چرا سایت اتحادیه جهانی کشتی به محمدرضا گرایی لقب ققنوس را داد؟

  • کد خبر : 451342
  • 20 مهر 1400 - 8:48
چرا سایت اتحادیه جهانی کشتی به محمدرضا گرایی لقب ققنوس را داد؟

نیوز: اتحادیه جهانی کشتی به محمدرضا گرایی لقب ققنوس داد.اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با اشاره به مدال طلای محمدرضا گرایی در مسابقات نروژ لقب جدیدی به وی داد. اگر محمدعلی ملقب به شاهین است پس محمدرضا را می توان “ققنوس” نامید چرا که او به طور مداوم از خاکستر شکستی نزدیک برخاسته است. محمدرضا گرایی در مسابقه اول خود ۶ بر یک عقب بود و توانست با ضربه فنی و با بازگشتی معجزه‌آسا حریفش را شکست دهد. وی در نیمه‌نهایی در مبارزه‌ای بسیار نزدیک و با اختلاف یک امتیاز پیروز شد.

 محمدرضا گرایی موفق شد شب گذشته در مسابقات جهانی نروژ به مدال طلا دست پیدا کرد تا علاوه بر مدال المپیک، مدال جهانی را هم در سال ۲۰۲۱ در کارنامه خود ثبت کند. گرایی یکی از ۲ ایرانی بود که در شب پایانی موفق به کسب مدال شد.

گرایی درباره این مدال، گفت: بعد از قرنطینه من توانستم هم مدال طلای المپیک را کسب کنم هم جهانی بنابراین سال ۲۰۲۱ برای من بهترین سال زندگی‌ام محسوب می‌شود.

گرگ پارسی”هادی چوپان” در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۱ مدال گرفت!

گرایی که در سال ۲۰۱۹ موفق شده بود مدال طلای زیر ۲۳ سال را کسب کند در مبارزه نخست در حالی که عقب بود اما هیچ نگرانی به خود راه نداد و موفق شد راهی فینال شود. این ورزشکار ایرانی در مبارزه با عبداله‌یف دارنده مدال نقره قهرمانی اروپا پیروز شد تا به مدال طلا دست یابد.

این مدال گرایی بعد از کسب مدال برنز بردارش در وزن ۷۷ کیلوگرم به دست آمد. وی در این خصوص اظهارداشت: از همه همشهری‌های عزیزم که کمک کردند ما به مدال برسیم تشکر می‌کنم.

این قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم خاطرنشان کرد: می‌دانم بسیاری از پیروزی‌ها در لحظه پایانی ثبت شد. من به خودم و خدا اعتقاد دارم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451342

ثبت نظر

-