چهل روز غمبار از درگذشت همکارمان مهندس رضا علمی گذشت…

  • کد خبر : 451322
  • 19 مهر 1400 - 13:27
چهل روز غمبار از درگذشت همکارمان مهندس رضا علمی گذشت…

چهل روز از آسمانی شدن دوست و همکارمان مهندس رضا علمی در مجموعه فرهنگی – خبری نیوز گذشت. وقتی به درستی و بی آلایشی و بزرگی او فکر می کنم مطمئن می شوم آسمان سزاوارتر وجود این انسان نازنین است تا این کره خاکی با اینهمه ناملایمتی ها و کژیهای انسانهای این زمانه، که چه اندک و انگشت شمارند اینگونه آدمها در این دوران وانفسا.

اما به اندیشه ها و اهداف بلند و انسان دوستانه اش که فکر می کنم دریغ و افسوس به جانم می افتد که چه زود این انسان بزرگ را از دست دادیم و کشور و دیارمان در این زمانه ای که دلسوزانش اندک و انگشت شمارند چه دلسوزی را از دست داد.

مهندس رضا علمی از نسل همان ها که اهل همدردی هستند و به محیط پیرامونشان اثری دلپذیر می‌بخشند. از همان هایی که هماره در یادها به نیکی و زیبایی باقی می مانند … زیرا به هر جمعی که وارد می شوند پرسشی بر می انگیزند و بذری می افشانند و ترجیح می دهند اثر حضورشان جای بر دیگران تنگ نکند. از آن‌ها که فرهنگِ به فکر دیگران بودن و حس شریف همدردی با دردمندان مهرشان را در دل مردمان می افکند و لاجرم وقتی اثر حضورشان حس می‎شود؛ که دیگر در میان ما نیستند. آن‌ها که به یکباره مثل پرنده ی مهاجر پر می کشند و اثر پروازشان در چشم ها و دلها باقی می ماند و آنان که دوستشان دارند، به انتظارشان می نشینند شاید ردی از آن ها را بجویند.

انسانی به غایت مهربان که اثر دلپذیر حضورش به هر انجمنی نشاط و سرزندگی می بخشید و لبخند مهربان و جاودانه اش اثری پررنگ و ماندگار بر جان دوستان به جا می گذاشت. برای کسانی که او را می‌شناختند و روزی در زندگی خود خاطرۀ دست یاری دهنده و کارگشا و طبع خونگرم و دوست داشتنی او را بر دل و جان حس کرده اند، کنار آمدن با خلاء حضور او به راستی بس دشوار است. در نبودن کسی چون او که همواره با رضایت خاطر به دوست و فامیل و آشنا خدمت می کرد، درد و دریغی هست ماندگار و فراموش نشدنی ، اما چه می توان کرد با دست سرنوشت که به قول فردوسی بزرگ «ز مادر همه مرگ را زاده ایم ».

اندوه و بی تابی ما در فقدان انسان های بزرگ و شریفی چون رضا علمی که انسان زندگی می کنند و در حقیقت از سرمایه‏ های اجتماعی و فرهنگی جامعۀ بومی ما هستند یک بار دیگر تلنگری بود که بدانیم خود نیز روزی مسافر این مقصدیم و خوشا بر آنان که سفر ابدی اشان چون تپش بال پرواز در یادها باقی می ماند… از این رو در این تقدیر تسلای خاطری نیز هست: این که کسانی چون او به راستی هیچگاه در دل های مردمان نمی میرند.

همکار گرامی ما جناب آقای مهندس رضا علمی بر اثر سانحه تصادف در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۱۱ شهادت گونه و مظلومانه، دارفانی را وداع گفتند و ما را با غم دوری تنها گذاشتند. ایشان در زادگاهش، روستای نقاب از توابع شهرستان کاشمر به خاک سپرده شدند..

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

 

درگذشت همکار گرامی جناب آقای مهندس رضا علمی بر اثر سانحه تصادف

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451322

ثبت نظر

-