یکتا جمالی اولین دختر تاریخ ساز/ فیلم لحظه بالا بردن وزنه و کسب مدال نقره

  • کد خبر : 451408
  • 20 مهر 1400 - 12:05
یکتا جمالی اولین دختر تاریخ ساز/ فیلم لحظه بالا بردن وزنه و کسب مدال نقره

نیوز: یکتا جمالی؛ اولین دختر تاریخ ساز چطور وزنه‌بردار شد؟/ یکتا اتفاقی کشف شد!رشید شریفی اولین مربی یکتا جمالی از چگونگی کشف اتفاقی شاگردش می‌گوید.

 رشید شریفی ملی پوش سابق فوق سنگین و کاشف یکتا جمالی اولین دخترتاریخی وزنه برداری است. به نظر او یکتای ۱۶ ساله حالا حالاها می‌تواند برای ایران افتخار آفرین باشد به شرطی که حمایت شود و از حاشیه‌ها به دور باشد.

او با مقایسه جمالی با سعید محمدپور و کیانوش رستمی که در جوانی مدال‌های جهانی را از آن خود کردند گفت: جمالی تنها ۱۶ سال دارد و با شناختی که من از قدرت و توانایی این وزنه بردار دارم، مطمئن هستم که او به شرط حمایت همه جانبه و دوری از حواشی، سال‌ها در میادین مختلف برای ایران افتخار آفرینی می‌کند.

یکتا جمالی 

ملی پوش سابق درباره چگونگی کشف یکتا از شهرستان سده لنجان اصفهان گفت: بعداز راه اندازی وزنه برداری بانوان در سال ۱۳۹۷، یک روز خواهر یکتا جمالی همراه او برای آموزش وزنه برداری در سالن شهرستان سده لنجان به من مراجعه کرد، موقع آموزش تمرینات ابتدایی وزنه برداری به خواهر یکتا جمالی من متوجه شدم که یکتا بهتر از خواهرش حرکات را انجام می دهد و به او پیشنهاد دادم وزنه برداری را شروع کند، در حالی که بدمنیتون بازی می کرد.

مدتی بعد من به یکتا گفتم از بین بدمینتون و وزنه برداری یکی را انتخاب کند که انتخابش وزنه برداری بود. یکتا در رقابت‌های قهرمانی بانوان ایران قهرمان شد و از آن زمان  به بعد در اردوهای تیم های ملی تمرین کرد و با  سه مدال برنز رقابتهای جوانان جهان، در وزنه برداری بانوان تاریخ ساز شد.

یکتا جمالی اولین دختر تاریخ ساز/ فیلم لحظه بالا بردن وزنه و کسب مدال نقره

او که تنها شاگرد افتخارآفرینش این دختر ۱۶ ساله نیست درباره برنامه رسول معتمدی دیگر ملی پوش شهرستان سده لنجان اصفهان قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوی آسیا گفت: در فواصل مختلف برنامه های تمرینی به معتمدی و بقیه وزنه برداران مطرح شهرستان سده می دهم. من به معتمدی توصیه کرده ام، اشتباه مرا مرتکب نشود و هر چه زودتر در یکی از سازمان های دولتی استخدام شود.

شریفی که مدتی در تعویض روغنی کار می کرد با بیان اینکه قهرمانان اول باید به فکر استخدام باشند گفت: من با پایان دوران قهرمانی ام و زمانی که توصیه نامه ای از وزارت ورزش برای استخدام در یکی از نهادهای دولتی اصفهان داشتم، توجه نکردم و حالا بیکار هستم. زمانی که با ملی پوشان وزنه برداری صبحت می کنم از آنها می خواهم که اشتباه مرا مرتکب نشوند  و اول به فکر آینده اشان باشند و در یکی از نهادهای دولتی مشغول به کار شوند.

لحظه بالا بردن وزنه توسط یکتا جمالی و کسب مدال نقره مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451408

ثبت نظر

-