گلاره ناظمی اولین داور زن ایرانی در فوتسال جام جهانی مردان

  • کد خبر : 450988
  • 14 مهر 1400 - 18:20
گلاره ناظمی اولین داور زن ایرانی در فوتسال جام جهانی مردان
نیوز: گلاره ناظمی دیلمی داور ایرانی فوتسال بانوان و آقایان که از سال ۲۰۱۴ به عنوان داور بین‌المللی انتخاب شد. گلاره ناظمی داوری را با فوتبال و بعد با قضاوت در لیگ برتر فوتسال بانوان آغاز کرد. او در رقابت‌های فوتسال جام باشگاه‌های جهان مردان ۲۰۱۹ در تایلند به عنوان داور اول مسابقه تیم‌های بارسلونا برابر شنزن چین، نماینده تایلند در برابر تیم بوکاجونیورز آرژانتین، شنزن چین در برابر منگوس برزیل و دیدار پایانی مسابقات را قضاوت کرد.

در تیر ۱۴۰۰، فیفا اعلام کرد، گلاره ناظمی در رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی به عنوان داور حضور داشت و برای نخستین بار یک داور زن ایرانی رقابت‌های جام جهانی مردان را سوت خواهد زد.

گلاره ناظمی و داوری در جام‌جهانی فوتسال

گلاره ناظمی در کنار چهار داور زن دیگر در رقابت‌های جام جهانی فوتسال قضاوت کرد. جدا از تیم ایران، داوری فوتسال کشورمان نیز در جام جهانی نماینده دارد و ابراهیم محرابی افشار در کنار گلاره ناظمی دو داور ایرانی حاضر در این پیکارها بودند. این برای اولین بار بود که دو داور از ایران در این مسابقات سوت می‌زنند. همچنین برای اولین بار فیفا از ۵ داور زن برای قضاوت جام جهانی مردان استفاده کرد.

گلاره ناظمی

در شرایطی که ۳۹ داور از ۶ قاره برای قضاوت در این رقابت‌ها برگزیده شدند، گلاره ناظمی از ایران در کنار چهار داور زن دیگر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ قضاوت کرد.

براساس اعلام سایت فیفا، گلاره ناظمی برای اولین‌بار به عنوان داور اول مصاف تیم‌های ملی مصر و گواتمالا را سوت زد که در این دیدار ابراهیم محرابی افشار به عنوان داور دوم، کمک ناظمی بود تا یک کوبل ایرانی مسئولیت قضاوت این مسابقه را برعهده داشته باشند.

نکتهٔ جالب بعد از پایان این مسابقه این مسابقه بود. در حاشیه این مسابقه، فاطمه سامورا، دبیرکل فدراسیون جهانی فوتبال با ناظمی دیدار کرد و به خاطر قضاوت در رقابتهای جام جهانی فوتسال به وی تبریک گفت و آرزوی موفقیت در مسابقات پیش رو برای ناظمی کرد.در ادامه گلاره ناظمی به همراه ابراهیم افشار، بازی حساس لیتوانی، میزبان جام‌جهانی و کاستاریکا را سوت زدند.وهیمنطور داور چهارم فینال جام جهانی فوتسال را برعهده داشت.

فیلم درخشش الهه منصوریان در مسابقات wlf | ناک اوت در یک دقیقه

گلاره ناظمی

بیوگرافی

گلاره ناظمی دیلمی در اسفند ۱۳۶۲ در تهران متولد شده‌است.وی پیش از ورود به این حرفه، بازیکن فوتبال بوده و در سن ۱۷ سالگی با حمایت خانواده و به پیشنهاد برادرش کوپال ناظمی که از داوران فوتبال است، در کلاس‌های داوری ثبت نام می‌کند.

گلاره‌ناظمی گفته‌است پیش از داوری، فوتبال بازی می‌کرد و با داورها به دلیل اینکه خطای بازیکن‌ها را می‌گرفتند رابطه مناسبی نداشت ولی به مرور این حس از بین رفت. او دربارهٔ اولین خاطره‌ش از داوری گفت: برای اولین بار در مسابقات شهرداری تهران قضاوت کرد و در مورد آن گفته‌است: با شروع مسابقه بجای قضاوت کردن من محو تماشای بازی شده بودم اما به خودم آمدم و به خودم گفتم نباید درگیر تماشای بازی شوم. این اولین تجربه برایم خیلی مفید بود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450988

ثبت نظر

-