جورج فلوید و جریان پورن استار شدنش

  • کد خبر : 450941
  • 14 مهر 1400 - 11:45
جورج فلوید و جریان پورن استار شدنش

نیوز: نقل قول مهناز افشار از تیلور سوئیفت در مورد پورن استار بودن جورج فلوید با حواشی زیادی همراه بوده است. ظاهرا در زمان قتل جوروج فلوید شغل ثابتی نداشته است اما قبلا نگهبان باشگاه های شبانه یا همان بار بوده است. در مورد شغل جورج فلوید یکی از نکات مهم این است که اگر او با قاتل در همان کلاب همکار بوده است ممکن است دلیل قتل شخصی باشد. گزارشها در این مورد ادامه دارد.

جورج فلوید کیست؟

«جورج پِری فلوید» در شهر «فایتویل» در ایالت کارولینای شمالی به دنیا آمد و در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس بزرگ شد. او که جثه درشتی داشت، در دوران تحصیل در دبیرستان در تیمهای ورزشی فوتبال و بسکتبال ستاره‌ تیم‌هایش بود.

فلوید به موسیقی علاقه داشت و مدتی را در هیوستون در یک گروه موسیقی فعالیت کرد و نام هنری «فلوید بزرگ» را برای خودش انتخاب کرده بود.

او در سال ۲۰۱۴ به ایالت مینه‌سوتا آمد و ضمن سکونت در «سنت لوئیس پارک»، به مدت ۵ سال به عنوان مامور امنیتی یک رستوران کار کرد.طبق برخی گزارش‌ها، فلوید در زمان کشته شدنش توسط «درک چائووین» مامور پلیس سفیدپوست مینیاپولیس به خاطر شیوع ویروس کرونا، چند وقت بود که بیکار شده بود.

جورج فلوید

بیوگرافی جورج فلوید

جورج پری فلوید جونیورGeorge Perry Floyd Jr.‎) (زادهٔ ۱۴ اکتبر ۱۹۷۳ – درگذشتهٔ ۲۵ مه ۲۰۲۰) مردی آفریقایی‌-آمریکایی بود.«جورج پِری فلوید» در شهر «فایتویل» در ایالت کارولینای شمالی به دنیا آمد و در شهر «هیوستون» ایالت تگزاس بزرگ شد. او که جثه درشتی داشت، در دوران تحصیل در دبیرستان در تیمهای ورزشی فوتبال و بسکتبال ستاره‌ تیم‌هایش بود.

یک دختر ۶ ساله دارد که در هیوستون با «راکسی واشنگتن» مادرش زندگی می‌کند. راکسی واشنگتن در توصیف شوهر سابق خود او را «پدری خوب برای دخترشان» توصیف می‌کند.

فلوید به موسیقی علاقه داشت و مدتی را در هیوستون در یک گروه موسیقی فعالیت کرد و نام هنری «فلوید بزرگ» را برای خودش انتخاب کرده بود.

شغل جورج فلوید

در سال ۲۰۱۴، فلوید به دنبال اشتغال و زندگی جدید به مینسوتا نقل مکان کرد. او برای مدتی راننده کامیون و بانسر یا نگهبان رستوران و میخانه «کونگا لاتین بیسترو» شد. اما به دنبال تعطیلی گسترده کسب و کارها به دلیل بحران کووید-۱۹، او کارش را از دست داد

طبق گزارش اسکای نیوز، جورج فلوید بعد از استقرار در مینیاپولیس در دو شغل مشغول به فعالیت بود، رانندگی کامیون و مامور امنیتی رستوران «کانگا لاتین بسترو» (متعلق به لاتین‌تبارها).

گفته میشود که جورج فولید بازیگر فیلم های پورن بوده و مدتی در فیلم های مستهجن فعالیت داشته است و سپس به دلیل جثه بزرگی داشته به عنوان نگهبان در کلوب های شبانه مشغول شده است.

جورج فلوید

اتهامات

او بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ هشت بار به دلیل دزدی و حمل مواد مخدر بازداشت شد، از جمله ۱۰ ماه حبس به جرم دزدی مسلحانه در سال ۱۹۹۸، سی روز حبس بر اساس ارتکاب به جرم سرقت به زور در آوریل ۲۰۰۲، ۸ ماه حبس به جرم حمل مواد مخدر در اکتبر ۲۰۰۲، ۱۰ ماه حبس به جرم حمل مواد مخدر در سال ۲۰۰۴، ۱۰ ماه حبس به جرم حمل مواد مخدر در سال ۲۰۰۵. در نهایت در سال ۲۰۰۷ به جرم سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی یک زن باردار به ۵ سال زندان محکوم شد. وی پس از تحمل ۴ سال حبس، در سال ۲۰۱۳ به صورت آزادی مشروط از زندان آزاد شد.

