حسن یزدانی رکورد زد/بعد از بازی چه اتفاقاتی افتاد؟

  • کد خبر : 450635
  • 12 مهر 1400 - 9:08
حسن یزدانی رکورد زد/بعد از بازی چه اتفاقاتی افتاد؟

نیوز: جزئیات درگیری پس از پیروزی یزدانی بر تیلور آمریکایی/ اعتراض یک ایرانی!پس از پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی حواشی کوچکی به وجود آمد.بعد از پایان رقابت فینال حسن یزدانی و دیوید تیلور در قهرمانی جهان خبرنگار ایرانی یکی از رسانه های خارجی به دنبال مصاحبه با یزدانی بود که با مخالفت پژمان درستکار روبرو شد.سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با کنار زدن حسن یزدانی اجازه مصاحبه به او را نداد تا این اتفاق واکنش آن خبرنگار را به همراه داشته باشد.

آن خبرنگار مدعی بود که درستکار به عمد او را هل داده تا مانع از مصاحبه گرفتنش با یزدانی شود!در حالی که سوریان و درستکار در حال خوش و بش بودند خبرنگار مربوطه به او اعتراض کرد که سرمربی تیم ملی در پاسخ از او درخواست کرد تا برای تیم ملی ایران حاشیه درست نکند.

در ادامه باز هم بعد از مسابقه امیرحسین زارع، درستکار اجازه مصاحبه او در میکسدزون را نداد تا اعتراض های این خبرنگار ادامه پیدا کند.

رکورد ویژه و منحصر به فرد حسن یزدانی

ملی پوش قهرمان کشتی آزاد، رکوردی ویژه و منحصر به فرد را به خود اختصاص داده است.حسن یزدانی با کسب مدال قهرمانی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، حالا تنها ورزشکار تاریخ کشورمان است که از سال اول عضویت در تیم ملی، توانسته در همه مسابقات جهانی و المپیک مدال بگیرد و به رکورد هفت مدال پیاپی برسد.

هیچ ورزشکار دیگری موفق نشد از اولین حضور جهانی و المپیک، بی وقفه ۷ مدال بگیرد.

۷ مدال تختی، رضازاده، ساعی و سوریان ناپیوسته بود و عبدالله موحد دو سال بدون مدال ماند و بعد از آن بود که شش طلای متوالی گرفت.

واکنش یک سایت آمریکایی به شکست تیلور مقابل حسن یزدانی/ دلیل برتری کشتی گیر ایرانی

یک سایت خبری آمریکایی مبارزه هوشمندانه را دلیل برتری کشتی گیر ایرانی برابر دیوید تیلور دانست.سایت centredaily نوشت: دیوید تیلور یک‌شنبه در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی جهان آزاد کشتی آزاد در اسلو نروژ به مصاف حسن یزدانی ایران رفت و باخت.

تیلور در آگوست برای اولین مدال طلای المپیک خود یزدانی را شکست داد. با این حال، تیلور نتوانست این بار موفقیت قبل را تکرار کند. یزدانی انتقام خود را با برد ۶-۲ که اولین برد یزدانی در برابر تیلور بود،‌گرفت. این چهارمین مبارزه‌ای بود که این دو با هم کشتی گرفتند.

واکنش یک سایت آمریکایی به شکست تیلور مقابل حسن یزدانی

یزدانی در این مبارزه در حمله بی امان بود و تیلور را مجبور کرد تا در ۴۷ ثانیه بعد از کشتی از تشک خارج شود و امتیاز بدهد.در حالی که تنها یک دقیقه به وقت اول باقی مانده بود، یزدانی باز هم امتیاز  کسب کرد. کشتی گیر ایرانی فشار را روی تیلور نگه داشت تا مبارزه ۴-۲ شود.

کشتی‌گیر ایرانی در ادامه روی یک ضدحمله دو امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت ۶ بر ۲ برنده این جدال شود.باخت تیلور اولین نایب قهرمانی حرفه‌ای او بود. این باخت هم‌چنین اولین باری بود که تیلور از سال ۲۰۱۳، زمانی که در بازی های دانشگاهی جهان سوم شد، شکست می‌خورد.

وحشت کره‌ای‌ها از ورزشگاه آزادی/ ۱۵ سال، یک گل زده!

قهرمان جهان طرفدارانش را نگران کرد؛ چرا ریش‌های حسن یزدانی ریخته است؟ 

پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی موجی از شادی را بین مردم ایران ایجاد کرد اما ریزش موی صورت او ذهن برخی بینندگان نکته سنج را به خود مشغول کرد.

پیروزی غرورآفرین حسن یزدانی برابر تیلور آمریکایی و قهرمانی او در مسابقات جهانی نروژ به معنای واقعی مردم ایران را خوشحال کرد؛ مردمی که پس از شکست حسن در فینال المپیک دو ماه برای این فینال و این انتقام دلچسب لحظه شماری می کردند. با این حال برخی بینندگان نکته سنج و تیزبین از ریزش بخشی از ریش یزدانی ابراز نگرانی کردند و بعضی از کاربران فضای مجازی با اشتراک گذاشتن عکس های یزدانی در جستجوی دلیل این موضوع بودند.

ریزش بخشی از موی صورت اختلال «آلوپسی باربا» نام دارد که یک اختلال خودایمنی است که در آن فولیکول‌های مو توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار گرفته و این سبب ریزش موی صورت به صورت لکه‌ای می‌‎شود.

اگرچه علت دقیق این موضوع روشن نیست اما در اغلب موارد استرس فیزیکی و روان‌شناختی با آلوپسی مرتبط دانسته می‌شود.

«آلوپسی باربا» در سالیان گذشته در چهره حسن دیده نمی شد اما از چند ماه پیش از المپیک 2020 توکیو این اختلال در صورت او هویدا شد که می تواند به استرس های ناشی از حضور در این تورنمنت معتبر مرتبط باشد. «آلوپسی باربا» یا ریزش موی سکه‌ای در حسن یزدانی در فاصله مسابقات المپیک تا مسابقات جهانی نروژ کمی گسترش پیدا کرد و به همین دلیل در بازی فینال توجه بسیاری از مخاطبان تلویزیونی را به خود جلب کرد.

البته این اختلال چندان نگران کننده نیست و در صورت کاسته شدن از استرس های روحی و همچنین درمان تحت نظر پزشک از رشد آن جلوگیری می شود.

برای نمونه می توان به علی کریمی اشاره کرد که در دوران پر استرس مربیگری اش دچار اختلال آلوپسی شد اما با فاصله گرفتن از فوتبال و کم کردن استرس هایش توانست رشد آن را متوقف کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=450635

ثبت نظر

-