طرز تهیه کیک لازانیا؛ خوشمزه و پرطرفدار

  • کد خبر : 451065
  • 17 مهر 1400 - 9:55
طرز تهیه کیک لازانیا؛ خوشمزه و پرطرفدار

به گزارش نیوز: لازانیا یکی از انواع پاستاهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار در جهان است که این غذا هم مثل انواع پاستاها اصالتی ایتالیایی دارد. لازانیا از نظر مواد شباهت هایی هم به پیتزا دارد و شاید به همین دلیل است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و تاریخچه آن به ۱۹۷ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد جایی که لشکر رومی با شسکت یونانی این دستورالعمل به عنوان غئانم جنگی با خود می آورند و به شکل امروزی با انواع سبزیجات و مواد گوشت تهیه کنید ولی در هر صورت باید ابتدا سس سفید را تهیه کنید.در ادامه با نیوز همراه باشید با آموزش طرز تهیه کیک لازانیا:

 مواد لازم برای طرز تهیه کیک لازانیا

گوشت چرخ کرده یا گوشت مرغ سیصد گرم

فلفل دلمه ای یک عدد پنیر پیتزا سیصد گرم

پیاز سه عدد بزرگ

قارچ نیم کیلو

سس سفید(بشامل)

پودر اویشن

رب گوجه چهار قاشق سوپ خوری

ادویه :نمک و زرد چوبه و آویشن ادویه کاری فلفل قرمز

یک بسته لازانیا

طرز تهیه کیک لازانیا

مراحل پخت و طرز تهیه کیک لازانیا

ابتدا لازانیا را با نمک و کمی زرد چوبه درآب جوش قرار داده تا پخته شوند ولی نه خیلی سپس آبکش کرده و کنار میگذاریم . پیاز رو همراه ادویه ها سرخ میکنیم بعد گوشت چرخ کرده رو اضافه میکنیم وقتی خوب سرخ شد فلفل دلمه و اجازه میدهیم تا سرخ شود و بعد قارچ رو هم اضافه میکنیم و رب گوجه میزنیم وقتی خوب سرخ شد ورقه های لازانیا رو که قبلا توی آب جوش ریختیم رو توی قالب میچینیم بترتيب مواد رو اول مایه گوشت بعد سس بشامل بعد پنیر پیتزا و اویشن بعد دوباره ورقه لازانیا به همین ترتیب ردیف آخر فقط سس و پنیر پیتزا و کمی آب روش اسپری میکنید بعد میزاریم تو فر تا بیست دقیقه پنیر پیتزا آب شه.

>>>بیشتر بخوانید:

طرز تهیه پاستا با سس پنیر و سیر سوخاری یک طعم لذیذ

طرز تهیه کیک لازانیا

سس بشامل

سس سفيد يا همون بشامل حاوي ٥٠ گرم كره سه قاشق ارد سفيد و يك و نیم ليوان شير هست کره رو با آرد تفت دادم تا فقط بوی خامی آرد گرفته بشه و بعد شیر را به مخلوط کره و آرد اضافه کردم و خوب مخلوط کردم تا سس غلیظ بشه. نکته: من توی سس بشاملش کمی نمک زدم طعمش بهتر شد و البته اگه دیدین سفت شد یک مقدار آب یا شیر دوباره اضافه کنید ردیف آخر فقط پنیر البته پر و حتما برای خشک نشدن و کش آوردن لازانیا کمی آب روش اسپری کنید

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=451065

ثبت نظر

-