مرگ جورج فلوید

در آخرین روز زندگی خود در تاریخ ۲۵ مه سال ۲۰۲۰، فلوید به اتهام تلاش برای خرید سیگار با یک ۲۰ دلاری جعلی در یک فروشگاه مواد غذایی در محله Powderhorn Park در مینیاپولیس دستگیر شد. به گفته فروشنده، این اسکناس به شکل آشکار جعلی بوده و فلوید در مقابل اعتراض از بازگردانی سیگارهای خریداری شده امتناع کرده‌است و به این دلیل با پلیس تماس گرفته می‌شود. کارمند فروشگاه به پلیس می‌گوید که به نظر می‌آید فلوید «مست» است و «روی خودش کنترل ندارد». از زاویۀ یکی از دوربین‌ها مشخص است که فلوید برای ورود به خودروی پلیس مقاومت می‌کند و درگیری ایجاد می‌شود.

مرگ جورج فلوید

جورج فلوید در حین دستگیری توسط پلیس در مینیاپولیس پس از آن‌که یک افسر پلیس سفیدپوست به‌نام درک شووین زانویش را به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد کشته شد. پزشکی قانونی آمریکا علت مرگ او را ایست قلبی-تنفسی ناشی از فشار روی گردن اعلام کرده‌است. در عین حال آزمایش مثبت کرونا و وجود مواد مخدر در بدن او تأیید شده‌است. این حادثه منجر به اخراج و دستگیر شدن سه نفر از نیروهای انتظامی حاضر در محل شد. درک شووین نیز دستگیر و بر اساس حکم قتل درجهٔ دو (شبه عمد)، تفهیم اتهام شد.

پس از مرگ وی اعتراضات گسترده‌ای در محکومیت این اتفاق و در اعتراض به برخوردهای خشن پلیس آمریکا به‌خصوص در برخورد با سیاه‌پوستان انجام گرفت. این اعتراض‌ها به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.

پاشیدن رنگ بر روی مجسمه جورج فلوید توسط نژادپرستان/عکس

اعتراضات و واکنش‌ها به کشته شدن جورج فلوید

اعتراضات به کشته شدن جورج فلوید از شهر مینیاپولیس در ۲۶ مه ۲۰۲۰ آغاز شد و به سایر نقاط ایالات متحده آمریکا و جهان تسری یافت.

پس از این مرگ، تلاش جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها و دیگر مقامات آمریکایی منجر به ایجاد قوانین جدید و اصلاحاتی در سیستم انتظامی آمریکا شد تا رویه قدیمی اصلاح شود و امکان تکرار این حوادث کم شود. دونالد ترامپ فرمان اصلاحات را نیز امضا کرد.

در اعتراضات، برخی معترضان خواستار پاسخگویی نیروهای پلیس بودند و در پاسخ برخی از نیروهای پلیس استعفا دادند و اعلام کردند که دست به اصلاحات بیشتری در قوانین خواهند زد.

واکنش به مرگ جورج فلوید در ایران

در ایران نیز مرگ فلوید واکنش گسترده تا بالاترین سطوح سیاسی کشور، از جمله رهبری داشت. در مشهد و تهران برخی در محل‌های مشخص شده به یاد فلوید شمع روشن کردند. احمد نادری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراضات آمریکا از نمایندگان مجلس خواست تا در حمایت از «مردم مظلوم آمریکا»، شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند. همچنین برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار گذاشتن نام جورج فلوید بر روی خیابانی در تهران شدند.

دادگاه جورج فلوید

حکم دادگاه قاتل جورج فلوید

در ابتدای جلسه دادگاه بستگان جورج فلوید احساسات خود را نسبت به او بیان کردند و  جیانا دختر ۷ ساله فلوید در ویدئویی که در دادگاه پخش شد،  احساس دلتنگی‌اش را نسبت به فقدان پدرش بیان کرد که درک شووین بدون هیچ واکنشی نظاره گر این صحنه ها و ابراز احساسات بود.

درک شووین ۴۵ ساله در دادگاه خود که در شهر مینیاپولیس  ایالت مینه‌سوتای آمریکا برگزار شد، قبل از قرائت حکمش در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت اما از اقدامش ابراز پشیمانی و نیز عذرخواهی نکرد.

قاضی در  جلسه دادگاه که بصورت زنده از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد،  پس از قرائت حکم  ۲۲ سال و نیم زندان برای درک شووین گفت که تصمیمش تحت تاثیر احساسات و فشار افکار عمومی گرفته نشده و در پی فرستادن پیام نیست.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450941

ثبت نظر

-