی آنکارا اقدام کرد

نیوز: داعش با هماهنگی دولت ترکیه/رسانه های ترکیه (چهارشنبه) نوشتند که یک گزارش محرمانه نهاد اطلاعاتی «اتحادیه اروپا» فاش کرد که حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه دو عنصر تروریستی «داعش» را برای انجام عملیات خرابکارانه در آنکارا بکار گرفته است.

 بر اساس گزارش این نهاد اطلاعاتی اروپایی که در رسانه‌های ترکیه منتشر شده، دولت «رجب طیب اردوغان» دو عضو داعش را مامور انجام حمله انتحاری سال ۲۰۱۵ میان تظاهرکنندگان در آنکارا، پایتخت ترکیه کرده بود.

رسانه‌های داخلی ترکیه همچنین اعلام کردند که یک گزارش محرمانه از نهاد اطلاعاتی اتحادیه اروپا، حزب حاکم عدالت و توسعه را به سازماندهی دو عنصر داعشی برای انجام حمله انتحاری در اکتبر ۲۰۱۵ در آنکارا متهم کرده است.

در یک عملیات انتحاری که بدترین عملیات در تاریخ معاصر ترکیه به شمار می‌رود، دو عنصر انتحاری گروه تروریستی داعش خود را میان تظاهرات مسالمت‌آمیز در آنکارا منفجر کردند که طی آن ۱۰۳ نفر کشته شدند.

بر اساس گزارشهای منتشر شده، در آن زمان دولت ترکیه داعش را متهم به این اقدام تروریستی کرد، اما این گروه تروریستی هرگز مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفت.

«حزب دمکراتیک خلق‌ها» که یک حزب متعلق به احزاب کرد در ترکیه است، حکومت این کشور را متهم کرد که این عملیات را علیه این حزب و هوادارانش ترتیب داده است.

مقامات قضایی ترکیه ۳۶ نفر را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند که برخی به‌صورت غیابی محاکمه شده و ۹ نفر نیز در سال ۲۰۱۸ به حبس ابد محکوم شدند.

طالبان سرکرده داعش در افغانستان را کشت/ابو عمر خراسانی، فرمانده داعش

ترکیه در سالهای اخیر روابط تنگاتنگی با برخی گروههای تروریستی در سوریه داشته و در حمایت تسلیحاتی و لجستیکی آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

همچنین آمریکا و برخی از کشورهای منطقه در تاسیس گروه تروریستی داعش نقش اساسی داشته و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این کشور، اعتراف کرده که واشنگتن به همراه برخی کشورهای منطقه در تاسیس و تسلیح گروه تروریستی داعش نقش اصلی را داشته است.

دولت ترکیه نیز هم اکنون با حمایت کردن از برخی گروههای تروریستی، بخشهایی از مناطق شمال سوریه را اشغال کرده و از این مناطق بر علیه دولت قانونی دمشق عملیات خرابکارانه انجام می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه بارها به آنکارا درباره تبعات اقداماتش هشدار داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451546

ثبت نظر

-